Ik denk dat het je hormonen zijn. Ik heb hier ook erge last van en lijk me ineens in allerlei situaties te bevinden waar problemen uit voortkomen. Dit is geen toeval en ik heb ondekt dat die situaties er normaal ook zijn, maar nu je zwanger bent, reageer je er anders op. Waar je normaal een reactie van iemand niet eens zou opmerken/je zou interesseren, gaan nu je haren overeind staan. Ik heb het zelf bij mijn eerste zwangerschap gemerkt en nu komt het weer in alle hevigheid terug....Woordenwisseling bij de mac donalds laatst... woordenwisseling met een goede-doelen-meisje op straat... woordenwisseling bij het tanken.... situaties waar ik me normaal ook in begeef en nu ineens gebeuren er dingen die aanleding zijn voor irritaties... Omdat ik ze me nu ineens opvallen en irriteren en eerder niet... dus ja... succes!
De situatie met je nichtje, vind ik dat je dat je in je eerste post wel een beetje overdreven reageert. Maar als ik vervolgens lees hoe jouw nichtje liegt over dat Facebook-gedoe, denk ik ook wel dat jouw nichtje een probleem heeft. Waarom liegt ze uberhaupt over zoiets? En dat van je vriendin; ik vind het eigenlijk maar raar dat zij niet wist dat jullie gingen verhuizen. Zo'n goeie vriendin is ze dan niet, wel?
Klinkt een ebetje als hormonen! De reactie van je vriendin kllinkt mij ook erg logisch zeker als je haar maar 1x per jaar ziet. Jij dan zegt dan zit je wel tussen de verhuisdozen, dan zou mijn reactie ook zijn Hoezo??? Ga je verhuizen dan? Qua het kopen van huizen, kan ik de reacties heel goed plaatsen, waarom geen huis waar je dit allemaal neit hoeft te doen. Tenzij je natuurlijk geld zat hebt
Het heeft allemaal te maken met je verwachtingspatroon. Je verwacht dat mensen op een bepaalde manier reageren en als dat dan niet gebeurt ben je teleurgesteld. Goeie truc is om niet zoveel verwachtingen te hebben, dan waardeer je de positieve reacties des te meer, en hoef je je niet zo druk te maken om minder positieve (of gewoon andere) reacties. Ik zou bij een goede vriendin me ook hardop willen afvragen waarom ze een opknapper huis kopen en tegelijkertijd zwanger zijn, of ze denkt dat ze dat allemaal aan kan. Als ik mijn bedenkingen niet mag uiten tegen m'n vrienden (dus niet eerlijk mag zijn) denk ik dat die vriendschap niet zoveel voorstelt.
Helemaal eens met voorgaande berichtjes. Allemaal nogal overdreven. Dat iemand durft te vragen of je er wel goed aan doet opknaphuis en zwanger zijn....vind ik niet vreemd, dat is de eerste vraag die bij mij naar boven komt. Heeft echter niks met afgunst of haten te maken maar eerder met interesse. Wel knap dat je in 40 min een gesprek kunt hebben met je nichtje. Persoonlijk had ik iets meer tijd uitgetrokken voor zo'n soort gesprek.