Hallo Mirjam/Saskia, Hopelijk kunnen jullie mij helpen .... want ik sta op het punt de Medela Mini Electric het raam uit te gooien !:x Vorige week bij Prenatal zo'n ding gekocht en na elke dag proberen kreeg ik er met moeite 60 ml uit (uit 2 borsten samen !!). Een keertje met gemak 130 ml uit 1 borst. Omdat ik dacht dat het borstschild te groot was (M) heb ik gisteren een maat S gekocht. Maar dit maakt geen verschil. Nog steeds wordt er een stukje tepelhof meegezogen. Ik heb het van minimumstand tot maximumstand geprobeerd, maar zonder resultaat. Kreeg er net ook maar weer 50 ml uit (2 borsten samen). Maakt niet uit hoe ik ga zitten of hoe ik het apparaat op mijn borst zet. Er zit zeker melk in mijn borsten want als ik handmatig knijp komt er zonder moeite wat uit. Wat doe ik verkeerd?
Hoi Vervelend dat het kolven niet gaat zoals je zou willen. Ik vind het vervelend om te vertellen, maar ik heb weinig positieve ervaringen met de mini electric. Ik zou je een andere kolf willen advisren. De medela swing of swing maxi. Of de Ardo Calipso. Dit zijn dubbelzijdige electrische kolven. Probeer het eens met deze kolven. Mocht het nog niet lukken, dan hoor ik het graag, dan geef ik je nog wat kolf tips. Hierbij een foto voor de juiste maat kolfschelp: http://www.zwangerschapspagina.nl/members/62623-albums10608-picture63240.jpg Groetjes Saskia
Dank je Saskia ! Ik heb al een maat S en die is nog te groot volgens mij. En er is geen kleiner borstschild. Denk dat ik het maar laat verder ... ben hier al 95 euro aan kwijt, dus ga echt geen andere kopen. Ik zal kolven wat ik kan kolven en anders ga ik maar af en toe FV geven.
Hoi, Misschien is een handkolf een idee. Deze zijn minder duur in aanschaf of kolven met je hand. Je kan natuurlijk na het kolven met de mini electric ook nog even nakolven met de hand. Succes. Groetjes Saskia