Afkicken van het speentje

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Mikarun, 12 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mikarun

Mikarun Actief lid

27 jan 2014
    422
    77
    28
    Zwolle
    Whoehoe! Ik heb hier een klein feestje met mezelf! Met het naar bed brengen net werd er niet gezocht of gevraagd of niks naar het speentje. Dus in bed gelegd zonder. En het duurde wat langer dan anders, maar met verrassend weinig gemopper is hij in slaap gevallen! Zo blij! Ben benieuwd hoe verder de nacht gaat, maar voor nu ben ik in elk geval super trots op hem!

2. LiveLifeLovely

LiveLifeLovely Niet meer actief

Jippie!!!! :D

3. 81kaatje

81kaatje Actief lid

26 mei 2015
    391
    43
    28
    Ik heb de speen in honing en daarna in zout gedompeld.na de 2e keer wilde hij hem absoluut niet meer...als hij ergens een speen zag was het gelijk bahhhh.en mijn zoontje was ook erg verslaafd!!die combinatie van honing en zout schijnt niet lekker te zijn.

4. KleineFee

KleineFee Bekend lid

22 feb 2015
    820
    307
    63
    Oudste heeft er met 2 jaar afscheid van genomen. Oftewel ik heb de spenen de prullenbak ingedaan en gezegd dat ze een grote meid is die geen speentje meer nodig heeft. Misschien 2 nachten slechter geslapen en daarna was het klaar. Speen overdag mocht sowieso niet meer vanaf een jaar.

5. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Ik zou voor overdag cold turkey stoppen. Maar voor de nacht niet. Maarja, mijn nachtrust is heilig. Al zou ie 100 spenen willen, zolang er lekker geslapen wordt; prima.
    Om die reden heeft mn dochter tot haar 4e jaar een speen gehad.
    Mijn zoon heeft nooit naar een speen omgekeken.

6. kuikentjepiep

kuikentjepiep Bekend lid

30 aug 2014
    575
    2
    16
    Onze zoon was er ook erg gehecht aan, maar zijn tantjes komen wat scheef door (kan ook erfelijk zijn) maar we wilden dus echt er vanaf. Met 1,5 deden we het alleen met slapen, maar ik had m nog wel bij me in de auto of als ik langer van huis was.
    We zeiden steeds speentje is alleen als we gaan slapen en dan rende hij het om in zijn bed te gooien.
    Daarna zeiden we speentje is voor baby's en dan vond hij dat ook leuk als we dat zeiden. Ging hij zeggen neeeee voor baby's.. maar bij slapen natuurlijk drama.
    We hebben 3 dagen met inslapen het erg pittig gehad maar cold turkey werkt echt het beste hoor. Hij slaapt nu heerlijk zonder!

7. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Super!
    En hoe ging de rest van de nacht?

8. Mikarun

Mikarun Actief lid

27 jan 2014
    422
    77
    28
    Zwolle
    @ fietwordtmama, ging heel goed. Hij is wel twee keer wakker geweest maar dat was puur pech en had niks met het speentje te maken. 1 keer zijn hoofd gestoten en 1 keer was de luier doorgelekt. Maar daarna zelfs heerlijk uitgeslapen tot half 8, dat gebeurt hier echt zelden!

Deel Deze Pagina