2e bevalling vaak sneller dan de 1e?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Femmetje, 23 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Femmetje

    Femmetje Bekend lid

    24 mrt 2008
    815
    0
    0
    Hoi meiden,
    Ik vroeg me af wie er ook zo snel is bevallen...Even in het kort mijn verhaal van bij mijn eerste. Er was heel de dag niks aan de hand. Om 20.45 s avonds KRAK ik hoorde ze letterlijk breken, mn vliezen. Naar de wc gegaan want direct moest ik naar de wc. Een half uur lang op de wc gezeten en me helemaal leeggemaakt....Erna alleen maar heftige krampen zonder pauzes, wat dus een weeenstorm bleek te zijn. Verloskundige laten bellen die wou niet komen. Het nog 10 minuten aangezien en weer laten bellen en gezegd dat ze echt moest komen. Achteraf heeft zij gezegd dat ze het op t gemakje had gedaan omdat ze dacht dat het zo'n vaart niet zou lopen maar ik bleek dus al meteen persdrang te hebben en mn ontsluiting gemaakt te hebben, toen ze gearriveerd was mocht ik dan ook meteen persen en om 22.20 was mn zoontje er, dus 1,5 later terwijl er ervoor niks aan de hand was.
    Als de vk eerder was gekomen, was mijn zoontje denk ik ook eerder geboren want ik probeerde het heel de tijd tegen te houden omdat ik dacht dat het nog niet kon zo snel.

    Maar nu dus mijn vraag....ik ben nu 35 weken zwanger en ga nu toch wel erg aan de bevalling denken en me er wat zorgen over maken. Klopt het dat het vaak zo is dat de 2e bevalling nog sneller gaat? Want ik maak me daar toch wel zorgen over, iedereen zegt je bent er dan snel vanaf maar als je al die pijn waar je normaal uren over doet in een uur over je heen krijgt, nou da's geen pretje (maar ja da's een bevalling nooit denk ik ;) ) Maar wat zijn jullie ervaringen kwamen jullie 2e kindjes sneller?

    Maak me dr ook een beetje zorgen om want mijn man zit door de weeks voor zn werk in Den Helder, hier 220 km vandaan dus hij staat niet binnen een half uur voor de deur als het begint maak me dus ook erg druk dat hij er niet bij kan zijn.

    Ik hoor graag jullie ervaringen. :D
     
  2. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    IK kan niet zeggen over mezelf, ik heb er pas een.

    Bij mijn moeder gingen de bevallingen allemaal steeds sneller en bijna allemaal in minder dan een uur.

    Bij mijn zusje was de eerste in 3,5 uur, bij de 2e in minder dan 2 uur.
     
  3. Bianca16

    Bianca16 Fanatiek lid

    29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Bij mij wel, maar ik ken ook mensen waarbij de tweede bevalling langer duurde dan de eerste.
    Bij Lynn heb ik er 7.5 uur over gedaan en bij Gijs nog geen 4 uur.
     
  4. Allahinkulu

    Allahinkulu Fanatiek lid

    16 jan 2006
    3.608
    3
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ik ben hier ook heel nieuwsgierig naar.
    Ik heb er bij mijn eerste 5 uur over gedaan..
    Ik hoop dat deze sneller gaat :)
     
  5. princesje83

    princesje83 Fanatiek lid

    1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    ik ben ook erg nieuwsgierig naar antwoorden, heb zo ongeveer dezelfde bevalling als jij gehad..... ;)
     
  6. jikke

    jikke Actief lid

    7 dec 2006
    427
    0
    0
    friesland
    Mijn 1e duurde 9,5 uur
    2e duurde 8,5 uur
    3e duurde 5 uur
    4e duurde 4 uur

    En de vk heeft gezegd dat als ik door heb dat het serieus is is moet bellen. Echte weeén dus , geen oefenweeen.

    Ik zou iig even met de vk overleggen wanneer jij moet bellen. Want achteraf bellen is ook niet de bedoeling.

    Succes, Jikke
     
  7. Jacobien

    Jacobien Actief lid

    8 apr 2008
    378
    0
    0
    Bij mij de eerste is zo'n 5 uur, maar was wel enorm heftig: verlosk was niet optijd, kraamhulp was er nog niet.

    De 2e duurde veel langer maar ging heel erg geleidelijk aan. Persen ging trouwens wel sneller: ipv 15 min nu 5 min.

    Dus je kunt niet zeker zijn dat de 2e keer sneller gaat.

    Succez!
     
  8. Femmetje

    Femmetje Bekend lid

    24 mrt 2008
    815
    0
    0
    Dank jullie wel voor de reacties....t Is en blijft gewoon afwachten natuurlijk. Maar was zomaar benieuwd... :)
     
  9. wuppie

    wuppie Bekend lid

    16 jul 2006
    621
    0
    0
    eerste, krap 6 uur
    tweede, binnen 2 uur, kraamhulp afwezig, vlos gelukkig net 10min binnen

    wup
     
  10. Jalea

    Jalea Fanatiek lid

    24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    mijn 1e duurde 27 uur, de 2e krap 6 uurtjes. toch ist volgens mijn vk niet altijd zo dat de 2e veel sneller gaat, maar aangezien je 1e erg snel ging, snap ik je bezorgdheid! is dr geen manier waardoor je man de laatste weken dichter bij huis kan blijven oid? ik moet er niet aan denken te moeten bevallen zonder m'n man, ik zou dan denk ik echt vragen of ik ingeleid zou kunnen worden als mn man iedere dag zo ver weg zit. maarja das persoonlijk natuurlijk... ik zou echt in paniek geraakt zijn als mijn man niet bij mijn bevallingen geweest zou zijn
     
  11. Femmetje

    Femmetje Bekend lid

    24 mrt 2008
    815
    0
    0
    Hoi, nee die mogelijkheid is er niet.
    Omdat ik al maanden thuis zit met bekkenklachten, is hij elke week al 2 extra dagen vrij hiervoor krijgt hij zorgverlof. Hij is dus 'maar' 3 dagen (en nachten) per week weg. Ik heb al geluk dat ze daar helemaal niet moeilijk over doen en dat dat zomaar kan. Dus hij is ook 4 volle dagen en nachten thuis dus tja het is gewoon hopen dat de bevalling begint op die dagen ;)
    Mijn moeder komt als back up haha. En ik ben vanmorgen bij de verloskundige geweest en heb het er ook met haar over gehad, zij zullen echt zodra ik bel eraan komen heeft ze me verzekerd. Dus we zullen het wel gaan zien!
     
  12. shalini

    shalini Actief lid

    21 jul 2007
    289
    0
    0
    bij mijn eerste duurde het 7 uurtjes.
    bij mijn tweede was ik 12 uurtjes bezig. ik had wel al 2 dagen daarvoor heftige voorweeen. maar het vorderde niet echt maar 1 cm per dag.
     

Deel Deze Pagina