aargh, geen toeschietreflex met kolven?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door suus1983, 9 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.822
    113
    Hoi,

Eerst kolfde ik moeiteloos 125 ml per borst 's ochtends en deed dit omdat mijn meisje er maar 1 dronk en ik zo een voorraadje kon gaan opbouwen.

Nu kolf ik met moeite 40 ml, heb het idee dat ik geen toeschietreflex krijg, maar ik voel hem nooit, dus weet niet zeker of het hier aan ligt. Ze ligt ondertussen bij me op schoot, dus daar zou het niet aan moeten liggen toch. Mijn borst voelt erna ook nog gewoon vol aan, dus neem aan dat er nog meer in zal zitten. Kan ook haast niet anders na een periode van 6 uur!

Hebben jullie tips voor het opwekken van de toeschietreflex? Ik ben bezig met het verkrijgen van de neusspray, die heb ik al eerder gehad en werkte super, maar mijn ha doet er nogal moeilijk over.

groetjes!

2. JinxieWeasel

JinxieWeasel Actief lid

16 okt 2008
    414
    0
    0
    Je huisarts moet niet zeuren!;)
    Sintocinon neusspray gebruik ik nu ook de laatste paar maanden en werkt goed.
    Andere ideeen weet ik eigenlijk niet, hoe je de toeschietreflex op kan wekken.

3. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Warme compressen erop?
    Van de voren je borst meemasseren?
    Welke kolf heb je? Heb zelf de Medela Swing, die werkt met een 2-fasen systeem.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.822
    113
    Nee, hij moet ook niet zeuren haha.

Ik heb een handkolf van avent omdat ik voorlopig toch nog niet hoef te werken.

Ik zal de warme compressen het meemasseren ook gaan proberen!

5. Misa Misa

Misa Misa Actief lid

6 aug 2009
    460
    0
    0
    Mama!
    Zuid-Limburg
    Ik heb wel een tip voor je, is wel een beetje een rare:), maar werkt hier wel.
    Ik merkte een keer toen ik een wat geïrriteerde tepel had, en ik er een beetje crème op deed, dat ik vrijwel meteen een toeschietreflex kreeg. Dus nu friemel ik een beetje aan mijn andere tepel, op het op te wekken. Werkt hier dus altijd, ik krijg namelijk zo ook geen toeschietreflex met kolven. Het is wel een raar gezicht:)

6. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Heel herkenbaar. Ik gebruik ook die spray en dat werkt hier erg goed. Als ik hem toevallig niet bij me heb, probeer ik tijdens het kolven in een of ander babytijdschrift te lezen (liefst met verhalen of foto's van borstvoeding), dat helpt ook wel wat. Maar goed, ik heb gewoon een hekel aan kolven, dus daardoor zal die toeschietreflex wel wat moeizaam gaan, denk ik.

Deel Deze Pagina