afbouwen van 6 naar 5 flessen, hoe?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door nie82, 6 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nie82

nie82 Niet meer actief

Hallo,

Mijn dochter is morgen 10 weken oud. Ze krijgt nu 6 flessen van 140 cc ( 150 +5 en dan terug gegoten naar 140).
    vanaf wanneer moeten de flessen worden afgebouwd naar 5 flessen? ze woog vorige week 4650 gram...
    ze krijgt rond 23.30 uur een voeding en komt dat meestal weer tussen 6.00 uur en 7.00 uur.
    Overdag komt ze meestal om de 3 of 3,5 uur... Hoe kan ik dat evt. rekken zodat ik op 5 flessen uitkom of is dat niet perse nodig op dit moment?? wanneer krijgt ze teveel en moet ik perse een fles afbouwen???

groetjes, Nie.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo Nie,
    Je dochtertje kan gerust over naar 5 flessen per dag. Er zitten dan 4 uur tussen de voedingen. Je kunt de hoeveelheid die ze nu krijgt, verdelen over 5 voedingen. Dit komt dan op 5 flessen van 165 ml. Om de tijd tussen de voedingen te rekken is het belangrijk dat je dochertje rustig drinkt en dan 15 tot 20 minuten over haar fles doet.
    Groetjes, Petra

3. nie82

nie82 Niet meer actief

ok bedankt,gaan we dat proberen. Dat rustige drinken is overigens wel echt een probleem, we zijn sinds haar geboorte al allerlei spenen ed. aan het uitproberen, aangezien ze zo gulzig drinkt. We gebruiken nu de medela Calma, hiermee kan ze zo'n 8 minuten over de fles doen ( 130 cc) het tussendoor eruit halen is ookg een optie, want dan gaat ze helemaal over de rooie: hysterisch krijsen e.d. waardoor ze vervolgens nog gulziger gaat drinken als we de speen er opnieuw in doen... Maar we doen ons best, eens zien of het gaat lukken.

groetjes, Nie

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Wanneer het drinken met de kleinste speen nog te snel gaat kun je het evt wat indikken met johannesbroodpitmeel. Dit is een verdikkingsmiddel en mag aan iedere soort flesvoeding toegevoegd wordt. Doordat de melk wat dikker is gaat je dochter als het goed is rustiger drinken.
    Groetjes Angelique

5. nie82

nie82 Niet meer actief

Hoi angelique,

bedankt voor je tip, maar ook dit gebruiken wij al.
    Ik heb gister een dag gehad met 5 flessen,ze krijgt niet alles op in de fles. Gemiddeld heeft ze per fles tussen de 10 en 20 cc laten staan, is dit heel erg?? Ik denk zal namelijk dat ze nog even moet wennen dat het flink meer is per fles.
    Omdat ze zo gulzig drink, is ze aan het eindv an de fles moe en valt ze dus al een beetje in slaap...

groetjes Nie

6. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi!

Nee hoor, dat is geen probleem. Kindjes hebben een goed verzadigingsgevoel, wanneer ze genoeg hebben is het goed zo. Ze heeft zo wel genoeg aan die 5 flessen, ook al laat ze wat staan? Ze vraagt niet om een 6e fles?

Groetjes Linda

Groetjes Linda

7. nie82

nie82 Niet meer actief

nee, ze lijkt er wel genoeg aan te hebben. Is het heel erg als er een keer 4,5 uur tussen de fles zit ipv 4 uur. ''s avonds na het badje slaapt ze vaak zo lekker diep, dat we haar eventjes wat langer laten slapent ot de laatste fles, dat lijkt me niet zo heel erg toch?

groetjes, Nie

8. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Nee hoor, dat klinkt prima!

Groetjes Linda

Deel Deze Pagina