Ons meisje heeft een afkeer van een andere ondergrond en dan bedoel ik iets anders dan een normale vloer: gras, vloerkleed bij opa en oma, tegels buiten, zwembadvloer.. Als we haar neer willen zetten trekt ze haar beentjes op als een boeddha Herkenbaar?
Ja mijn zoontje vindt gras ook vies. Ideaal op de camping was dat, hahaha. Komt vanzelf wel weer goed.
Oh ja, sokken trekt ze uit en schoentjes/slofjes heeft ze niet want ze loopt nog niet echt. Alleen aan de bank en tafel. Dus op blote voetjes.
Hier ook!, idd de voeten en benen zo hoog mogelijk omhoog toen ik hem neer wilde zetten. Ik dacht leuk, we gaan op het gras spelen, nou, daar dacht ons mannetje duidelijk anders over, haha. Ook zand vond hij eng, en pas ging hij logeren bij mijn tante, die had een hoogpolig vloerkleed liggen, dat vond hij ook al eng. Ik dacht waarom gaat hij zijn speeltje niet pakken, haha. Lag hij daar als een "vliegtuigje". Tegels buiten vond hij ook eng, hij durfde niet naar buiten, maar was binnen 1 week over, omdat hij natuurlijk graag naar buiten wilde! Inmiddels vind hij zand niet meer eng, en kunstgras ook niet. Ook gras vind hij steeds minder eng, durft er nu iig op te lopen (aan de hand) op blote voeten en op te zitten, en aan te raken! En vd kroop (tijgeren dan) hij zelfs een stukje over het gras om weer op de tegels te komen, om naar binnen te gaan. Komt dus goed!
Heel herkenbaar m'n dochtertje heeft het ook. Soms vind ze het ineens niet meer eng als ik eerst er heel erg over ga wrijven met mn handen en er een spelletje van maak, maar gras, zand en ruwe ondergronden vindt ze gewoon echt niet fijn. Ik ben blij te lezen dat dit kennelijk normaal is, want ik vond het eigenlijk best vreemd om te zien.