Dit is een foto van het kozijn van onze voordeur, kapot gemaakt door onze hond. Wat moeten we hier nou aan doen? En dan bedoel ik voorkomen? Een bench is geen optie ivm zijn leeftijd en drukke gedrag.
pantoffels om zijn poten doen? alle kozijnen en deuren uit je huis halen? zeggen dat ie het niet meer mag doe en hem zelf een nieuw kozijn laten plaatsen en de boel schilderen? schrikdraad op de kozijnen? verder geen ideeen. voor het geval ik iedereen over me heen krijg..... dit is uiteraard een grapje en minny jij bent hier niet mee geholpen. maar was even melig
doet ze dit als je weg bent of ook als je thuis bent.. denk dat dat wel van belang is om dat even te melden
oh dat is echt erg zeg! ik zou toch opnieuw het alleen laten gaan oefenen zoals je ook met een pup doet. ook de radio zachtjes aanzetten. doet hij het ook als jullie hem bv in de kamer laten?
drukke hond dus moe maken, of heeft ze verlatingsangst? Ik zou hem toch in een bench doen of in een soort van bijkeuken of iets dergelijks, iets van een eigen plekje. Ik vind de bench toch ideaal en dit kun je hem misschien wel leren tenzij je hem de hele dag alleen laat. Ik kan allen zo niet beoordelen of dat hij dit doet uit verveling of puur omdat je weg bent/gaat!
Heeft ze dat gekrabt of gebeten??? bij bijten zou ik zeggen smeer het in met sambal.... helpt super. en bij krabben plak er eens alluminiumfolie overheen wie weet vind ze dat naar aanvoelen en leert ze het zo af. heel veel succes... (p.s) ik heb een rotweiler reu gehad en die vrat zich een weg door de betonnen muur heen om bij mijn loopse teef te komen die boven zat ) honden kunnen rare dingen doen... mischien is dat er wel aan de hand als je een reu hebt , en er een loopse teef in de buurt is
T is vast geen oplossing, maar hier ging het toen om de deur naar buiten. Hondenluik was de oplossing. Maar wij hadden een franse bull.
Zou me eerst gaan afvragen waarom de hond dat doet, verlatingsangst? Onweer? En misschien de hond ook geestlijk moe maken voordat je weggaat, met zoek spelletjes, Nini otterson spellen , een kong gevuld met van alles geven als je weggaat, flink laten lopen voordat je weggaat zodat ie moe is. En hoe oud is de hond, welk ras, hebben je hem vanaf pup? wat voer je hem ( merk, variant) Ja dat kan ook van invloed zijn.
Met leeftijd heeft een bench weinig te maken, de fout die wél heel veel gemaakt wordt, is verkeerd gebruik van een bench, waardoor honden hysterisch worden, paniekerig etc. Net als hierboven al genoemd, waarschijnlijk is je hond of verveeld en gaat hij slopen of hij barst van de energie die hij op deze manier kwijt kan of hij heeft verlatingsangs of een combinatie van dat alles. Wat de oplossing hiervoor is, weet je alleen als je de oorzaak weet. En meestal zijn er geen makkelijke korte termijnoplossingen, maar moet je hier aardig wat tijd insteken om het weer goed te krijgen.
@ Plurkie: hahahaha erg grappig. konden we wel even gebruiken, want we zijn er best verdrietig van. Nou ik heb blijkbaar als puppy geen goede training gedaan met het alleen zijn, want hij werd echt hysterisch in de bench, kreeg klachten van de buren. Toen eruit gehaald en sindsdien doet hij dit. Overigens alleen als wij er niet zijn. Ik moet hem niet betrappen op zoiets, hahaha.. Hij deed het steeds wanneer hij alleen in de gang mocht als we weg zijn. En we dachten dat hem dit benauwde, dus mag hij nu ook in de woonkamer met de kamerdeur open. Maar nu doet hij het dus toch ook ondanks dat hij alle ruimte heeft. Hij kan gewoon niet alleen zijn. We hebben helaas geen andere ruimte waar hij in kan. Bij mooi weer gaat hij nu achter het huis, maar dat is geen oplossing voor regen en erge kou. Oh en sambal vindt hij lekker!! Speelgoed werkt ook niet!!! Hij wordt gewoon helemaal hysterisch als hij buiten iets hoort. Eerder deed hij dit ook als hij achter het huis was, zelfs toen we thuis waren. Dan blafte hij naar iedereen die langs liep. Maar sinds hij een paar keer een blafband om heeft gehad, doet hij dit niet meer. We zijn een beetje ten einde raad! Hij had alles onder het bloed zitten vanmiddag en loopt nu mank. Kan verder niks aan zijn lichaam vinden, dus blijkbaar heeft hij met het hoge springen (vlekken tot 1.70m op de muur) iets verrekt ofzo.
duidelijk werk van een hond die weg wilde. meestal duid het op te veel energie, hoe vaak wordt hij uit gelaten en hoe lang. 4 keer per dag 10 min is niks. een hond kan op elke leeftijd aan een bench wennen, ook al zijn het hyper honden, die moeten lich en vooral geestelijk eerst energie kwijt, daarna gaan ze gewoon slapen in de bench. mijn oplossing hond eerst goed moe maken voordat je weg gaat, en regelmatig uitlaten (of uitlaat dienst) edit lees nu dat hij in paniek is, ook daarbij helpt flink laten renne/fietsen/uitlaten een heel groot deel. je hebt dap halsbanden en stopcontact dingen die bepaalde geur afgeven waardoor ze rustiger worden (d.a.p)
Hij gaat wel vaak genoeg uit, maar is natuurlijk niet elke keer bekaf als we terugkomen. Soms moet je ook even snel een uurtje weg, dan heb ik geen tijd om hem eerst helemaal moe te maken. Want onze ervaring is dat het niet uitmaakt hoe lang we weg zijn en hoe moe hij is.
Ik denk dat je er heel veel tijd in moet gaan steken, klink mij iig als verlatingsangst in de oren. De bench kun je echt nog wel aanleren, miss vind de hond het wel heel fijn. Maar maak er een leuke plek van, geen strafplek. Ik zou in ieder geval zeggen: begin over nieuw met trainen, zoals je een pup zou trainen. Dus eerst de hond alleen laten als je naar de badkamer gaat, dan vijf minuten weg, dan 10 enz enz. Je zou een webcam aan kunnen zetten, dan zie je precies wat je hond doet. Als het echt niet werkt zijn er altijd nog gedragstherapeuten voor honden. Klinkt miss overdreven, maar werkt vaak echt, zij kunnen tips geven die bij jou aansluiten. Neem dan contact op met een hondenschool bij jou in de buurt. Succes in ieder geval!
minny snap heel goed dat jullie er erg verdrietig om zijn. maar heb helaas verder geen verstand van honden.
Ik zou een gedragstherapuet inschakelen. De oorzaak moet je aanpakken niet de symptonen ( het gevolg) . Een hond die blaft in de tuin omdat er iemand voorbij loopt heeft altijd succes, de mensen lopen door en dat wil hij. Als je een hond wilt leren stil te zijn in de tuin dan moet je dat trainen, een voorbijganger voorbij laten lopen en stil laten staan net zo lang tot hij stopt met blaffen en dan belonen , en dat tot in de treure oefenen, hij leert dan dat voorbijgangers leuk zijn. Is even als voorbeeld. Een antiblafband zou ik echt alleen maar onder begeleiding van een gedragstherapeut gebruiken, je kan zoveel verknallen met zo'n ding.
Heb je een aparte ruimte in huis waar de hond kan verblijven als jullie weg zijn? Ik zou dan in die ruimte de kozijnen bedekken met staal o.i.d. zolang de hond er nog is. als de hond echt genoeg beweging krijgt dan zal het daar niet aan liggen. Misschien is hij ook dement aan het worden, als hij echt zo oud is.
een uurtje moet hij inprinciepe gewoon alleen kunnen zijn zonder idd uren met hem te lopen. heb je al een gedrags deskundige in geschakelt??
toch zou ik die bench weer proberen en dan misschien opbouwen, met wat lekkers erin (een groot bot of speeltje)...en anders met hem fietsen???