Ik zou heel graag bv geven, dit gedurende minimum 3 maanden, maar wat ik me afvraag, is het nodig reeds op voorhand een afkolfsysteem in huis te hebben, voor in het geval dat de kleine soms weigert te drinken of het voeden soms moeilijk gaat? Wordt zo'n apparaat eigenlijk vaak gebruikt bij bv, wat zijn jullie ervaringen?
je hoeft het niet van te voren al aan te schaffen. Als je in de kraamperiode al moet kolven, dan heb je so wie so een sterkere ziekenhuiskolf nodig, die je via thuiszorg o.i.d. kunt huren. Loopt de bv goed, dan kun je je gaan oriënteren op een eigen kolf. Wat handig is is erg persoonlijk.
Ik heb hem na mijn bevalling via internet gekocht. Ik gebruikte hem wel vaak, maar ik heb nog t/m 7,5 mnd bv gegeven. Ik moest kolven op mijn werk. Mijn kraamhulp had trouwens een handkolf en electrische kolf bij zich, die ik mocht proberen. Uiteindelijk de medela swing gekocht.
Ik heb hem ook pas na de bevalling aangeschaft. De verloskundige had er standaard een in de auto liggen voor het geval dat. En anders is er ook zo een gehuurd. Ik zou eerst afwachten hoe de bv loopt en hoe het bevalt.
Hier toen ik voor het eerst ging kolven 1 gehuurd bij de thuiszorg. Pas na een aantal weken zelf een gekocht. Want ik heb hem nu toch ook nodig op mijn werk. Ik zou zeggen wacht tot na de bevalling, kijk hoe het gaat, en neem dan een beslissing.
Ik heb hem 4 weken na de geboorte aangeschaft.( ook een ks) De bv liep bij mij meteen vlot, dus ik had er geen nodig, en wilde ook niet van huis ( 's avonds). Wacht even af hoe de bv loopt, zoals Dirksmama zegt is een kolf zo gehuurd via de thuiszorg. Ik heb de Medela swing. Via medela.nl of google: borstkolven kan je er heel wat over te weten komen. Er zijn vele soorten, en je kan via die sites goed een inschatting maken welke je nodig hebt. Alle hulp*stukken* wat betreft bv zijn ook allemaal aftrekbaar van de belasting, ook een handige tip
Ik had hem wel al in huis (de pump in style van medela), want ik kon hem lenen van zuslief. Ik heb hem ook bijna direct moeten gebruiken, omdat de bv wat langzaam op gang kwam (en zoontje verloor meer dan 10% van zijn lichaamsgewicht en had moeite zich op temperatuur te houden). Met nakolven en de syntocinon neusspray was de productie zo opgekrikt. Dus ja, in mijn geval vond ik het fijn dat ik hem al had staan en dat ik mijn man er niet op uit hoefde te sturen.
Dat is natuurlijk ook zo. Je weet van te voren niet hoe de bv verloopt, dus dat is even afwachten. En een dubbelzijdige elektrische kolf is natuurlijk uitstekend om je bv op te krikken.