Is dit een goed alternatief voor aardappelen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Nosam, 6 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nosam

Nosam Bekend lid

28 jan 2014
    842
    6
    18
    ✖
    Dag allemaal.

Ik heb hier een peuter van 2 jaar en 3 maanden die
    heel slecht is in zijn avondeten. Macaroni 1 keer in de
    week gaat nog wel redelijk. De rest is één groot dilemma.
    Maarrrrrrr, ik heb me er bij neer gelegd. Ik schotel het hem
    voor, als hij niet wil prima. Dat voorop gesteld.

Maar nou las ik net onderstaand artikel over groenten pannenkoekjes.

degezondemama – Recept voor groentepannenkoeken

Zoonlief is namelijk dol op pannenkoeken. (dat dan weer wel)
    Misschien dat ik hem hier mee kan 'foppen'.

Kan ik deze groenten pannenkoekjes als avondeten aanbieden?
    Of is dit meer iets voor bij de lunch.

Ik heb zoiets van, of hij eet helemaal niks, of hij eet dit als avondeten 1 keer in de week. Das natuurlijk weer mooi meegenomen.

Kan ik dit als avondeten aan gaan bieden 1 keer in de week? Misschien 2.

2. Summer2012

Summer2012 Bekend lid

11 jul 2012
    652
    2
    18
    Mijn dochter eet ook niet altijd mee met het avondeten, maar dan bied ik haar niets anders aan. Dus alleen als jullie dit allemaal als avondeten gaan eten, zou ik het maken. Anders idd als lunch.

Het ziet er trouwens niet uit als pannenkoeken, dus mijn dochter zou zich er niet door laten foppen haha

3. mgeul84

mgeul84 Bekend lid

17 aug 2012
    790
    116
    43
    Ziet er goed uit! Zou t zeker proberen!

4. Nosam

Nosam Bekend lid

28 jan 2014
    842
    6
    18
    ✖
    Ik ga ook een poging doen tot. Haha, hij trapt niet zomaar ergens in dus zal me benieuwen.

Ik weet dat een alternatief niet goed is. Dus misschien kan ik het dan inderdaad beter als lunch doen. Want ik denk niet dat wij dit dan gaan eten. Maar dat wij gewoon aardappelen nemen.

5. Nosam

Nosam Bekend lid

28 jan 2014
    842
    6
    18
    ✖
    Het komt hier trouwens wel vaker voor dat wij aardappelen eten en hij macaroni of iets dergelijks uit de vriezer (wat hij wél eet) maar dat is dan toch niet echt een alternatief?

6. gusto

gusto Niet meer actief

Maar je kunt toch ook (meer) variëren met pasta, als hij dat wel eet? Verschillende groenten erdoor, volkorenpasta, verschillende soorten pasta? Hier zijn de kinderen gek op lasagne en gnocchi (van die zachte aardappelpasta).

Ik maak het de ene keer met groenten, en vlees of vis. Krijgen ze ook alles binnen. Hier ook geen aardappels :D

7. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Je kan altijd proberen of het pakt. Lust hij het en eet hij het op, des te beter.
    Wij aten thuis overigens geregeld "zoute pannenkoeken". Vaak met bijvoorbeeld een mengsel van bijvoorbeeld kaas, champignons en hespeblokjes ertussen. Of met alleen hespeblokjes of kaas en hesp en dan een slaatje erbij.

Al geprobeerd overigens om de groenten door de soep te draaien (en te mixen)? Met wat tomaat en balletjes of croutons in ... Wie weet krijgt hij zo ook zijn groenten binnen.

8. Mamabram

Mamabram Niet meer actief

Hier zijn de kinderen echt fan van soepen. Geen bouillon achtige maar lekkere dikke.
    Bijv. Marrokaanse groentesoep met wortel, pompoen en pastinaak.

9. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Tuurlijk is dat dan een alternatief ;)

Hier gaat het avondeten al zo'n 1.5 jaar inmiddels wisselend, van 0 happen tot 2x opscheppen. Er zijn dingen wat ie eigenlijk altijd wel eet (zelfgemaakte groentesoep en spinazie bijvoorbeeld) dus dat eten we misschien ff vaker dan normaal maar verder is het eten wat de pot schaft...alleen bij witlof wil ik wel overstag gaan want dat lust ie echt niet en het verschil tussen niet lusten of niet willen/dwarsigheid/peutergedrag of hoe je het ook noemen wil is wel duidelijk.

Deel Deze Pagina