Afgrijselijke kindernamen

Discussie in 'Babynamen' gestart door Boommm, 29 mei 2016.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PinkStars

PinkStars Actief lid

3 nov 2013
    422
    1
    0
    Ik lees voor het eerst mee in dit topic haha, hilarisch al die meningen :)

Zelf vind ik namen zoals Destiny en Giovanni niet mooi. Ook snap ik nooit goed hoe ouders hun kind Wolf of Beer kunnen noemen, terwijl het dan een heel iel gevoelig ventje blijkt te zijn. Ik hou zeker wel van natuurnanen hoor, maar de verwachtingen zijn bij deze kinderen hooggespannen.

Ook namen als Puk en Pip vind ik minder geslaagd, want ja, het blijven niet eeuwig kinderen.

Al met al blijk ik uit het bovenstaande maar een saaie moeder te zijn die voor veilig gaat ;)

2. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Ward vind ik wel leuk.
    Wart in het Engels niet :\
    Bewaren

3. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Hahaha, dat was hier wel even een dingetje toen ik de naam voor mijn zoon koos. Ik ben zelf 1.65 en heb al mijn hele leven ondergewicht, is gewoon genetisch want al vreet ik 3000 calorieën op een dag, er komt geen kilo bij. Dus het was maar hopen dat Wolf niet op mij ging lijken maar meer op zijn vader ;). Tot nu is het een jongen van nog geen 10 maanden in maat 86 en schoenmaat 21 dus volgens mij heb ik goed gegokt, haha.

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Mijn oppaskindje heette Ward, had van die kakouders die Warrrrd zeiden met zo'n kinderen voor kinderen 'r'. Haha, al is Ward ondertussen ook al volwassen :D.
    Ik vind het wel een aardige naam.

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Haha, ja, dat is dan wel geluk :D.
    Hetzelfde geldt voor Bink enzo, krijg je straks zo'n sulletje of een krengetje wat 'Lieve' heet, een lelijke 'Bella/Belle/Beau' etc. Het schept soms wel bepaalde verwachtingen.

6. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Bij onze ah werkt zo iemand achter de kassa. Zal zijn naam niet noemen ivm herkenbaarheid, maar het is echt een naam waarbij je denkt aan een superheld. De jongen is een enorm puisterige slungelige puber :D

7. PinkStars

PinkStars Actief lid

3 nov 2013
    422
    1
    0
    Kijk dan past het ook echt! Het is dus ook niet dat ik het 'stom' vind, ik vind het namelijk juist wel leuk. Alleen als het dan niet past is het van hmmm jammer dit. Aai over de bol voor jouw Wolf!

8. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik krijg echt 90% niet eens uitgesproken :$
    En Suprise? Serieus? Arm ventje

9. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    O ja, Alien. Ik kan het niet helpen maar lees het steeds als het Engels voor buitenaards wezen

10. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ik 'kende' een Damien. Ook een lange slungel van bijna 2 meter, geen grammetje vet, puistjes en was best verlegen. De naam paste totaal niet.
    Ook 'kende' ik een beer van een vent genaamd Jip. Paste ook totaal niet.

11. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Sowieso kan ik niet wennen aan Jip als jongensnaam.
    Ik vind het iets heel meisjesachtigs hebben.

12. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.697
    4.306
    113
    noord holland
    eigenlijk best grappig omdat in 'Jip en Janneke' van annie MG Schmidt toch echt al sinds de jaren 70 een jongetje die naam heeft :)
    Ik ken hem voor beiden, vind hem zelf wel leuk ook. maar ken ook echt een jongetje en een meisje die zo heten en het past hen beiden goed.

13. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.081
    17.057
    113
  14. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Nouuuu je hebt best tengere en slanke wolven, dus dat vind ik niet zo raar. Al past Vos dan wellicht nog beter. Tengere en slanke beren daarentegen, hmm misschien niet :D
    Bewaren

15. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Ik ben echt dol op de naam Caro :) Of is daar ook iets geks mee? Het is in elk geval geen Pandora :p
    Maar ik zou eerder voor Zenzi gaan (is een Duitse naam), dan voor Zinzi. Bij die laatste denk ik er meteen 'jewels' achteraan :) Hoewel dat ook niet heel erg is, ook wel weer lollig om sieraden met je eigen naam erop te hebben :D

16. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Bijzonder. Mijn ervaring met kinderen is dat zij juist openstaan voor nieuwe/aparte namen. Meestal zijn het volwassenen die moeite hebben met 'aparte' namen.

17. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Als kind heb je ook nog helemaal niet genoeg namenkennis om te kunnen zeggen of een naam bijzonder of apart is of niet. Voor jou zijn alle namen die je tegenkomt gewoon namen. Pas als je een bepaalde leeftijd bereikt kom je op een punt dat je een soort database in je hoofd hebt met namen, en dan valt het op als je een naam tegenkomt die niet lijkt op iets wat je al hebt opgeslagen.

18. Little man

Little man Bekend lid

29 jun 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het ligt inderdaad meer aan je persoonlijke smaak denk ik wat wel en niet afgrijselijk is. hoewel er in die lijsten toch wel een aantal staan waar ik medelijden heb. Maar de naam van een van mijn dochters staat er volgend jaar in. Ik kan me niet voorstellen dat er nog iemand op die naam is gekomen.:D

Deel Deze Pagina