Afgrijselijke kindernamen

Discussie in 'Babynamen' gestart door Boommm, 29 mei 2016.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lesliefje

Lesliefje Bekend lid

3 nov 2015
    933
    585
    93
    Matz.. want eindigend op een -s is natuurlijk té doorsnee.
    Het is alleen net uit te spreken op de geschreven manier.

2. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik haat dubbele onnodige letters. Mathias is veel logischer? Nu ben ik geneigd die dubbele T uit te gaan spreken, puur om die ouders te pesten.

3. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik vind Mathias ook mooier, logischer inderdaad, maar ik zie het heel vaak met dubbel t, soms zelfs ook zonder h.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Matthias met 2 t's komt het meeste voor. Vind het ook logischer aangezien ik elke dag mailtjes krijg van een Matthias uit Duitsland ;)

5. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Het bizarste is nog wel dat bijna alle ouders van deze kinderen namen hebben in de categorie Henk en Ingrid 😂

Kwam in een van de prenatal lijstjes de naam D-Gentley Gigi tegen. Ai Ai Ai...

6. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.879
    5.131
    113
    Ik kwam de naam Mhijs tegen

7. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Scheelt wel in het 1 T of 2 T vraagstuk :D

8. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Matthias is gewoon de normale spelling? Logisch ivm etymologie van de naam: https://nl.wikipedia.org/wiki/Matthias
    Je kan misschien nog de H eruit knippen, maar de T niet echt. Helemaal omdat dat de uitspraak veranderd naar Maatiejas ipv Mattiejas....

9. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Dit inderdaad!

10. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Nederland
    Oja ik kwam ook nog een bijzondere tegen in de LINDA: Daqueautha...
    (Ik dacht: dat spreek je dan zeker uit als Dakota, maar die u na de q klopt dan niet :D Dus dan zeg je denk ik 'dakwoota'?)

11. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Nederland
    Je spreekt het vast niet zo uit, maar het zou er wel voor zorgen dat alle mannen bij haar vandaan blijven ;)
    Jongen: Lekker ding, hoe heet jij?
    Meisje: Ey, lul!
    Jongen: Oké, laat maar, wist niet dat je boos werd.
    :p

12. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik ken een Mathias en die uitspraak us gewoon normaal. Het is toch dezelfde naam?

Mattias vind ik lelijk, doe dan Matteas.

13. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Die dachten vast: qu, eau, th, we maken van Dakota en chique naam! Maar eh, ik weet niet of dat wel geslaagd is...

14. Aries

Aries Niet meer actief

Waarschijnlijk hebben ze er een Franse draai aan willen geven, dan spreek je qu wel uit als k en eau inderdaad als o. Maar alsnog vind ik knap dat je Dakota eruit hebt gehaald, denk inderdaad dat het dat moet zijn, maar het is wel even puzzelen. :D

15. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Dat die mensen bedacht hebben dat ze Mathias willen uitspreken als Mattias, wil niet zeggen dat de spelling klopt :p

Zo ken ik ook een Cathy wiens naam je uitspreekt als 'Keetie". EH nee dat staat er niet ;) Maar goed, de ouders hebben dat bedacht en nu moet je het wel zo uitspreken.

16. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Idd. Maar ja sls je dat niet weet denk je wel.dat je je kind vernoemd hebt. Hij wordt door iedereen aangesproken als pep dus niet gek als iemand denkt dat hij echt zo heet

17. Nescio

Nescio Niet meer actief

De ouders hebben dat niet zo bedacht, Mathias is gewoon een alternatieve spelling voor dezelfde naam. In het Frans bijv. is Mathias gangbaarder dan Matthias. Hangt ook af van de herkomst van de naam, en Mat(t)thias is zo'n klassieke naam dat geen spelling fout of goed is. Blijft dat ik Mattias heel raar vind staan ;)

Mathias - 3 definities - Encyclo

18. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.314
    17.216
    113
    ik vind met 2 logischer. Net als Matthijs of Mathijs, wil je bij de laatste maa-thijs of wil je mat-hijs? :D Wil je maa-thias of mat-hias?
    Onnodige dubbele letters vind ik als ze aan het eind staan zoals bij Dexx -> deksks? :(

19. Louise11110

Louise11110 Niet meer actief

Laatst in Vier handen op één buik.. Revelino.... Waarom?

20. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Nederland
    In Volkskrant vandaag de vriendinnen Vanity (17), Fanaty (17) en Genelee (16). Vooral die tweede vind ik apart.

Deel Deze Pagina