In de topic "roken is duur zeg" lees ik dat er genoeg dame's zijn die willen stoppen met roken,maar waar het niet bij lukt. Dus dacht ik laat ik eens een topic openen waarin mensen tips kunnen geven. Dus ben jij ooit gestopt of ken je iemand die gestopt is en heb je een tip plaats hem dan hier Let op dezze topic is uitsluitend bedoelt om mensen te helpen en dus niet bedoelt voor discussie's. Oke dan zal ik beginnen. Ik ben zelf samen met mijn 4 jaar geleden gestopt. Ik rookte ruim een pakje van 25 sigaretten p/d. Bij mij hebben nicotine pleisters geholpen. En de confrontatie gewoon aangaan. Zo was ik in de week dat ik stopte jarig. Heb het gewoon gevierd en tegen het bezoek gezegd dat ze gewoon mochten roken. Toen ik de volgende dag wakker werd was ik onwijs trots op mezelf. Want ik had gewoon gedronken en bij rokers gezeten maar geen 1 sigaret opgestoken. Na 3 weken ben ik langzaam de pleisters gaan afbouwen. Nu 4 jaar verder nooit meer een sigaret aangeraakt en eigenlijk zelfs geen behoefte meer gehad.
dit is een goed topic, hopelijk haal ik hier DE tip uit zodat ik eindelijk kan stoppen ( en hopelijk m`n man ook )
heb je gewoon pleisters gebruikt die je bij de drogist kan halen? en verminderd dat dan de drang naar een sigaret of werkt het anders?
Ja gewoon pleisters van de drogisterij. Ik had zeg maar een soort theorie. Je hebt 2 soorten verslavingen de nicotine verslaving en de psychische. Voor mijn gevoel (of het zo is weet ik niet zeker) kreeg ik dmv die pleisters nicotine binnen,waardoor ik voor mijn gevoel eerst de gewoonte van iets tussen mijn vingers hebben kon afleren zeg maar. Toen ik na die 3 weken het gevoel had hier geen moeite meer mee te hebben kon ik met de pleisters gaan afbouwen en aan mijn nicotine verslaving te stoppen. Is meschien allemaal tussen mijn oren geweest maar voor mij hielp dat enorm.
ik ben gewoon in 1 keer gestopt... dat is denk ik ook het beste.. minder roken gaat niet werken.. uiteindelijk ga je dan toch weer de fout in. pleister heb ik zelf geen ervaring mee mijn moeder wel die werdt er kots misselijk van ook van de kauwgom succes meiden het is niet makkelijk en het gevoel van een sigaret willen gaat ook nooit weg.. ik ben nu 2 jaar gestopt en nog heb ik af en toe de drang om een sigaret te willen roken... even die smaak proeven ihihih maar doe het niet...
Ik ben nu ruim een maand gestopt!! Zonder hulpmiddelen overigens!! Bij mij kwam gewoon het besef dat er zoveel mensen om me heen ziek worden en ik en mijn man bleven maar gewoon lekker door roken. Daar kwam nog eens bij dat we met zijn tweetjes bijna 80,- per week weg rookte!! Dus bij mij is op een dag ineens de knop om gegaan en ben toen diezelfe avond gestopt. Mijn man is een dag later gestopt! En voor mij is het eigenlijk wel heel makkelijk vol te houden, heb er echt geen last van. Voor mijn man is het iets moeilijker, maar hij houdt vol en het wordt voor hem ook steeds makkelijker.
ik als flinke roker zijnde denk ook dat het grootste gedeelte van de verslaving tussen je oren zit. Minder gaat idd niet, heb ik geprobeerd maar dan ga je snel weer meer roken. Ik rook ook best wel veel, bijna elk half uur 1. Ik heb laatst al mijn rookwaar weggegooid en heb toen een paar uur niet gerookt ( was voor mij al heel knap ) maar toen kwam mijn man thuis en ging ik toch weer meedoen. Eigenlijk wil ik het zonder hulpmiddelen doen, zoals pleisters en kauwgom enzo. Maar ben bang dat ik heel veel ga eten, om toch iets in m`n mond te hebben. En ben al niet echt een lichtgewicht
Aankomen zul je waarschijnlijk toch wel doen (niet rottig bedoelt) Je stofwisseling gaat traager werken. Maar aan de andere kant als je stopt met roken zal je uithoudingsvermogen en conditie weer langzaam beter worden. Waardoor je later kan gaan sporten en kan gaan afvallen. Ik had heel veel wortels in huis zodat als ik iets in mijn mond wou het dan iets gezonds zou zijn. En oja water drinken helpt ook een beetje
water drinken doe ik helaas niet ( krijg er een heel erg hongergevoel van ) maar iets gezonds in huis halen is natuurlijk wel een idee. Als ik dan iets wil eten is het in ieder geval niet heel slecht. Nu alleen nog de juiste tijd vinden om het te proberen. Heb namelijk nog behoorlijk wat rookwaar in huis en vind het erg zonde om weg te gooien eerlijk gezegd. Gooi dan wel zo`n 15 euro weg.
he goed topic Hier begint het ook weer te kriebelen om te stoppen. Ben 3 jaar gestopt geweest en vorig jaar Juli weer begonnen Ben sinds vanmorgen aan het minderen en er bewust over aan het nadenken. Heb nu 1 sigaret gerookt en ben vanaf half 7 wakker, normaal had ik er nu allang 3 a 4 gerookt. Heeft iemand ervaring met die kleine snoepjes?
Ik ben cold turkey gestopt. Dat werkte voor mij echt het best. Ik rookte 6 jaar en dan ongeveer 15 sigaretten per dag. In mijn ogen zit het grootste gedeelte van de verslaving tussen je oren en is het belangrijkste dat je echt ZELF wil stoppen. Als je niet om de goede reden stopt, wordt het een stuk moeilijker. Ik heb gewoon de knop omgezet en heb toen alle sigaretten die ik nog had weggegeven en ben gestopt Ook omdat we aan kinderen wilden beginnen. Ik heb er af en toe nog wel zin in, maar ik geef niet toe Ik denk dat als je het echt wilt, het wel moet lukken, met of zonder hulpmiddelen.
Hier nu een half jaar gestopt zonder hulpmiddelene. Mis het nu wel, maar wil echt niet weer beginnen,z eker als ik die prijzen zie.
ik ga het er vanavond met mijn man over hebben, hoe we dit het beste aan kunnen pakken. Wil het natuurlijk graag doen voor onze kleine knul.
Bij mij hebben de pleisters 6 jaar terug ook prima geholpen! Ik ben nu zelfs nogal anti-roken...word er kotsmisselijk van...
*je moet het ECHT zelf willen, niet vanuit druk van je omgeving oid *je moet als je stopt lichamelijk en geestelijk lekker in je vel zitten *zorg de eerste tijd voor afleiding; ga sporten winkelen met vriendinnen etc. *vermijd de eerste twee weken mensen, dingen (alcohol?) en plekken die met roken te maken hebben *zorg voor een vangnet waar je op terug kunt vallen: vertel je (niet-rokende) familie en vrienden dat je gestopt bent en bel hen als je het even niet meer ziet zitten *koop appels, kauwgum etc. om lekker op te kauwen als je trek in een sigaret krijgt *verwen jezelf met nieuwe kleren, dagje spa, sauna oid. Voel je je meteen helemaal schoon *mijn man wist niet wat hij aan moest met zijn handen en hem hielp zo'n stressballetje
Ik heb vanmorgen me laatste peukie gerookt, zit hem nu wel te shaken, maar het is echt nodig, zo duur en het stinkt zo erg, dus rook dat vanmorgen heb hem uitgedrukt, en tegen me zelf gezegd dat ik NU stop.
Ik heb een hulpmiddel gebruikt 'zyban' vind ik een aanrader niet alleen het middel maar ook de tijd die het je geeft om echt bewust te stoppen Vermijd alcohol, thee, koffie en feestelijke gelegenheden als je nog niet zeker in je vel zit, zoals Dr. Phil zegt verleiding is niet om steeds aan te gaan maar om op te bouwen om aan te kunnen, niet onnodig steeds de verleiding aangaan.. Verander je gebruikelijke gewoontes; dus ging je eerst roken met kopje thee en dan pas douchen en dan eten, dan ga je nu eerst eten snel douchen en dan weg. Tanden poetsen na eten helpt tegen de sigaret trek kaugom, gezonde tussendoortjes e.d. Afleiding zoeken idd Kleine beloningen stellen, dus je geld bv in een potje doen en daarvan leuke dingen kopen voor jezelf, een leuke jurk, cd of gave laarzen, whatever je wilt. zoek steun bij niet rokende mensen en zorg voor een ruimte thuis waar niet gerookt word. Lekker naar buiten wandelen zorgt ervoor dat alle zooi sneller uit je lijf is, sporten natuurlijk ook