Thanks inspirerend om je laatste stukje te lezen! Zo wil ik me ook voelen. Ga de site zeker even opzoeken. Ik heb al zoveel geprobeerd maar niks werkte, heb nu wel echt het idee dat de knop is!! Heerlijk!!
Nooit last van, maar ik eet wel veel fruit (heb ik geen last van) en dat vervangt natuurlijk wel wat glucose.
Ik ben weer even snel door dit topic heen gebladerd maar ik heb al geen zin meer om te beginnen als ik bepaalde reacties lees. Het lijkt me zoveel moeite en gedoe Ik zou ook nooit de lekkere dingen willen opgeven. Ik hou van een bakje chips op onze vaste serie avond. Ik geniet van fastfood en ben een zoetekauw. Uiteraard wil ik drastisch minderen maar stoppen zou ik niet willen. Hoe gaan jullie hier mee om?
Even van een "buitenstaander" hierin. Ik denk dat minderen met suiker heel goed is...ik denk dat je alleen niet door moet slaan in suiker is de duivel dus ik eet ook geen of weinig fruit meer want ook daar zit suiker in...dat vind ik persoonlijk een beetje ver gaan. Ik zou het gewoon algemeen aanpakken en zo leef ik eigenlijk al: geen zoetigheid tussendoor snaaien, geen pakjes en zakjes gebruiken en alleen water/thee drinken. Ik denk dat je dan al een heel eind ben. De witte suikers vermijden...de natuurlijke suikers wel nemen.
Wij hebben alweer ruim 8 jaar geleden het roer omgegooid. We hebben het niet moeilijk gehad, maar we waren dan al geen zoetekauwen, maar aten wel (te)veel brood, witte pistoletjes en croissants in het weekend en zoutjes en toastjes enzo. Verder waren er altijd koekjes in huis en dronken we veel verse jus. We eten nu helemaal geen witte suikers en slechts matig graan, maar nooit tarwe. Sowieso niet meer dan 2 maaltijden per dag. Ikzelf vaak 1. We eten wel gewoon fruit, want dat is gezond, maar ook niet meer dan 2 stuks per dag.
Dit dus. Ik denk ook dat je beter alles mijdt, dan oplet. Want een klein beetje geeft je weer net die kick. Ik had er 3 dagen last van op deze manier. Nu weer verslaafd door de borstvoeding, ik moet heeel veel eten om het vol te houden. Zodra ik stop, stop ik ook weer met suiker.