Zelf varjaardagstaart maken met baby voeding?

Discussie in 'Voeding' gestart door Quim, 15 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Quim

Quim Nieuw lid

15 nov 2010
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik wilde vragen of iemand een recept heeft om zelf een verjaardagstaart te maken met baby voeding?
    Deze wil ik graag maken voor ons meisje der 1e verjaardag...

Waarom maken van baby voeding??
    Nou het zit zo.....

Sinds ze volledig met de pot mee is gaan eten sliep ze niet meer snachts, alleen maar huilen en krijsen en veel scheetjes laten, wij dachten buikpijn.
    Dit is zo'n 3 weken aan de gang geweest. Na ongeveer 5 dagen naar de huisarts geweest en het bureau maar geen tips gekregen of oorzaak kunnen vinden. Kreeg van beide te horen dat het de tanden waren of dat ze in een sprongetje zat. Nog extra gevraagd of het aan het eten kon liggen..maar dat kon zeker niet ze had ook de leeftijd om mee te eten met de pot, we moesten hier doorheen. Na 4 weken huilen en niet slapen afspraak gemaakt bij een osteopaat, misschien dat dat kon helpen?? Ze voelde veel spanning in der buikje en gaf me het advies te stoppen met mee eten, gewoon eens proberen. Alleen maar potjes en opvolg melk en geen extra's. Nou oké gaan we maar proberen en sinds we dat doen heeft ze geen buikpijn meer en is ze gelijk weer door gaan slapen. Ze is weer vrolijk en eindelijk ook weer een beetje uitgerust.
    Dit is in het kort het verhaal wat vooraf is gegaan.

Natuurlijk gaan we langzaam weer proberen haar met de pot mee te laten eten, want ze kon er ook echt van smullen en lekker zelf als in der mondje stoppen bij elke hap kijkt ze je dan heel trots aan!!
    Maar om der op der verjaardag een slagroomtaart of zo te geven zie ik eigenlijk niet zo zitten, ben zo bang dat ze daar buikpijn van krijgt! Dus dacht ik misschien kan ik een taart bakken/maken van baby voeding? Dan kan ze op der verjaardag toch een taartje eten!

Hopelijk heeft iemand van jullie een recept of misschien een ander idee!

Alvast bedankt!

2. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Kreeg ze sinds ze met de pot mee ging eten ook gewone melk? Julia heeft daar namelijk ook erge last van gehad, terwijl ze van de babyvoeding minder last had (wel spugen, geen buikpijn). Wij zijn toen overgestapt op sojamelk. Misschien is dat een idee?

Je zou verder kunnen kijken naar een taart die je zelf kunt maken met melk, en dan ipv gewone melk neem je opvolgmelk of sojamelk. Je hebt ook sojayoghurt enzo. Op internet kun je wel koemelkvrije dingen vinden.

Mocht het niet aan de melk liggen, dan denk ik dat je best een klein stukje taart kunt geven, want dan ligt het misschien aan de kruiden/zout?

3. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Wat je zou kunnen doen is een stapel pannekoeken bakken en daartussen vruchtenmoes doen. Als je dat inpakt in plasticfolie en een nachtje in de koelkast laat staan heb je een leuke "taart"hoor. Je kunt hem dan eventueel nog decoreren met iets van fruit ofzoiets..

4. Quim

Quim Nieuw lid

15 nov 2010
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Alles wat ze mee at was zout en kruidloos en gewone melk heeft ze nog niet op. Daar wilde ik mee beginnen zodra ze een beetje gewent zou zijn aan het met de pot mee eten. Maar gewone melk durf ik nu ook niet te geven.

Ze heeft ook altijd omneo voeding gehad vanwege de buikpijn/darmkrampjes.

5. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Heb je haar voorheen altijd potjes gegeven? Of ook gewoon zelf eten voor dr gemaakt? Want met potjes kan ik niet echt wat lekkers verzinnen:)

Maar anders zou ik een taartbodem maken van liga (beetje boter verwarmen liga er in kruimelen pletten in een taartvorm en koud laten worden in de koelkast. (check anders even iets van zelf koekjesbodem maken veel recepten zijn dan met van die Bastogne koeken, onder monchoe taart enz).

Op de bodem zou ik dan lekker een fruitmoes doen. Appels, peren enz in stukje snijden in een pan met een klein beetje water laten koken tot moes. Als je het ietsje langer laat staan wordt het wat dikker en loopt het niet gelijk je taartbodem af. Je kan er ook laagjes van gewoon bood (zonder korstjes) tussen leggen (denk aan de slagroomtaart). Bovenop weer wat moes en eindigen met verkruimelde liga!

En misschien kan je wel slagroom kloppen van opvolg melk????

Bovenstaand recept heb ik zojuist uit mijn duim gezogen maar hey misschien is het best wel wat. Als je een beetje handig bent in de keuken kan je denk ik best wat leuks maken!

Schrijf anders eens op wat ze wel eet dan kunnen we best wel wat bedenken!

Deel Deze Pagina