Afkeer van mijn man omdat hij 'stinkt'

Discussie in 'De lounge' gestart door anoniem0, 31 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik zou het hem inderdaad gewoon vertellen, maar het bij jezelf houden. Dat je door je zwangerschap minder goed tegen geurtjes kan en hij een erg indringende geur uit zn mond heeft... zoiets? Dat het misschien wel meevalt maar jij het nu door je zwangerschap wel als heftig ervaart. Dat je je zorgen maakt dat hij misschien weer een (tandvlees)ontsteking heeft, net als voorheen...en dat je het echt belangrijk vindt dat hij beter gaat poetsen en zn tandartsbezoekjes beter bij gaat houden?

2. anoniem0

anoniem0 Lid

31 jul 2011
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja ik ben bang om zijn hart te breken. En een keer weet ik zeker dat ie zonet zijn tanden had gepoetst maar nog stonk ie uit zijn mond. Ik vrees dat hij er misschien zelf ook niks aan kan doen en dan vind ik het zielig als ik dat zo zeg tegen hem

3. Choco

Choco Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.186
    0
    0
    Friesland
    Het kan ook zijn dat er iets met zn maag en maagklepje is, sluit dan namelijk niet goed af. Dit heeft mn stiefzus namelijk, dan stinkt ze ook uit haar mond

4. Hexje

Hexje Fanatiek lid

16 feb 2010
    4.474
    0
    0
    Friesland
    Ik denk ook dat het een combi is van jij zwanger en hij misschien toch een ontsteking. Maar nu vraag ik me af jij ruikt het en ergert je eraan omdat je het vies vindt...... bedenk je even hoe dat straks is voor de kleine?? Ik zou toch proberen om het hem te zeggen als zeg je maar goh ik weet niet maar ik ruik iets in je mond dat ruikt net als toen je een ontsteking had heb je ook ergens last van??? Misschien moet je even langs de tandarts gewoon voor de zekerheid..... dan heb je het denk ik toch lief gebracht? En van roken krijg je ook last van je tandvlees.... omdat het zich optrekt.... Ik zou er een lief L*L verhaaltje van maken zodat jij je niet te bezwaard hoeft te voelen en het voor hem niet rot is om te horen maar dat hij wel gaat. Misschien een afspraak maken en het op de kalender zetten en dan zeggen goh jij moet ook weer naar de tandarts......

Veel sterkte ermee kan me voorstellen dat het niet leuk is, maar het zo laten is ook geen oplossing lijkt me.....

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.791
    113
    Toen ik las dat je hem vond stinken dacht ik gelijk:

Die is zwanger.

Ik denk dat het daar het meest mee te maken heeft.

Ik wilde trouwens tijdens de eerste zwangerschap ook geen seks en geen zoenen. Terwijl ik normaal erg van seks houd.

Ik zou het gewoon even zo laten en je man zeggen dat je door de zwangerscap iedereen en alles beter ruikt. En omdat hij rookt je hem ook vies vindt.

Eerlijkheid duurt het langst.

Ik hoop dat je als de kleine er is gewoon nergens meer last van ebt.

6. Soraya

Soraya Bekend lid

30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Je hoeft het niet aanvallend te zeggen, je kunt toch 'gewoon' aangeven hoe je je erbij voelt? Dat zou ik willen weten, als partner. Zolang je niets zegt is hij zich misschien van niets bewust.
    Het is lastig, maar hey, het is je mán, geen monster ;) . Sterkte!

7. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Mijn man had dat ook een keer.
    Ik heb het toen gewoon eerlijk tegen hem gezegd.
    Achteraf bleek hij een gaatje te hebben die aan het begin van een ontstekking stond.
    Dus ik zou als je ik jou was toch eerlijk en rustig tegen hem zegen.

8. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Wat ook helpt,je moet zoiezo elke dag met een ragertje tussen je tanden 3 keer heen en weer... in het begin schijnt daar een onwijze stank uit te komen als je daar net mee begint.
    Het is wel 37 graden in je mond,en daar tussen zit meer als je denkt.

Verder zou ik het toch echt met hem bespreken,van joh het is nu echt niet meer uit te houden.

Sterkte!

9. Soraya

Soraya Bekend lid

30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Ik denk dat hij het liever van jou hoort dan van een vreemde. Plaats jezelf in zijn schoenen. Het is niet leuk, maar liever dat jij iets zegt dan dat mensen achter zijn rug om hem erover uitlachen toch? Want hoeveel mensen hebben het lef om zoiets tegen een collega te zeggen?

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden, in dit geval heel letterlijk.

10. anoniem0

anoniem0 Lid

31 jul 2011
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt voor de reacties. Ik wil ook met hem erover praten. Alleen nu moet ik bedenken hoe ik daarover moet beginnen en hoe ik het beste kan brengen.

11. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

ik denk dat je met hem eens rond de tafel moet en met hem gesprek aan moet gaan
    als je dat niet doet ben ik bang je relatie ten onder gaat
    je stoort je nu al aan zijn gebit en het niet douche
    denk dat je duidelijk moet zijn en hem er echt goed op moet wijzen
    waar jij mee zit
    recht voor de raap en eerlijk
    misschien kauwgom optie of mint snoepjes
    als je rookt dan stinkt je adem ook heel erg als een ander niet rookt
    dan ruik je dat vreselijk
    en laat hem vor jullie gaan slapen zijn tanden poetsen zodat jij je nacht rust ook hebt en toch lekker kan slapen
    lastig dit maar onwijs begrijpenlijk voor jou
    succes meid hoop dat je eruit komt samen met je man

12. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

De mijne is ook wat lax af en toe met tandenpoetsen. Nou, dat krijgt hij dus ook te horen... Eerst heb ik hem dat een keer zo gezegd 'ik vind het enorm vies dat jij maar 1x per dag je tanden poets, ziet er smerig uit en het is slecht voor je tanden'. Eigenlijk, om eerlijk te zijn, gewoon regelrecht voor zijn raap. Vervolgens heb ik een gekleurd briefje opgehangen met plaatjes erop hoe hij poetsen moeten, hoe vaak en waarom. Eigenlijk voor kinderen, maar ik vind het ook onvolwassen als je jezelf niet goed verzorgt. Hielp niet, toen ik heb het dus gewoon gezegd waar zijn ouders bij waren en zijn tante en dat doe ik nog rustig. Verder herinner ik hem daar regelmatig aan 'poets even je tanden'. Nou gaat het inmiddels beter. Kortom, ik heb een waaaaaaaaanzinnige zanikmodus aangezet, want ik vind het gewoon GOOR!!! En aangezien ik het egoistisch vind als hij zichzelf slecht verzorg en dat hoog opneem, schaam ik me daar ook absoluut niet voor (voor die zanikmodus). Is ie helemaal gek geworden;)

Hij krijgt dus precies te horen wat ik van hem vind als hij stinkt of zichzelf te weinig verzorgd. Ga ik echt niet met zijden handschoentjes aan brengen. Gewoon normaal doen zeg ik dan! Je bent een volwassen man!

Ik moet erbij zeggen, de mijne kan daar wel heel goed tegen als ik dat zo aanpak. Maar ik ben vanaf het begin gewoon duidelijk geweest. Hij had ook Bertwenkbrauwen en daar heb ik ook vrij snel van gezegd 'schat zal ik dat even bijwerken, dan zien we jou weer ipv wenkbrauw':D Ik verzorg mezelf toch zeker ook om er mooi uit te zien voor hem!:)

13. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ik zou het heel duidelijk en eerlijk tegen hem zeggen. mijn vriend stinkt ook wel eens als hij van de training komt en ik zeg dan ook ..man ga es douchen want je ruikt niet fris..

geen hints gewoon zeggen werkt het beste.

14. mamanu

mamanu Bekend lid

2 nov 2008
    577
    0
    0
    Ik heb de rest van de berichten niet gelezen, maar ik zou zeker met hem naar de tandarts gaan, want het lijkt er wel op dat hij een ontsteking ofzo heeft. Anders kan nooit een hele slaapkamer naar mondgeur ruiken. En misschien poetst hij zijn tanden wel, maar door de ontsteking kan hij er niets aan doen.
    Als het dat niet is dan zou ik zeker met hem een serieus gesprek aangaan en zeker een keer duidelijk zeggen waar het op staat!

15. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    jeetje wat een reacties.... heb er zelf gelukkig geen ervaring mee maar als mijn man zn gebit niet goed zou verzorgen zou ik ook zeggen dan geen gezoen hoor! is toch begrijpelijk als iemand uit zn mond ruikt dat je die dan niet gaat zoenen bah.... wat vervelend zeg.. denk zelf dat je heel recht voor de raap moet zijn hoor... werkt altijd het beste...

16. Sennaaa

Sennaaa Niet meer actief

Inderdaad zo'n geur in je mond heb je vaak niet zomaar. Het kan wel worden versterkt door je zwangerschap, maar meestal hebben mensen een vieze geur door een ontstekking of zoiets. Ik zou dat gewoon even aankaarten en aangeven dat je er momenteel niet tegen kunt..
    Ik vind het al vies als mijn man wat van ui of knoflook heeft gegeten, en zeker als hij niet thuis heeft gegeten. Zoenen doe ik dan liever ook niet, bah;)! Sterkte ermee..

17. mendie

mendie Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.645
    0
    0
    den haag
    ik ben ontzettend hygienisch en poets ook gewoon 2 keer per dag mijn tanden. toen mijn moeder een paar maanden geleden zei dat ik erg uit mijn mond rook, ben ik meteen naar de mondhygienist gegaan. daarna was t ook even weg maar na een paar weken kwam t terug en wat bleek toen ik bij de tandarts kwam...dat er een mega ontsteking zat bij mijn achterste kies! nou en dat klopt wel want een paar dagen erna kreeg ik me toch een pijn! ding is eruit gehaald(verstandskies) en toen t genezen was, was de geur ook weer weg.
    dus je kan idd erg lang met een ontsteking of iets lopen zonder dat je t zelf in eerste instantie door hebt.

zou er snel even naar laten kijken hoor!

succes en sterkte!

18. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Hoi.... mijn man had ook een hele erge mondgeur. Zo erg dat ons sexleven eronder leed en ik niet meer wilde zoenen. In de auto rook ik het al als ie alleen maar naast me zat.... Dat is heel erg....
    Mijn man poetste wel, en floste en spoelde ook. Ook gaat hij regelmatig naar de tandarts.
    Na veel voorzichtige gesprekken (want hij vond het zelf ook heel erg!) is hij naar een mondhygienist gegaan en daar bleek dat hij erge parodontitis had (tandvleesontsteking en kaakontsteking daardoor al). Nu hij goed behandeld is daar en het bijhoud ruikt hij niet meer!
    (wel bizar dat de tandarts hem nooit heeft doorverwezen want hij heeft heel vsaak advies gevraagd.)

19. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Oja en het is nu weer heeeeeel gezellig bij ons hihihi

20. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Dat zijn "amandelproppen", daar heb ik ook last van. Het stinkt enorm, maar daar kun je niks aan doen. Heeft met ontstoken amandelen te maken. Bij bij gaan ze door niezen er vaak uit.

Deel Deze Pagina