Ik vind dit best nog wel meevallen behalve de DJ namen dan.. vind het altijd z'n onzin die D ervoor. Maar zoals Ilyza of Santhia is gewoon meer een kwestie van smaak Niet mijn smaak maar ook niet 'afgrijselijk'
Ilyza is zoals ik het zie gewoon de fonetische versie van de Engelse Eliza. Ik zie dan geen verschil tussen djowie/joey.
Sevenskye...pfff. Ik las een keer de naam Se7en in een rijtje namen, bleek dus echt een naam te zijn en op die manier geschreven te worden. Waarschijnlijk waren de ouders gek op de film ofzo.
Op rockingnames staan heel wat afschuwelijke dingen.. Monroe Bickel Bink Bo Jagger (oef...) Bowi Che En zo kan ik wel ff doorgaan.
Brrrrr Rijk vind ik ook in deze categorie thuishoren. Het is een normale, Hollandse naam, maar zo oerlelijk. Dat is heel persoonlijk natuurlijk, aangezien ik sowieso Nederlandse namen (denk aan Joep, Joerie, Albert, Jan etc) echt niet mooi vind.
Haha Bowi staat bij ons op de lijst voor een van onze meiden. Vind t niet echt afgrijselijk meer een wel of niet je smaak ding. Bickel daarentegen....
Nu hoorden mijn man en ik iemand zijn kind roepen en dat klonk als het Engelse alien. Misschien werd het gespeld als Eliën ofzo, maar wij keken elkaar meteen aan van 'horen we dit goed?
Bickel 🙄.. Ik werkte een eeuw geleden op een kinderdagverblijf en daar heette een jongetje zo. Ik dacht het zoontje van Martijn Krabbé.. En het was een heel iel mannetje die ook vaak ziek was en zo! En dan Bickel heten . Arm kind.
Ik gaf ook een jongen les met de naam Boet. Maar Boet was een beetje een suf ventje Totaal geen Boet in ieder geval. Zou zelf dan ook nooit voor zo'n naam kiezen. Maar het is totaal niet mijn smaak dus dat zal niet gebeuren.
Haha, dat weet je toch niet van te voren? Ik begrijp je wel hoor. Soms krijg je een geboortekaartje met 'ons stoere ventje (oid) is geboren'. Ten eerste vind ik baby's niet stoer, ten tweede misschien is stoer helemaal geen eigenschap van je zoon... Een beetje off-topic, sorry.
Nee je weet niet hoe een kind zal worden. Daarom zijn bepaalde namen niet altijd even handig. Bij een Bickel en Boet verwacht je geen ielig onzeker mannetje. Dus het is safer om een wat neutrale naam te kiezen.
Ik zag zojuist de naam Fonne voorbij komen voor een jongetje. Misschien is het een bestaande naam, maar ik vind het afschuwlijk.
Ik zie niet wat er mis is met Annorah, hoogstens die h op het eind is wat overbodig, maar ik vind dit verder een hele mooie naam.
Ik ken een Uriën. Nou, dat vind ik ook echt zo'n afschuwelijke naam. Ook moet altijd aan urine denken...