Ik heb het dus ook uitgesproken als Djeeku. Het is dus gewoon Djeek. Schrijf dan gewoon Jake, denk ik dan. Die Y maakt het erg verwarrend.
Haha ik open net dit topic om hetzelfde te zeggen maar je was me voor. Jeetje dat krijg je toch bijna je strot niet uit. En als je de reacties onder het bericht leest wordt het ook niet veel beter. Ik vind namen niet snel lelijk of ordinair, maar sommige mensen denken gewoon niet na.
Prachtig voorbeeld van laag sociaal Nederland. De looks, het gedrag, SBS 6, dit is nu tokkie typering. En het gevolg van zo'n naam hebben in zo'n milieu is niet zo erg. Vaak blijf je in zulke kringen verkeren.
Ik val echt bijna van mijn stoel.. mensen gaan hun kind dus serieus vernoemen naar een programma waar ze verslaafd aan zijn? Top, dan staat de naam van ons volgende kindje nu al vast. Dames en heren, hier is ie dan: Gossip Girl/Lonely Boy!
Zag ook nog wat toppers voorbijkomen op Facebook... de personen waren jarig en hadden een taart voor de verjaardag laten maken. Gaëtano Jiyah
Maar dit is natuurlijk lang niet altijd het geval. Je zal maar heel goed kunnen leren als falabella en heel graag dokter, notaris of advocaat willen worden....Dan werkt zo'n naam wel tegen je hoor. Ik begrijp soms ook echt niet dat ouders hun kinderen zulke namen geven.
Ik zie het probleem niet zo. Je kunt Falabella heel makkelijk afkorten naar een gangbare naam als Bella. Utopia is af te korten naar de gangbare naam Pia. Als de kinderen de namen ook onder de huidige categorie (afgrijselijk dus ) vinden vallen, hebben ze dus altijd een alternatief voor hun roepnaam. Ik weet niet of de ouders daar op deze manier hebben nagedacht, maar problemen zullen deze namen zeker niet geven, ook niet bij een dokter, notaris, advocaat.
Heeft iemand Famme op Facebook? Daar kwam net een lijst voorbij van namen die vorig jaar maar 1 keer gegeven zijn. Je-zus. Wat bezielt sommige mensen.. serieus
A-J Aarnav Abdulkadirbishaar Able-James Aboe Abriël Acey Adaem Alecxander Alpacino (echt waar) Amadeus Andjalo Aret Avano-Janay Aykut B Bagaudin Baha Baris Baron Bass-Jan Bear Beaujay Benneth Benzley Bickel Bik Binq Blezz Blues Bodhi-Quinn Bolke Boov Brick Brightley Bryshalyano Bynk C Cjiör Caelium Caitheo Calysio Cambyse Canberk Canisius Cartagena Cash Caspijn Cayman Ceejay Celas Ceyciano Chass Cheurnallinho Chinonso Civio Cristhur Cyproxsius D Dafaro DJaymairo Dleh DShawn Daijiro Dventley Daks Dandy Dyesi DYvaughn Daereyshell Dante-Navaròn Davey-Skye Dawoudson Djealehfino Djevenchley Demon Deep Dildar Djibril Djohanny Djomairon Denesley Djalencio Dezz Duux Duuq DeAngelo Djyovanny Donvalencio DonKayden Dyshently E Eban Edainn Edwendrick Egidio Eliaass Elyon Elizabertus Estêvão Enoch Ezaias Etvaino F Fabe-Floris Fajr Faybian Fedail Fellen Fiep Flemming Flink Foeke Folashayo Freerk G Gmayro GRomey Gshairo Gshayno GShyren Gvayro GYano Gönih Gabryel Gaiks Gaemairon Geetanvit Genay Geordian Gerriley Gezinus Gianfry Giovannie Gonzalo Gyljandro H Hacob Hajk Harnoor Harrit Hayden Hendrie Hobie Homme Hyder I Iain Ibbe Ibnoe Idde Iep Ietan Ilo Imraohn Ioan Ioshua Isharo Ivaylo J JDee Jlinio JLylle JMilano Jnoah Jnëiro Jomarion JRaily Jvaino Jvairo Jviòn J-Jay Jaad Jaakop Jahrayson Jaylitcio Jaimy-Jaz Jaimz Jan-Koob Jeffery Jevon Jhonairo Jillert Joey-Jayce Julaybib K Kadek Kairav Kays Keyon Kink Kofi Krasimir Ky-jani Ky-Enie Kylai Kivanc L Lamine Lachai-Roi Lansano Lard Layano Leif Levni Liem Liyaam Lodevicus Lope Loqmaan Luckx Lyndall Lyqueno M Madiou Maisen Mamoudou Mansùr Maruuf Martzen Mathiyou Matta-Mattheus Matyew Meck Messi Mighty Migo Milliardo Monk Myckah My-son (prachtige afsluiter) Deel 2 volgt binnenkort.
Och ja....ik was na je bericht zo benieuwd dat ik die lijst heb opgezocht. Vreselijk. Na de namen beginnend met een D ben ik afgehaakt.
😱😱😱 Staat Hayden hier tussen😱😱😱 Bijna alle andere snap ik.. maar Hayden.. Gelukkig maar dat smaken verschillen zeg maar😅