Afkicken van cola....

Discussie in 'De lounge' gestart door taartje, 15 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Komt daar zeker door. Jouw lichaam ziet niet het verschil tussen suiker of zoetstof. Dus er komt insuline vrij. Eenmaal vrij kan het niet terug. Als dat vrijkomt en er is geen suiker gaat het lichaam over op vetopslag.

2. Pillow

Pillow Bekend lid

13 apr 2014
    565
    71
    28
    :$:$:$:$ Ik wist natuurlijk wel dat het niet gezond was, maar hier had ik nog nooit over gehoord.

Bij deze Taartje.. Ik doe met je mee!

3. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Hier ook een gestopte cola light junk...

Sinds zondag overgestapt op Spa Rood inderdaad, maar bij vlagen hoofdpijn gelukkig. Misschien omdat ik nog wel decaf koffie drink???

Ik merk wel dat ik veel minder honger krijg. Ik ben sneller verzadigd in ieder geval. Weet niet of het daar wat mee te maken heeft, maar ik zie het als een plus.

4. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Is interessant om eens te googlen hoor. Daardoor ben ik ook gestopt met light producten.
    Ik nam altijd braaf een cola-light bij mijn macmenu ;) . om maar een voorbeeld te geven.

Als ik nu iets anders dan water, thee of koffie drink, dan drink ik het met suiker zodat mijn lichaam nog iets met die suikers kan, energie geven.
    Maar dat drink ik zelden.

5. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik dronk ook een fles per dag. Was met de zwangerschap direct over. Water ijskoud uit de koelkast!

Na een week was ik afgekickt

6. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Je gaat van light producten uiteindelijk meer eten.

7. Pillow

Pillow Bekend lid

13 apr 2014
    565
    71
    28
    Light producten laat ik al een tijd liggen. Cola dus nog niet. ;)
    Eigenlijk vind ik water prima te drinken, evenals thee.
    Het is gewoon een smerige gewoonte geworden.

Maar bedankt voor de info. Ik ga nog even googlen ;)

Ik ben heel benieuwd of het mij ook binnen een week gaat lukken!

8. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Ik ben sinds vorige week gestopt met cola zero. Heb er eigenlijk gewoon geen zin meer in. Ik dronk 1,5 l per dag en afgelopen week heb ik 1 glaasje gehad.
    Wat me vooral zo opvalt is dat mijn hongergevoel véél minder is en mijn behoefte aan suiker ook!

Ik drink nu trouwens water/ ranja/ thee.

9. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.634
    5.661
    113
    Las de titel en dacht ow ik zit nu net lekker aan een blikje cola light. Maar valt bij mij reuze mee gezien ik maar 1 of 2 blikjes in de week drink, soms weken niet. Maar het gaat hier over liters zie ik :p dure hobby zeg.

10. Survivor

Survivor Bekend lid

23 okt 2011
    749
    8
    18
    Kokkin, knuffelaar, wasvrouw, schoonmaakster.. Mam
    Flevoland
    Je kan het! Je kan het! Je kan het! Hier ook een ex-cola verslaafde (dronk destijds 2 tot 3 liter op een dag). Het is een kwestie van gewenning. Na een tijdje snakt je lichaam er niet meer zo naar. En ben nu al 13 jaar verder. Er kunnen inmiddels maanden overheen gaan voor ik er echt zin in heb. Dan geef ik even toe om vervolgens gewoon weer aan een sapje/water te gaan. Jij bent de baas over jou lijf, niet die verrekte cola. Succes!

11. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.308
    10.276
    113
    Wat super goed!!! Ik had ook hoofdpijn omdat ik elke dag cola dronk niet zoveel als dat maar het is gewoon troep.

Nu drink ik cola op visite of wanneer we een dagje weg zijn.

Over een paar dagen is het over in ieder geval de hoofdpijn de zin in cola blijft wat langer.
    Je zou nou thee kunnen drinken misschien dat je net wat minder last hebt.in groene thee zit nog iets minder in.

Succes!!!!

12. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Knap!

Ik ben twee maanden geleden ook gestopt met Cola drinken. Ik dronk zo'n twee flessen 1,5l per week. Nu drink ik alleen nog maar water. En als we bijv. uit eten gaan, dan bestel ik 7-up, geen Cola. Reden voor mij was dat ik weer een gaatje had. (terwijl ik eigenlijk een heel goed gebit heb, sinds Cola drinken al 3 gaatjes) En gewicht. En hoofdpijn.

13. misa

misa Niet meer actief

Wat goed dat je gestopt bent! De hoofdpijn is echt een afkickverschijnsel ja. Je dronk het zoveel dat je daar echt even doorheen moet. Om het misschien wat draagbaarder te maken zou je een klein beetje ranja door de spa rood kunnen doen.

Succes...!

14. Lisa2005

Lisa2005 Actief lid

14 apr 2012
    474
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook een ex-colaverslaafde, ik ben gestopt en drink als alternatief Holy Soda. Toch de bubbels en een lekkere smaak maar geen cola behoefte meer.

15. Pillow

Pillow Bekend lid

13 apr 2014
    565
    71
    28
    Ik heb nu 3 dagen geen cola meer gehad. Daardoor nu wel al 2 dagen behoorlijk hoofdpijn wat niet zakt na pcm.
    Op dit moment drink ik water en thee.

Door de hoofdpijn lukt het mij om door te zetten. Het geeft mij het besef wat van troep ik dronk.
    Ik hoop wel dat ik later sporadisch nog wat cola kan drinken. Bijv bij een dagje weg, visite...

16. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Ik ben nu gelukkig ook al weer een paar maanden vrij van de cola light.

Heb alleen wel helaas nog steeds af en toe de behoefte om nog een glas te drinken maar ik doe het niet. Ik vergelijk het maar met sigaretten. Als je er weer 1 neemt dan zit je zo weer aan een pakje per dag. Zo lukt het me tot nu toe om er vanaf te blijven. Als alternatief als we ergens zijn pak ik maar fanta of water.

17. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik heb er nog nooit van gehoord dat mensen daaraan verslaafd zijn!

2 liter cola per dag? Bij het ontbijt en lunch ofzo? Ik vind het echt ranzig maar ook een bijzonder raar voorbeeld naar kinderen toe.

18. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Whier een wnergy blijke verslaving.. zelfde troep.. krijg ook vaak rond de middag hoofdpijn als ik nog geenbblikje heb gedronken.
    Kijken hoelang ik t nu volhoud

19. Baylee

Baylee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    Ik ben van de coca cola naar de cola zero gegaan maar oo ik heb 3 weken lang barstende koppijn gehad ! Nu nog van de Zero naar water ofzo ...:) Ik drink net iets minder dan jouw op een dag 1,5l

20. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Als ik de kans zou krijgen zou ik een blikje of 10 per dag drinken, gewone cola dan. Ik beperk mezelf echt tot max 1 blikje per dag. Ik vind het lekker dus helemaal niet drinken vind ik niet nodig, maar zeker niet meer zo veel!

Super goed dat je gestopt bent en hopelijk houd je het vol!
    Hier drinken we graag spa en fruit cactus of de Saskia cactus van Lidl.

Deel Deze Pagina