kind doet (te) lang over drinken?

Discussion in 'Voeding' started by Honingbij, Aug 11, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Honingbij

Honingbij Lid

Nov 10, 2005
    96
    0
    0
    Preventiewerker verslavingszorg
    Enschede
    Hallo allemaal,

mijn zoontje David is 5 weken en krijgt alleen BV. Het valt mij op dat hij altijd erg lang doet over een voeding (minstens 20 min. per borst, dus steeds >40 minuten in totaal). Als ik afkolf, duurt het in totaal een kwartier voor een gehele voeding en David drinkt ook binnen no time een flesje leeg.

Het lijkt er ook op alsof hij op het einde van de (B)voeding veel harder drinkt dan op het begin. Hij valt nogal eens in slaap en zuigt dan heel zachtjes. Ik vind het eigenlijk onlogisch dat hij op het einde harder zuigt dan in het begin. De voedingen beperken tot een kwartier of tien minuten per borst is dan ook niet echt een optie.

Heeft iemand hier ook ervaring mee of goede tips??

alvast bedankt!
    Groetjes
    honingbij

2. Ayla

Ayla Fanatiek lid

Dec 29, 2005
    1,049
    0
    0
    Mijn jongens zaten in het begin ook zo lang aan de borst hoor, niets geks aan. De fles heeft hij natuurlijk sneller leeg want daar hoeft hij niets voor te doen. Over een tijdje gaat hij wel sneller drinken en dan kan het ineens zo zijn dat hij na 10 minuten uitgedronken is. Ze vinden het ook gewoon fijn om lekker bij mama te drinken daar nemen ze hun tijd voor. En dat harder drinken op het eind, tsja ik herken het niet weet het ook niet meer is al weer een tijdje geleden maar kan me voorstellen dat de melk er na 20 minuten niet meer uit komt stromen, mss dat hij dan geen melk meer krijgt of minder. Zo lang hij maar tevreden is na de voeding is alles goed... en in slaap vallen doen ze alleen maar met een volle buik.. iig die van mij wel hoor ;)

3. Deb

Deb VIP lid

Jul 19, 2005
    7,394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    20 minuten aan elke borst is heel gewoon en zeker niet te lang

geniet ervan zou ik zeggen :)

Share This Page