Hallo allemaal! Ik was net met mijn zus en haar dochtertje van 3 en mijn dochtertje van 1 in het pakhuis van sinterklaas alles leuk en aardig totdat mijn dochtertje besloot dat ze daar languit wou gaan lopen en kruipen oke fftjes dan nou waren er al 3 kinderen bijna overheen gevallen 1 zwarte piet dook al haast de cadeautjes in en ik had jayla al n paar keer weggehaald dus huilen driftbuien schreeuwen! nou na n half uurtje was ik het moe dus ik besloot haar in de buggy terug te zetten! NOU daar had ik het gedaan he! jayla schreeuwde letterlijk alles bij elkaar mensen bedekte hun oren zelfs! en ik wou dus niet toegeven en probeerde het te negeren en haar af te leiden maar ik keek om me heen en ik kreeg zulke afkeurende blikken van allemaal die moekes! ik schrok me er zelfs een beetje van! en nu ik er bij nadenk merk ik wel vaker als mijn dochter huilt dat andere moeders mij aankijken en soms zelfs nee-knikken!! en niet alleen bij mijn dochtertje maar ook bij andere kinderen en nou kan ik mij voorstellen dat mensen die geen kinderen hebben er geen begrip voor hebben maar ze hebben zelf notabene kinderen! ik vraag mij dan af hebben die ouders zelf dan van die schatjes die netjes gaan zitten als hun zit zeggen??? pff dit moest ik echt even kwijt hoor!
Niks van aantrekken meid! Mensen zullen het 9 van de 10x toch niet eens zijn met een ander, en zolang het jou kind is bepaal jij hoe het gebeurd en niet zij, toch? Ik vind het trouwens goed van je dat je niet toegeeft aan haar driftbui en gewoon doorzet, want zo zal je kind merken dat zij haar zin krijgt met zulk idioot gillen. En ja, misschien geven die mensen die nee schudden hun kind wel hun zin als zij zo gillen. Nou ja moeten zij zelf weten!
oh ik trek me er niks meer van aan. Gisteren nog boodschappen aan het doen dochter luisterd niet, en ik spreek haar gewoon in de winkel toe. En jaa toen ebgon ze ook keihard te huilen dan kunnen mensen je echt aankijken van aghhh wat doe je nou.. Ik zeg altijd ik ben 24 uur per dag 7 dagen per week moeder. DUs ik voed me kids ook 24 uur per dag 7 dagen per week op en waar dan ook. Meid gewoon niet teveel van aantrekken en lekker doen waar jij je goed bij voelt
Op het moment zelf trek ik me er ook echt niets van aan maar achteraf begon ik me te ergeren dat ik echt dacht van ja pak ik het dan zo verkeerd aan ofzo?? maar jayla is gewoon een ontzettend temperamentvol kind die echt heel veel discipline nodig heeft
niks hoor meid je doet er echt nisk verkeerds aan. Vind juist knap dat je niet toegeeft! Gewoon doen wat jij wilt in de opvoeding en andere hebben daarn iks mee te maken.
Heel herkenbaar en ontzettend genant maar niet aan toegeven hoor!! Je doet het juist hardstikke goed door door te pakken, op die manier weet zij wat ze aan jou heeft en dat jij doet wat je "zegt" Hier ook eens met mn oudste in de winkel gehad, schreeuwde de hele winkel door dat ze geen klein karretje mocht... en daarna wilde ze niet in het zitje van de grote en dus heb haar gewoon n de kar gezet en ben stug doorgelopen, (met een rode kop want ze kunnen je goed voor schut zetten die kids en iedereen kijtk je aan alsof jij de slechtse ouder van de wereld bent) niet haar zin geven daar worden ze alleen maar verwend van is mijn mening hoor, geen aanval op iemand (tja zet het er maar ff bij voor het geval ik van alles over me heen krijg) Dus nee je bent niet de enige met dit "probleem" maar zo voelt het wel op zo'n moment. Maar niets van anderen aan trekken hoor, jij doet het op jou manier!
En juist daarom doe je het goed door vol te houden! En anderen weten dat niet en dus laat hen gewoon maar dom kijken, ga erboven staan!
Het is ook erg genant maar ik weet gewoon dat jayla die regelmaat nodig heeft ik kan alleen gewoon niet begrijpen dat die mensen je zo aan kijken alsof ze zelf n modelkind die op comando plast op de wereld hebben gezet! ik zou zelf nooit iemand zo aankijken die met n driftig kind bezig is
Hier heb ik ook een driftkikker, boodschappen doen is een drama op het moment omdat ze alles vast wil houden en alles uit de schappen pakt, dat mag ze natuurlijk niet dus pak ik het af en zet het terug. Dat geeft dus ook reden om het op een gillen te zetten, maar ik negeer haar ook straal hoor, met een vuurrood hoofd uiteraard. Ik geef haar pas iets als we de supermarkt uitlopen anders is het weer drama met afreken.... Dus nee ik zou me er niks van aan trekken, doe ik ook niet hoor.
Ik was wel al zo'n beetje zeker ervan dat ik zo goed deed maar voelt wel als een opluchting dat andere er ook zo over denken en dat ik niet de enige ben met een gifslangetje
T' zou mijn kind kunnen zijn... Hier dus net zo, vooral als ze gelopen heeft en ze moet weer in de buggy. Echt.... het dak eraf!! Ik probeer het ook te negeren en vol te houden, maar heb ondertussen het zweet op m'n bovenlip staan. Makkelijk gezegd, maar trek je niks van anderen aan! Je doet het prima. (ben stiekem blij dat ik niet de enige ben met zo'n draakje in huis , want dat gevoel krijg je soms wel idd).
ja met jayla is het ook echt altijd raak hoor is ook echt niet gezellig ff winkelen met haar! want je hoort alleen maar gemopper uit die buggy komen en in de winkel als ze in het karretje mag wil ze dat ijzeren ding steeds proeven en als ik dan nee zeg dan maakt ze zich stijf houdt haar adem in en dat adertje op haar voorhoofd begint te kloppen wordt helemaal rood en dan ineens ploft ze! net n vulkaan! dat ik af en toe gewoon echt van mijn eigen kind schrik hoor hahaha
Toch best vreemd, ik heb dat gevoel ook gehad hoor met mijn dochter. Niemand die zei, "ohhhh dat herken ik!" maar ik heb het door, veel mensen (ik zeg niet iedereen) vertellen niet altijd waar zij mee zitten terwijl zij precies hetzelfde hebben. Ik daarintegen ben heel open en vertel eerlijk waar ik mee zit. Dus dacht ook dat ik de enige was... Nu weet ik wel beter!
Hahahaha wel herkenbaar hoor Female! Vandaag was ik ff koffie drinken met me vriendin en mijn zoontje zat ook in zijn buggy te eten en te drinken, en ineens bedenkt hij dat hij het zat is en begint ook te krijzen, maar ik zie al aan zijn gezicht dat er niks is buiten zijn frustratie om dan, en dan negeer ik hem gewoon hoor! En nog geen minuut later is hij stil en zit weer te spelen met iets. Soms duurt het wel langer natuurlijk voor hij stil is!
Ik moet er eigenlijk wel een beetje om grinniken. Wat hadden moeders bij een sinterklaas feest verwacht dan? Nog niet bij elke leeftijd werkt het bekende "lief zijn hoor anders moet je mee in de zak". Ik zal t ronduit zeggen femele, schijt aan hebben. Als jij het krijsen van je meiske kan negeren dan moet dat met de afkeurende blikken van andere moeders ook lukken! Oeh, had niks voor mij geweest eigenlijk. Ik zou er op zeker wat van gezegd tegen die moeders. Zo aso ben ik danwelweer. Oeh wat zul jij je opgelaten gevoeld hebben. Gingen ze werkelijk met hun handen over hun oren heen staan? Wat een achterlijk iets joh!
hier nog een driftkikker en genoeg blikken gehad EN JUIST van andere moeders van mijn leeftijd, de oudere mensen heb ik vaak genoeg complimentjes van gehad dat ik goed volhield of een knipoog dat ze het snapten.. maar je moet er gewoon schijt aan hebben, ik bedoel je moet ze toch opvoeden, pech voor hun zou ik zeggen, ik heb meer respect voor een mama die volhoud en opvoed als dat ik ze met snoep (of maar net wat ze willen) in hun handen de winkel doorlopen (hun zin hebbend gekregen hihi) ik vind het erg knap juist!!
Ik heb dan nog geen kind van 1 jaar of ouder, maar ik vind het echt schandalig hoe die andere ouders reageerden! Je doet het juist hartstikke goed. Ik irriteer me juist altijd aan die mensen die meteen aandacht aan hun geven als die begint te krijsen. Jouw manier gaat mijn manier ook worden als Kenji ouder is in ieder geval.
Nouja ik wil ook wel met mn handen voor mn oren staan als er n kind krijst. Maar dat doe ik ook ooit bij mn eigen kind. Het doet mij gewoon af en toe pijn aan mn oren...tja sorry maar dan doe ik er n hand voor! Maar afkeurent kijken? Neu hoogstens medelijdend naar moeder EN kind want het is stressen en frustrerend voor beiden dan. Heb gelukkig nooit echt n kind gehad wat echt moeilijk deed maar denk dat ik er nu wel een heb. Nog niet echt in de gelegenheid geweest om dat te merken maar ze heeft de eigenwijze kop van mij (en mn man) dus gaat vast nog wel ergens n keer lukken. Maar heb t wel gehad met mn oudste die oost indisch doof kan zijn (door zn pdd-nos) kijken anderen me ook ooit aan van najaaa dat je dat gewoon zomaar pikt als je al 5x geroepen hebt! Tja, mn oudste kan/kon niet multi tasken. Het is OF je aandacht bij t een hebben OF bij het ander. En als hij dan net de achterkant van iets staat te lezen of iets staat te bekijken kan je roepen tot je een ons weegt (en dan kan ik nog wel ff roepen hoor ) Gewoon negeren hoor. Die mensen zijn OF vergeten hoe het werkt OF willen de schijn hoog houden dat hun kind zich 24/7 voor de 100% gedraagd zoals dat "hoort". En we weten allemaal wel beter, toch?
ik wil juist niet dat mijn dochter denkt dat ze beloond wordt voor dat zin doordrijvende gedrag anders heb ik over 4 jaar zo'n peuter die me voor me benen schopt als ze der zin niet krijgt
Nou als er een kind in de winkel aan het gillen is omdat hij of zij de zin niet krijgt, dan ben ik ook wel geƫrgerd en denk ik wordt dat kind niet aangesproken op al dat gegil? Ik heb dan zo'n idee dat het de moeder (of vader) niet interesseert dat hun kind zo'n lawaai produceert. Bedek mijn oren dan ook wel eens anders krijg ik andere neigingen hoor .. Maar dat is dan meer dat ik zelf denk dat ouders hun kinderen alles maar laten doen, ik ben verder nog niet zo thuis in opvoedmethodes ofzo maar snap zeker weten dat kinderen graag niet luisteren