afkickverschijnselen van pil???????

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door an383, 14 okt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. an383

    an383 Nieuw lid

    6 okt 2005
    4
    0
    0
    huismoeder
    Rotterdam
    hoi ik heb van de week een test gedaan omdat ik dacht dat ik zwanger was wat bleek negatief maar ik heb wel de verschijnselen vaak plassen pijnlijke borsten zeurend gevoel in me onderbuik enz. Ik heb maar een afspraakgemaakt bij de dokter hiervoor en die zegt dat ik waarschijnlijk aan het afkicken ben van de pil ik ben nu ongeveer 2 maanden gestopt wat denken jullie ? ik heb hierover nog nooit wat gehoord ik vroeg me af of er meerdere meiden zijn die dit hebben? bij mijn zoontje was ik gelijk zwanger nadat ik gestopt was met de pil en nu dacht ik dat het weer zo was niet dus `maar ja volgende maand beter :oops: :confused:
     
  2. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    afkickverschijnselen??? van de pil??? daar heb ik ook nog nooit van gehoord....
     
  3. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Nou die had ik wel hoor. Uiteindelijk met 57 dagen 'overtijd' ongi geworden.
    Ik had vreselijk veel symptomen dat ik eventueel zwanger zou zijn.
    Nu ben ik in de volgende ronde en nog even wachten voor we de vruchtbare periode hebben.
     
  4. nancy23

    nancy23 Actief lid

    15 aug 2005
    150
    0
    0
    ik had de eerste maand ook die verschijnselen ik was zelfs bij vlagen misselijk dus het zou best eens kunnen en als je het echt niet vertrouwd zou je altijd over een paar dagen nog een keer kunnen testen.

    liefs nancy
     
  5. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    nou ja... weer wat geleerd, iedereen die afkickverschijnselen heeft, veel succes....
     
  6. p.k.siuda

    p.k.siuda Nieuw lid

    31 okt 2005
    1
    0
    0
    apothekers assisietnte
    vught
    toen ik gestopt ben met de pil ben ik me verschrikkelijk gaan voelen, ik wis niet wat ik had. nu weet ik het wel, het kwam wel door de pil, ik heb mijn bloed laten testen en ik bleek niet zwanger te zijn.
    :) ik voelde me ook depressief, slaperig, en had nergens zijn in. nu heb ik daar geen last meer van en ben al een tijdje niet eer aan de pil.
    ik heb gehoord dat je microgynon 30 kunt gebruiken als een morning after pil; je slikt 4 pillen per 12 uur en dat doe je 2 keer. dan heb je het zelfde effect als een morning after pil.
     
  7. liselotje

    liselotje Bekend lid

    17 sep 2005
    548
    0
    0
    limburg
    voel me nou precies zo...dus de pil doet inderdaad heel veel met je....
    en de dokter zei hetzelfde ontpillen(is idem als afkicken),want ik dacht vorige maand ook echt dat t raak was ook dezelfde verschijnselen als jou an 383 maar niet dus :cry:
    Maar als je twjfelt wacht dan nog een paar dagen en doe nog een n test...
    Heel veel succes zal voor je duimen ;)

    groetjes liselotje
     
  8. Unreal

    Unreal Actief lid

    8 sep 2005
    114
    0
    0
    ik ben ook gestopt met de pil (eerste maand). Ik heb niet de bijverschijnselen die jullie hebben.
    Maar ik heb het gevoel alsof mijn baarmoeder een lege ruimte is waarin een met water gevulde balon hangt.

    Misschien een vreemde omschrijving, maar zo voelt het. En als ik bv de trap oploop, voel ik het, heel vreemd. Ik kan niet zwanger zijn, want we hebben het met condoom gedaan. Het voelt gewoon vreemd, maar het zal er wel bijhoren. :rolleyes:

    Maar wie heeft dit ook?
     
  9. jennefer26

    jennefer26 Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.296
    0
    0
    lelystad
    ik ben ook pas gestopt met de pil en voel me echt niet lekker.
    heb nu al een paar dagen last van mijn onderbuik.
    dacht dat het een blaasonstekking was. maar dta is het het niet.
    nu ga ik naar de huisarts. kijken wat zij zegt
     
  10. leentje

    leentje Lid

    14 nov 2005
    41
    0
    0
    Apeldoorn
    Hoi!

    Ook ik ben gestopt met de pil. Daarna 'gewoon' ongesteld geworden, maar hierna (de afgelopen week) alleen maar rare kwaaltjes gehouden. Ik heb enorm last van obstipatie, moeie benen, meerdere keren overdag misselijke vlagen. Ergens ben ik overtuigd dat dit ontpillen moet zijn na 12 jaar de pil geslikt te hebben. Maar toch begin ik ook wel te twijfelen. Kan dit al zwangerschap zijn? Ik ben wel begonnen met foliumzuur maar verder eet ik nu gewoon nog allerlei dingen die ik niet zou eten als ik denk zwanger te zijn omdat wij toch wilden proberen de eerste menstuatie af te wachten. Hoe lang moet ik dit aanzien? Moet ik al een test halen?
    Graag jullie reacties.....

    Groetjes Leentje
     
  11. sabinen

    sabinen Lid

    10 nov 2005
    34
    0
    0
    ik ben eind oktober gestopt met de pil, heb begin november mijn eerste menstruatie gehad en heb sinds 4 dagen steeds krampen in mijn buik en een opgeblazen gevoel.

    de oorzaak van het opgeblazen gevoel kan ik zelf niet achterhalen, maar de krampen kunnen komen doordat je de eisprong voelt. De eisprong zou bij mij afgelopen weekend zijn maar heb nu nog steeds last. dus dan zou het misschien ook al een innesteling kunnen zijn...

    Eind van de maand maar afwachten of ik ongesteld wordt?

    succes ermee.
     
  12. Elpee

    Elpee Actief lid

    24 okt 2005
    151
    0
    0
    Leerkracht
    Antwerpen
    Ik houd een kalendertje bij van de data wanneer ik ongesteld ben geworden (of "denk" te zijn geworden, want zoiets is niet altijd even duidelijk voor mij)
    Ben begin september gestopt met de pil en ben enorm in de war geraakt. Ik begrijp mijn eigen lichaam niet meer! Morgen op jaarlijks bezoek bij de gyne: tijd om vragen af te vuren!
    Jullie berichten geven me toch het gevoel dat ik niet alleen ben, wat ergens wel troost geeft :)
     
  13. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    hmm naar idee toch...

    weet wel dat de pil niet alles is
    maar... dat slik ik toch elke dag
     
  14. ah78

    ah78 Fanatiek lid

    29 dec 2005
    1.355
    0
    0
    Hoi!

    Ik ben een maand terug gestopt met de pil en ik kan meepraten over het ontpillen! Misselijk zijn, gevoelige borsten en buikpijn. Ik merk wel dat het steeds minder wordt. Ik heb precies 10 jaar de pil geslikt, eigenlijk vind ik het niet zo raar dat mijn lichaam nu zo reageert. Ik vind het wel spannend wanneer ik ongi wordt. Als ik uitga van een cyclus van 28 dagen zou het deze week moeten zijn. Ik heb wel de symptomen van ongesteld worden, pukkel in mijn gezicht die erg opvalt en pijn in mijn buik. Ik verlies alleen een beetje bruinige uitscheiding? Zou dit de :evil: zijn? Heeft iemand dit ook gehad?

    Iedereen heel suc6 met ontpillen en zwanger worden

    Liefs AN ;)
     
  15. leentje

    leentje Lid

    14 nov 2005
    41
    0
    0
    Apeldoorn
    Hoi,

    Ja hoor, kan prima. Ik ben ook enorm aan het ontpillen, ben nu ruim 2 maanden verder en heb nog steeds meerdere klachten die nog niet afnemen. In het begin ook zelfs een test gedaan omdat ik dacht misschien wel zwanger te zijn. Niet dus. Omdat het me toch wel te veel werd ben ik vorige week naar de huisarts gegaan. Die gaf ook dat het met ontpillen te maken heeft, ondanks dat mijn cyclus direct prima verloopt, dat kan dus ook....

    Sterkte!
     
  16. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    hmm dat stoppen duurt bij mij nog even
    maar vind het redelijk scary toch wel

    iets met dat ik met de pil begonnen ben omdat er nooit enige regelmaat in te krijgen was
    wat dus ook zou betekenen dat "overtijd" dan ineens een heel relatief begrip word
     
  17. GeSiEnTjE

    GeSiEnTjE Actief lid

    18 jan 2006
    136
    0
    0
    hoi

    ik ben ook gestopt met de pil

    ik heb dus ook die bijverschijnselen ik ga als het goed is morgen een test doen en dan zie ik wel of ik zwanger ben ja of nee en of het dan aan de pil ligt het zou best kunnen

    iedereen veel succes in iedergeval
     
  18. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    hmm volgens mij.. ga ik hier van terugkomen :) *lach*
     
  19. toetie83

    toetie83 Fanatiek lid

    20 jan 2006
    1.392
    1
    38
    genieten van het leven.
    ��&#55
    hai ik ben onlangs ook gestopt met de pil. :eek:

    ik slik het bijna 2 maanden niet en ben meteen begonnen met foliumzuur.
    Maar heb net als sommige vrouwen ook de klachten van (zwangerschap).
    Zo erg soms dat mijn vriend er gek van word.
    chagerijnig en plotsklaps huilen om niks. :oops:
    Maar wie weet dan tot wanneer het duurt met het ontpillen? :(
    Want het kan best frustrerend zijn om telkens maar te denken dat je
    mischien zwanger bent terwijl het ontpilling verschijnselen zijn. :rolleyes:

    groetjes van mij
     
  20. Sanne

    Sanne Fanatiek lid

    18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    het ontpillen kan wel een half jaar duren of nog langer
     

Deel Deze Pagina