Sinds een maand zit ik in de WW. Mijn man heeft een goedbetaalde baan. 15 jaar geleden hebben we ons huis gekocht en daarbij een overlijdensrisicoverzekering afgesloten waardoor het huis meteen vrij van hypotheek is op het moment dat 1 van ons overlijdt. Nu ik geen werk heb, en waarschijnlijk voorlopig ook geen werk krijg, begon ik me wel af te vragen hoe het zou moeten als man ineens overlijdt. Ik heb een HBO diploma en zou dan weer snel aan de slag moeten. We hebben wel spaargeld, daar zou ik in combinatie met het partnerpensioen wel een jaar of misschien 2 jaar de rest van de vaste lasten kunnen betalen. Toch gaf het me geen fijn gevoel. We zijn gaan rondkijken en hebben een tweede overlijdensrisicoverzekering afgesloten. Deze gaat een bedrag uitkeren wanneer een van ons in de komende 25 jaar overlijdt. Dat geeft me wel rust. Kreeg net bericht dat we nav onze medische verklaring geaccepteerd zijn. Hebben jullie nog andere dingen geregeld? Misschien doe ik nog inspiratie op. Een uitvaartverzekering hebben we.
Mijn man heeft een overlijdensrisico verzekering. Ik niet want man gaat er financieel niet op achteruit als ik dood ben. Beide hebben een uitvaartverzekering. En we hebben een testament. Thats it.
Onze overlijdensrisicoverzekering dekt net als bij jullie de hypotheek. Als het goed is houden we daar ook nog aan over, aangezien we tussentijds aflossen. Verder inderdaad uitvaartverzekering. En testamenten. Meer is wat mij betreft niet nodig. Mijn man kan met zijn huidige salaris makkelijk rondkomen, zeker als ook de hypotheek nog eens wegvalt. Ik zou wellicht op termijn wat meer moeten gaan werken dan nu. Maar dat lijkt me geen bezwaar. De eerste periode is prima op te vangen met spaargeld.
Als mijn man komt te overlijden dan is de helft van de hypotheek vrij en is de zaak vrij. Dus dat betekend dat ik alsnog 2 inkomens heb. De zaak kan blijven door draaien en ik heb mijn eigen salaris nog. Kom ik te overlijden dan is ook de helft van de hypotheek vrij. Komen we beiden te overlijden is alles vrij. En de kinderen zijn dan eigenaar. Totdat die 21 zijn is er een financieel beheerder die alles regelt en beheerd voor de kinderen
Mijn man heeft een levensverzekering afgesloten aangezien hij kostwinner is. Er komt een bepaald bedrag vrij waar ik naast mijn werk meer dan prima van kan leven en verden kunnen we gewoon in ons huis blijven wonen. Ik heb niks afgesloten omdat ik lang niet zoveel verdien als mijn man.
Wij hebben beide een levensverzekering. Plus het huis komt volledig vrij wanneer een van ons zou komen te overlijden. Het bedrag wat vrij zou komen van de levensverzekering, zou degene wat achterblijft het makkelijk een paar jaar van kunnen redden thuis zonder werk. Maaaaaar we hopen uiteraard dit nooit nodig te hebben, en samen het ‘loodje’ te leggen als we stokoud zijn en de kinderen allemaal groot! Krijg er altijd wel de kriebels van als ik er zo over na ga denken.
Ja ik krijg er ook de kriebels van maar het kan maar beter geregeld zijn. Hoop ook over 25 jaar te kunnen zeggen dat we al die jaren voor niks premie hebben betaald.
We hebben een uitvaartverzekering. Een overlijdens risico verzekering gekoppeld aan de hypotheek en een levensverzekering voor mijn man, als hij overlijd komt er een groot bedrag vrij waar ik in principe van kan leven en thuis kan blijven. Ook de zaak zou ik draaiende kunnen houden waardoor ik nog inkomsten heb of het pand van de zaak verkopen / verhuren voor inkomen. Als ik eerder overlijd is er geen extra verzerking die uitkeert aan mijn man (op de verzekerig gekoppeld aan de hypotheek na).
Allebei een overlijden risico verzekering. Voor mezelf een verzekering afgesloten toen ik hoorde van een moeder met kleine kinderen die onverwacht overleed, dan kan de man ook niet zomaar naar zijn werk gaan omdat je dan met de kinderen zit. Als er dan geld uitgekeerd wordt zou mijn man de tijd hebben om thuis de boel weer op orde te maken en nieuw plan voor oppas ofzo te zoeken
Zo hebben wij t ook, maar in ben er nog eens over na gaan denken. Als ik kom te overlijden is het niet fijn als mijn man fulltime zou moeten blijven werken. We hebben 6 kinderen, die moeten ook opgevangen worden. Dat zou ik niet alleen door anderen/buitenstaanders willen laten doen. t Zou fijn zijn als mn man dan parttime zou kunnen werken. Toch maar eens over nadenken om iets te veranderen.
Dit was ook onze redenering. Mijn man wil in dat geval parttime blijven werken, juist omdat de kinderen hem dan extra hard nodig hebben. Voor mij geldt uiteraard hetzelfde. Wij werken al beiden parttime, maar bij overlijden van de een zou de ander fulltime moeten gaan werken of huis verkopen. Ik vind beiden niet wenselijk in deze situatie. Wij hebben daarom een overlijdensrisicoverzekering op beide namen afgesloten. De hypotheek wordt dan volledig afgelost en de overgebleven partner kan dan parttime blijven werken en er op deze manier ook voor de kinderen zijn.
Wij hebben beiden overlijdensrisicoverzekering waarmee een gedeelte van de hypotheek afgelost wordt. Daarnaast het nabestaandenpensioen via onze werkgevers. Voor mij zou dat genoeg zijn om te kunnen stoppen met werken. Mijn man zou gemakkelijk 1 of 2 dagen minder kunnen gaan werken.
We hebben wel de standaarddingen maar ik ben niet zo vd verzekeringen. Ik vertrouw op mijn familie en zijn familie in zulke gevallen. We zijn met genoeg om elkaar dan (financieel/huis/eten) te kunnen helpen.
Ik ben single moeder. Wij hebben een uitvaartverzekering voor ons drieën. Daarnaast via de rechtspraak (zo heet dat toch?) voogdijwensen vastgelegd. Ik heb verder geen testament, woon in een huurhuis en zou medisch worden afgekeurd voor levensverzekeringen of giga veel moeten betalen. We komen rond van de bijstand.