Hallo Saskia en Mirjam, Volgende week ga ik weer de nachtdienst in, dan is mijn zoon een half jaar oud. Hebben jullie tips ten aanzien van de borstvoeding als ik nachtdienst draai? Is het slim om gewoon 's nachts tijdens het werk te kolven, ook al krijgt mijn zoon nu geen nachtvoeding meer? Dan kan ik wel overdag gewoon slapen terwijl hij een fles gekolfde melk krijgt. Als ik meerdere nachten draai gooi ik daarmee dan niet mijn hele ritme van de borstvoeding in mijn lijf om? Alvast bedankt!
Hoi, Ook tijdens je nachtdienst kolf je op je werk. Kolf net zo vaak als je overdag zou doen op je werk. Je gooit je gehele ritme om voor je lijf, dus ook dit. Anders zou je overdag moeten gaan kolven, maar ik denk dat je dan graag gaat slapen Blijf gezond en gevarieerd eten en drinken, ook 's nachts! Je productie zal in de nachtdiensten wat minder kunnen zijn, maar dat is niet erg. Als je na je nachtdiensten weer voed en kolft zoals altijd overdag, dan hersteld zich dit weer prima. Succes met je eerste nachtdiensten. Groetjes Saskia