Afgunst/ jaloezie

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Seth, 29 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik merk wel dat mensen een tweede, derde of verdere zwangerschap veel minder interessant vinden dan de 1e en dat er een boel dommige opmerkingen worden gemaakt maar om dat nu af te doen als afgunst of jaloezie? Het interesseert me eigenlijk niet want het gaat het ene oor in en het andere oor uit. Waarom zou je je daar mee bezig houden? Laat mensen lekker kletsen. Dat mensen onbehoorlijk zijn is hun probleem, niet het jouwe!

2. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    familie en vrienden rageren echt super goed. maar heb echt vreselijk rare collega's. Ze weten dat het een tijdje bij ons heeft geduurd maar sinds ik zwanger ben krijg ik alleen maar opmerkingen als: zit je nou alweer te eten? Het moet er ook allemaal weer af of niet? Tjee wat heb jij een megbuik!Goh hoeveel ben je al aangekomen? Tjee je raakt al flink opgezewolle!!!O je krijgt ook al dikke voeten!

En dan natuurlijk nog opmerkingen als: Je moet niet denken dat kinderen ene roze wolk is hor! De bevalling is vreselijk!!!

Ik heb echt zoiets van gunnen ze het me niet ofzo. Dit terwijl het merendeel ook kinderen heeft. Echt raar!!

3. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Ik denk dat wat dikke buiken betreft veel mensen niet weten wat nou echt normaal is, je hoort natuurlijk ook hele wisselende dingen.

Aan de ene kant is het: eet maar lekker hoor, je hebt het nu nodig en aan de andere kant: niet teveel eten hoor, het moet er straks allemaal vanaf.

Vroeger als je zwanger was was het simpel: je moet voor twee eten hoor dus eet maar lekker, maar toen had je ook niet om de 20 meter een snackbar en een Mac en een ga maar door...in mijn omgeving valt het me op dat veel zwangere meiden hun zwangerschap als excuus gebruiken om daar lekker te bunkeren, want tsja DAAR hebben ze trek in.

Het werkt allemaal nogal verwarrend.

4. Jola81

Jola81 Niet meer actief

Ik krijg ook wel eens rare opmerkingen, maar denk echt niet dat al die mensen meteen jaloers zijn. Ik geloof ook niet dat iedereen die je niet feliciteert, het je niet gunt. Ik ben zelf eerlijk gezegd ook zo'n sufferd die dat soort dingen gewoon vergeet. Dat doe ik echt niet om iemand te beledigen ofzo, ik denk er gewoon niet aan. Maar ik verwacht het nu ook niet van anderen, dat scheelt waarschijnlijk ook weer.

Zeker als ik van mensen weet dat ze zelf graag (nog) een kindje willen, neem ik het ze absoluut niet kwalijk als ze niet altijd even blij voor me zijn. Ik kan me helemaal voorstellen dat zij door het zien van mijn dikke buik geconfronteerd worden met het feit dat het bij hen niet wil lukken, daar zou ik in hun plaats ook niet altijd even gezellig op reageren.

Als je je alles persoonlijk aantrekt, word je volgens mij helemaal gek. Iedereen zegt weleens iets wat je niet snapt of aanstaat.

5. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    Heel herkenbaar nu al... Wij zijn heel lang bezig geweest om zwanger te worden en dankzij een wonder op de natuurlijke manier zwanger geworden! Maar dan nog zijn er mensen die nare opmerkingen maken.

Goh je zou toch alleen maar zwanger worden als je af was gevallen? Nou door je gewicht zal je wel een zware zwangerschap hebben.

Niemand valt op dat ik al wel 6 kilo kwijt ben sinds ik zwanger ben en ik ook niet meer rook. En bedankt he. Het valt ze wel op dat ik snel geprikkeld ben dus als ik een beetje kort reageer op iets dan zijn het gelijk mijn hormonen.... grrr

En inderdaad de opmerkingen als je gaat eten. Let je wel op dat je niet teveel eet. Je hoeft echt niet voor 2 te eten hoor meis. Juist nu je zwanger bent moet je op je eten letten. ?!?!?!?!

Ik eet gezond, maar af en toe heb ik ook zin in een extra toetje of een extra snoepje. Dat had ik al voordat ik zwanger was :D

Liefs,

Sam

6. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Ik herken het wel een beetje bij sommige collega's. Eentje waarvan ik weet dat ze graag een vriend en kinderen wil (en beide niet heeft) kan alleen maar opmerken 'hoe dik ik word' en 'goh, jij groeit ook met de dag he?' of 'nou, nou 4 maanden vrij zometeen, jij kan wel lekker van de zomer genieten'. En dat laatste dan met zo'n ondertoontje..........tja!

Ik laat het lekker langs me heen gaan, de meeste mensen om ons heen zijn oprecht blij aangezien wij al een hele tijd bezig zijn om een kindje te krijgen en flink wat tegenslag hebben gehad. Het deert me ook niet zo, ze moeten zich gedragen hoe ze willen, wij zijn er gelukkig mee!

Deel Deze Pagina