Prenatal; Cassidy Viyenna Cataleya Devlet Divaino Geraldo Irisjoanna Javèn Jazzlyn Jolinn Kik Leauvey Lev Meerthe (???) echt waarom? Nigell Ricky (meisje) Xelly Silje Ayrton Viv
Waarom steeds die Cassidy? Dit is een Keltische unisex naam en nou niet bepaald vreemd. Cataleya is ook niet zo vreemd (is volgens mij een orchidee?). Ricky voor een meid... waarom niet? Genderneutraal is helemaal hip tegenwoordig. De rest snap ik ergens wel, maar onder 'pareltjes' versta ik echt wel extremere gevallen.
Ik snap het ook niet eigenlijk. Het betekent 'zij met krullend haar' en is een naam die een verre oorsprong heeft. Maar in films zijn het vaak meiden uit een lagere klasse. Misschien dat de negatieve associatie daar vandaan komt
Cassidy is door de gemiddelde Nederlander ook écht niet lekker uit te spreken... het wordt zo snel Kessedie en dat klinkt voor geen meter In mijn hoofd gaat het ook meteen met een lomp Twents accent. Los daarvan vind ik hem niet heel pauperig ofzo. Ricky ken ik wel voor 50+ vrouwen
Ik dacht dit kan toch niet echt waar zijn... "Mister P. Mol, please contact us...." Vond hij het verschrikkelijk of had hij er niet zo'n last van?
Nou hij zat toen in groep 4, dus toen hadden ze het nog niet zo door denk ik. Heb me vaak afgevraagd hoe dat nu is.
Dick . echt stom! Piemel in het Engels, of je bent dik. (Laten we het over die combi maar helemaal niet hebben. Rachel. En dan niet zoals in friends (reeeetsjel), maar op zijn oer-Hollands : raggel. Klinkt echt niet mooi. Alsof je gewoon je keel aan het schrapen bent.
Ik ben op zoek naam namen beginnend met een H voor een nest in Zwitserland. Kom ik op een site tegen, met deze namen. Van Time- Magazine, dus volgens mij Amerika: Swag (twee in 2012) Butt (drie in 2010) Hotdog (twee in 2012) Butterbean (6 in 2013) Phone (drie in 2013) Freak (34 in 1995) Poopy (drie in 2010) Superman (twee in 2012) Mushroom (drie in 2008) Elbow (drie in 2009)
Poopy, Butt? God, ik heb de humor van een peuter, maar ik kom niet meer bij hier 😂😂😂
De Nederlandse uitspraak is Raagel, niet Raggel. Maar inderdaad in mijn ogen ook niet de mooiste naam.
Mijn nichtje heet Rachel en dat spreek je uit als Raagol (beetje in die buurt ). Ik vind het een hele mooie naam, maar het is wel jammer dat je hem op veel manieren kunt uitspreken!
Hahaha Ik heb die lijst geopend, wat erg zeg! Ik vraag me dan af of die ouders dit wisten toen ze de naam aam hun kind gaven.
Rachel is een bijbelse naam. Ik spreek hem ook uit als raagul/raagol. De eerste keer dat ik iemand hoorde zeggen dat haar dochtertje reetsjul heette moest ik echt even denken hoor. Toen ik later die naam op papier zag staan had ik echt even zo iets van ohh, je bedoeld raagol! Ik vind het gewoon lastig als mensen de naam van hun kind perse op de Engelse manier uitgeproken willen hebben. Bijv. David. Als ik die naam zie staan denk ik daavid, maar dan is het dus deevid.
Dan vind ik Daviet beter klinken als uitspraak. Ik ken Rachel eigenlijk alleen met de engelse uitspraak.