afkicktips

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door babymissy23, 14 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babymissy23

babymissy23 Actief lid

19 sep 2006
    193
    0
    0
    friesland
    hallo nu is er een onderwerp zijn er onder jullie die roken...maar voor stimulatie onder de rokers wie heeft er goede afkicktips om van het roken af te komen die er veel moeite mee hebben... :oops: groetjes aukje

2. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Ja. Het hielp mij ontzettend als ik het volgende tegen mezelf zei als ik trek kreeg in een sigaret:

Hoe kan ik een goede moeder zijn als ik mijn eigen vieze gore sigaretje belangrijker vind dan de gezondheid van mijn kindje. Ik kan er nu al goed voor zorgen. Doe dat dan!

Dit hielp mij ontzettend!
    Ik heb er nooit meer een aangeraakt zodra ik wist dat er een klein wezentje was dat van mij en mijn daadkracht afhankelijk was.

3. Daniella

Daniella Lid

19 sep 2006
    46
    0
    0
    Is een kindje op komst geen stimulatie genoeg?

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Fruit eten,

water drinken,

iets in je mond stoppen,

sporten,

zodra je zin in een sigaret hebt iets anders gaan doen,

5. babymissy23

babymissy23 Actief lid

19 sep 2006
    193
    0
    0
    friesland
    heel pakje kauwgum eten elke x je trek krijgt in een sigaret stuk kauwgum of men neme een stressbal

6. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Pakken salmiaklollies zijn er hier doorheen gegaan in het begin..Maar ben wel nog steeds gestopt! :D (Vind het trouwens ook errug knap van mezelf ;) ) En manneke en kids komen af en toe nog eens thuis met een kleinigheidje voor me, een goed boek, plantje, bloemetje enz. Erg goede stimulans, want ik hou wel van cadeautjes krijgen! :)

7. babymissy23

babymissy23 Actief lid

19 sep 2006
    193
    0
    0
    friesland
    die salmiaklollies zijn inderdaad best een id en errug lekker of van die rode lollies met kauwgum erin nog meer tips?!

8. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Denk dat je vandaag niet wilt roken. En denk dit vervolgens elke dag natuurlijk. Denk niet dat je de rest van je leven niet mag roken, dat lijkt zo lang.

En verder, zorg dat je mond vol zit (liefst met iets gezonds...) als je zin hebt in een sigaret. Mij heeft vooral Fisherman's Friend erg geholpen de eerste maanden.

9. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    vooral water drinken, dat helpt. verder inderdaad iets eten en dan kun je denken aan fruit en dergelijke. lolly's zijn inderdaad heel verleidelijk maar let op dat je niet te veel aankomt, dat moet er allemaal ook weer af.

10. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Dat is wel zo van dat aankomen, maar ik kom op dit moment liever íets aan van de lollies dan dat ik een sigaretje op steek hoor! ;) Ik heb het trouwens alleen de eerste weken gedaan die lollies, nu ben ik alweer lollie-vrij ook..goed hè ;)

11. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    je hebt helemaal gelijk. ik ben ook gestopt met roken en lolly's zijn dan de ideale vervangers. en beter aankomen dan roken. haha.
    maar ik dacht ga niet gelijk slechten dingen roepen ,hou het een beetje gezond haha.

12. jara

jara Bekend lid

4 sep 2006
    878
    4
    18
    ik vond het verschrikkelijk moeilijk (en nog wel af en toe) maar als ik op straat meiden met een sigaret achter de kinderwagen zie, ben ik heel blij dat ik dat niet hoef te doen!

13. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    ik denk dat de tip eigenlijk niet bestaat! Ik heb 100 keer geprobeerd te stoppen..steeds mislukte het..en weet je waarom? Ik stond er niet 100% achter! Ik ben nu iets meer dan een jaar gestopt, heel bewust en echt omdat ik het zat was en WILDE stoppen! Er is geen middel, er is geen hulpje...als je echt WILT..kun je het..Kijk maar naar mij, en echt, ik heb niks anders gedaan dan de vorige pogingen, alleen het feit dat ik er 100% achter stond hielp! Dus sta je er 100% achter dan gaat het je zeker lukken!
    En ik weet het, het is moeilijk, heeeeeelll moeilijk en zwaar, maar ik weet zeker dat je het kunt! Want..je WILT het...kijk maar naar je buikkie!
    Suc6 en sterkte (want echt, niet om je te demotiveren, maar sterkte heb je echt nodig! Wij zijn samen gestopt direct na onze huwelijksreis, en ik kan jevertellen...onze eerste 2 maanden huwelijk, was bijna de enigste 2 maanden huwelijk! hahahahaha)
    kus miek

Mmmm...klingt wel heel erg negatief..maarre..zo bedoel ik het niet! Suc6!

14. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik denk nog steeds. Iig niet tot mn bevalling roken, daarna zie ik wel weer. In t begin zo moeilijk gehad, maar gaat nu al wel beter.

15. lintjezuur

lintjezuur Actief lid

5 nov 2006
    430
    0
    0
  16. AnnaS

AnnaS Fanatiek lid

25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Hoi,

Bij mij gng juist de sigaret ook nog eens heel vies smaken dus het stoppen ging al stukken makkelijker.
    Maar nu heb ik er nog steeds erg trek in een sigaretje en neem dan gewoon een kauwgom of een lollie.

Je moet er zelf 100% achter staan.

Groetjes Anna.

17. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Thats the one..
    Ik heb er geen seconde meer naar getaald, aan gedacht of wat dan ook. Ik zou bijan zeggen dat ik nooit gerookt zou hebben,...
    Ben eerder gestopt geweest, maar daar sluimerde het altijd wel iets nog, nu helemaal niet...

18. Dora

Dora Bekend lid

25 apr 2006
    762
    0
    0
    Ik heb er 2,5 gerookt in 4 weken, dus eigenlijk gestopt in mijn ogen en dat goed.
    Ze nooit nooit tegen mij want dan raak ik in paniek. Nu denk ik nou deze dagen geen zin en als ik dan echt in de put zit, dan eerst een paar uur aanzien en dan als het echt niet gaat en ik zo van slag ben...mag... nou zo ben ik van 20 per dag naar 2 en een halve in een maand gekomen. best redelijk naar mijn idee :)

19. babymissy23

babymissy23 Actief lid

19 sep 2006
    193
    0
    0
    friesland
    nou ik heb zoeizo al een zak lollies gekocht haha en word zelf ook behoorlijk misselijk van de geur..dat je er 100 procent achter staat geef ik jullie gelijk in...we gaan ervoor..als er nog meer zijn met tips of hoe ze het ermee redden...SCHRIJF! liefs aukje

20. kimberly83

kimberly83 Actief lid

24 sep 2006
    120
    0
    0
    heerlen
    lollies was voor mij ook de uikomst ik had iets in mijn mond of hand succes ermee

liefs kimberly

Deel Deze Pagina