Ik ben na twee miskramen vorig jaar inmiddels 10.4 weken zwanger. Afgelopen woensdag een mooie echo gehad, precies op schema en mooi kloppend hartje. Alleen de darmpjes zaten nog niet in het buikje de vk zei dat dit nog tot 13 weken kon. Ik kan alleen nog steeds niet genieten. Had zo gehoopt dat ik inmiddels al die zorgen van me af kon zetten maar na die twee miskramen blijf ik ongerust. Zelfs als is er nu geen aanlijding om te denken dat het fout gaat. De gevoelens gaan echt op en af de ene keer denk ik de kans is al zoveel gedaald het zal nu echt goed zijn. En het volgende moment ben ik weer zo bang dat ik bij de volgende echo te horen krijg dat het mis is. Zijn er nog meer meiden die dit mee maken of hebben gemaakt? Vanaf welke week konden jullie genieten en hoe probeerden jullie om positief te blijven?
Ik had het vooral na mn 1e mk, daarna gelijk zw van mn dochtertje! Ik probeerde toch zo positief mogelijk te blijven en ge afleiding te zoeken. De ene x ging dat beter dan de andere x. Voor deze zwangerschap ook een vroege mk gehad, maar nu heb ik zoveel afleiding van mn dochtertje dat ook die 1e weken heel snel voorbij gingen. Gefeliciteerd en probeer positief te blijven!
Ik kan het me goed voorstellen ben op het moment 16 weken zwanger. Ik heb na 3 goede zwangerschappen in '99 - '01 -'03 daarna 3 miskramen gehad in '07 2x en '14 1x daarna weer zwanger. De 4e zwangerschap na mijn miskraamen was ik ook zo bang dat ik er al bijna vanuit ging dat die ook fout zou gaan gelukkig is die goed gegaan. Nu weer zwanger na de 4e goede zwangerschap dus 5e kindje en toch had ik weer die angst voor een miskraam terwijl ze toch al enkele jaren gelden zijn en ook weer een giede zwanverschap heb gehad. het blijft denk ik toch in je hooft. Ik kan je niet echt gerust stellen omdat ik het echt herken, maar als ik voor me zelf spreek zo ervaar ik het word de angst wel minder zeker als je je kindje gaat voelen. Probeer te genieten x
Ik ben na twee miskramen pas gaan genieten vanaf ongeveer 17 weken tijd. Achteraf gezien zo zonde van mijn tijd en energie! Probeer vertrouwen te hebben, je bent al meer dan 10 weken zwanger!
Ik heb vorig jaar ook 2 x een miskraam gehad. Eerste keer een ma met 8 wk dat zagen we bij wk 10. En de tweede keer ging met 13 wk nog fout door een hematoom. En nu weer zwanger. En sinds afgelopen maandag weer een goeie echo en de nipt gedaan. En ik ga NU echt genieten hiervan ! 3e keer is scheepsrecht & voor jou ook
Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap!!! Hier is 3x scheepsrecht zoals het er nu uit ziet Je gevoel herken ik heel erg. Ik was eerlijk gezegd ook voor elke echo in tranen omdat ik zooo bang was voor slecht nieuws... we hadden echo’s met 6.5, 8.5 en 11.5. met de termijnecho (11.5) bewoog ze niet. De VK zei dat ze meestal wel wakker worden van echo’s en zei dat ik flink moest hoesten. Gedaan, maar geen beweging. Alles leek verder goed, de VK had het over een goede slaper. Maar mij zat het niet lekker. Ik had ook nog helemaal niks gekocht voor de baby, was bang dat ik het dan zou jinxen ofzo. Bij 14.2 een super mooie echo met een heel beweeglijke baby en we hoorden dat ze een meisje was! Vanaf dat moment was de knop ineens om en ging ik genieten! Ik voel haar nu nog niet elke dag even vaak en kan me soms nog wel afvragen of het goed gaat, maar ik heb een Angel Sound gekocht zodat ik (max 1x per week) kan horen of er nog leven is. Het scheelt zoveel als je over een paar weken beweging voelt en het hartje kan luisteren! Het blijft natuurlijk altijd spannend of alles goed is en blijft gaan, maar dat angstige en behouden gevoel is er echt af
O wat herken ik dit! Ik ben ook zwanger na 2 miskramen. Het eerste trimester was een crisis voor mijn psychische gezondheid, temeer omdat ik geen echo's of HCG bloedtests kreeg van mijn huisarts (ik woon in Canada). Bij de 12 weken echo was ik er al min of meer van overtuigd dat er geen baby zou zijn en men alleen een leeg vruchtzakje kon zien. Ik was dan ook erg blij toen er een heel actieve foetus bleek te zitten! Toen kwam de uitslag van de combinatietest... 1 op 300 voor trisomie 21. Dat wordt in Canada beschouwd als verhoogd risico. We hebben verdere tests afgewezen omdat het kindje hoe dan ook welkom is en ik niet in de verleiding wilde komen om een vruchtwaterpunctie te doen, mocht de NIPT onverhoopt een positieve uitslag geven voor Trisomie 21. Toch bleef het in mijn achterhoofd spelen. Gelukkig zijn er bij de 20 weken echo geen markers meer gevonden. Nu voel ik de kleine ook regelmatig bewegen en begint het tot me door te dringen dat, hoewel er nooit garanties zijn, het er toch echt op lijkt dat het echt gaat gebeuren! Wat bij mij hielp was openheid naar vrienden en familieleden toe, vooral degenen die uit ervaring precies wisten wat ik doormaakte. We hebben er daarom ook dit keer voor gekozen om vanaf het begin open te zijn over de zwangerschap naar een select groepje mensen toe. Genieten komt in vlagen en is anders dan toen ik zwanger was van mijn eerste. Ik denk dat het belangrijk is om het te nemen zoals het komt en de fabel van de roze wolk los te laten. Lieve Chichi88, veel succes met je zwangerschap en als je wilt babbelen, laat maar weten!
Wat een heftige verhalen van jullie! Wel heel mooi om te lezen dat jullie nu ook mooi nieuws hebben gekregen. Jullie verhalen zijn ook zo herkenbaar. Raket78 wat heftig dat jullie ook nog eens zo’n rot uitslag van die NIPT hadden en dan geen echo’s in het tot twaalf weken vreselijk. Ik leef echt van echo naar echo. Het genieten komt echt in vlagen momenteel helaas nog meer onzekerheid. Maar vind het heel mooi om te lezen dat jullie allemaal inmiddels toch heel erg van jullie zwangerschap kunnen genieten. Dat geeft ook wel goede hoop. Voel me dan ook vaak schuldig het is al zo bijzonder dat je zwanger kan en mag worden. Wat jij zegt Desse over dat jinxen dat heb ik dus ook heel erg. Bijgeloof van als ik iets koop of telkens als ik het iemand extra vertel. Adrianaj wat super fijn dat je maandag weer een goede echo hebt gehad! Hoe lang moet je nu wachten op de NIPT uitslag? Heel erg bedankt voor al jullie reacties het is echt fijn om het even van je af te schrijven en te horen van mensen die hetzelfde mee hebben gemaakt en weten wat je voelt. Ik wens jullie allemaal nog een hele mooie zwangerschap toe!!