Voor mijn gevoel zijn het 2 namen, an en norah, aan elkaar geplakt, en daar hou ik niet van. Daarnaast doet het me te veel denken aan anorak.
Ik maak voor mijn werk veel geboortecadeaus en daar komen ook vaak de vreemdste namen voorbij. Zo maakte ik vorige week een geboorteslinger voor een jongetje met de naam Tjeu.... niet echt mijn smaak. Misschien komt het ook wel omdat Tjeu in noord Nederland vaak gebruikt wordt voor doei of tot ziens. Heb je er toch een ander beeld bij.
Door dit topic ging ik weer eens op de pagina van Prénatal kijken bij 'Welkom in de wereld' ... Wat erg! Er staan hele lelijke namen tussen, maar deze vind ik wel echt een van de ergste namen die er tussen stond (zal hier vast al zijn genoemd): Heavenly-Rosé! Echt, op deze manier verkondig je aan de hele wereld dat je alcoholist bent.
Ik vind (sommige) van die kamper/aso namen wel mooi maar zal me kind ook niet zo noemen. Ik vind Bloem echt een verschrikkelijke naam namen die eigenlijk voor een jongen zijn zoals Logan(vind het voor een jongen ook verschrikkelijk). Namen zoals Baas Link Date kwam zelfs Diamond tegen voor een jongen Van die hele oude namen vind ik nu ook niet mooi meer zoals Anita Truus Cornelis enz. Van die wel heel erg exotische namen vind ik ook dat ze verboden moeten worden: Mcheala MiJeenahly Phyo-Eraycya Queenangelley Raysheelee Rayviëngelique Rea-Frayneleë Rock-Sheneilly Rouchainnelhey Rudnailliënn en ja die bestaan echt!
Ik ken trouwens ook nog een meisje van vroeger die Phijpe heet vond het zo zielig iedereen sprak het altijd uit als pijpuh. De stiefzus van me vriend heeft ze kind LULana genoemd dat kind krijgt heel de dag de vraag of ze van een grote of een kleine lul houd zo zielig........
Ook lullig . Ik ken de naam Puck wel, ook niet mijn ding, vooral niet voor een volwassen vrouw. Mijn kind kwam eens thuis met de mededeling dat hij een prinses in de klas had. Ik vroeg al of ze verkleed in een prinsessenjurk naar school was gekomen ofzo. Nee, dat bleek haar naam.
Ik ben in mn hoofd nog eens de namen van mijn oude klasgenootjes afgegaan, kijken of daar toen ook rare namen tussenzaten die me als kind nier opvielen. Maar nee, allemaal 'normaal'. Is het iets moderns ofzo om je kind voor de eeuwigheid voor gek te zetten?
ik heb een Ietje in de klas gehad... lange meid met flink overgewicht, beslist geen "TJE" "lent(h)e" vind ik ook zo'n naam... dan heb ik het beeld van een lief vrolijk meisje terwijl het net zo goed een draak kan zijn