Afkolven en reacties collega's

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door AnneLiesje, 22 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missgwen

    missgwen Bekend lid

    23 apr 2007
    775
    16
    18
    aan het water
    @nemo zulke heb je ook echt, niet hier maar in amerika volgens mij,
    zijn paarse dingen, ik heb het waarergens gezien,
    effe kijken of ik vb kan vinden
    het zag er in mijn ogen niet betrouwbaar uit
     
  2. missgwen

    missgwen Bekend lid

    23 apr 2007
    775
    16
    18
    aan het water
    handfree kolf bedoel ik trouwens
     
  3. noura

    noura VIP lid

    27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    jemig zeg, je hoeft je helemaal niet te verdedigen. bv is de meest natuurlijke voeding die je je kind kan geven. en als iemand dat idioot vind, laat ze hun mond maar houden en hun eigen kind fijn flesvoeding geven

    mijn collegas (van onder de 20) hebben wel eens gegiecheld als ik ging kolven, maar nooit vervelend gedaan erover.
    ze zijn gelukkig zeer geinteresseerd, en zeggen zelf soms dat het tijd is en dat ik maar moet gaan en dat hun het werk wel even doen.
    erg lief

    ze blijven trouwens wel flink uit de buurt van mijn gekolfde melk in het koelvakje :)
     
  4. Bumbaloe

    Bumbaloe Actief lid

    1 jun 2007
    372
    0
    0
    Op mijn werk is dus ook geen kolfruimte, belachelijk als je bedenkt dat er bijna alleen maar vrouwen werken (gehandicapten zorg). Ik kolfde dus op een slaapkamer van een van de clienten.
    Gelukkig vindt deze dat geen probleem, hij heeft me al toegezegd dat ik hem weer mag gebruiken, de schat :)
    Mijn collega's zijn alleen maar vrouwen, ik heb nooitcommentaar gehad dat ik nog bv geef. Ik heb alleen vaak gehoord "o dat je nog genoeg hebt" Maar mijn collega's met kinderen hebben hun kinderen gekregen op de hoogtijdagen van de kv-promotie. (jaren 70-80) Dus dat kan ik ze niet kwalijk nemen. Ik voel mezelf wel bezwaard dat ik kolf, omdat er geen vervanging tegen over staat. Dus een collega de toko dan alleen moet runnen. Ik probeer altijd wel op de rustigste momenten te gaan kolven dat geeft mij ook meer rust dus meer opbrengst.
     
  5. lintjezuur

    lintjezuur Actief lid

    5 nov 2006
    430
    0
    0
    @Bumbaloe: Ja idd, bij onze stichting ook nergens een kolfruimte. Ik kolf idd ook op rustige momenten, in de pauze van cliënten. Zo hoef ik de groep niet af tijdens hun werktijd.
     
  6. lintjezuur

    lintjezuur Actief lid

    5 nov 2006
    430
    0
    0
    @Nemo: Sommige vrouwen klemmen hun kolf tussen hun bh en zetten hem dan vast met wasknijpers ofzo. Ik heb het nog nooit geprobeerd, lijkt me erg ingewikkeld, ik vind het wel best zo. 1 hand vrij om iets te drinken, te eten boekje te lezen of te bellen.
     
  7. missgwen

    missgwen Bekend lid

    23 apr 2007
    775
    16
    18
    aan het water
  8. robentes

    robentes Actief lid

    25 okt 2006
    109
    0
    16
    Ik kolf nu al sinds ik weer werk na mn zwangerschapsverlof, zo'n 4 maanden. Nog nooit iets over gehoord, mijn collega's laten me lekker gaan en hebben nog niet een keer een opmerking gemaakt. Naar wat ik weet en zie, heeft niemand er een probleem mee. Ik heb er zelf ook nooit moeilijk over gedaan, het is iets wat moet gebeuren en ik heb er recht op, klaar. Soms ga ik eerder van mijn werk naar huis om te kunnen voeden, als dat zo uitkomt. Ook nooit een klacht over gehad!
     

Deel Deze Pagina