Hoi, Ons zoontje is bijna 10 maanden en sinds hij 4 maanden is, heeft hij ongeveer hetzelfde ritme qua drinken. Hij drinkt altijd aan 2 kanten voor 5 voedingen en als ik werk drinkt hij 3x bij mij en 2x een fles van 180 ml. Ze gaan altijd leeg. En hij weigert nooit de borst. Sinds anderhalve week drinkt hij opeens heel weinig. Bij mij stopt hij eerder met drinken en wil echt de tweede borst niet meer hebben. Ook wil hij vaak de 4e voeding niet. Uit de fles drinkt hij ongeveer de helft. Zijn luiers zijn ook een stuk minder zwaar. Verder heb ik wel het idee dat hij zichzelf is. Behalve dat hij de laatste paar weken moeite heeft om alleen te zijn. Hij heeft geen koorts, is niet verkouden oid. Wat kan er zijn en krijgt hij zo wel genoeg binnen? Ik begin me nu toch aardig zorgen te maken.
kunnen verschillende oorzaken zijn: - tanden - ontwikkeling - groei op ander vlak (lengte?) - geen tijd om te drinken (ook weer ontwikkeling: hoe gaat het in de ochtend, avond, nacht? wanneer je kindje dan wel tijd heeft om te drinken kan het zijn dat het overdag gewoon te veel te ontdekken heeft en geen tijd om te drinken dus. deze kindjes halen ook wel 's nachts in) - jouw cyclus? - zwangerschap? Ik zou het een weekje aankijken. Evt. een keer wegen, maar als je kindje tevreden is zal het wel loslopen. Blijf op plassen letten, dat is wel een ijkpunt. Succes! Goed he, 10 maanden!
Het gaat nu helemaal niet. Hij is ook huilerig vandaag. Gisteren om 16 uur dronk hij maar 60 ml. daarna de hele avond niet meer, ook de droomvoeding niet. Vanmorgen 2 min aan de borst. Verder vandaag niet op een paar hapjes van een lepeltje na. Ik heb vanwege spanning, flink wat gekolfd. Vanmiddag zijn we naar de huisarts gegaan. Hij moet vandaag nog drinken anders moeten we ons in het ziekenhuis melden. Het eten gaat ook niet echt meer. Om jouw vragen te beantwoorden; - hij heeft 8 tanden, is volgens mij nog te jong voor kiezen. ik heb de tandjes steeds zien aankomen, nu zie ik hier geen tekenen van. Poetsen is trouwens ook geen probleem. dus geen pijn in zijn mond denk ik. - ontwikkeling? deze snap ik niet - ik heb niet het idee dat hij harder groeit - hij is niet te druk of afgeleid, hij duwt de borst of fles weg en kijkt de andere kant op. vaak ook huilend. - cyclus? ik heb sinds hij 2 maanden is mijn menstruatie weer terug en nooit wat gemerkt in verschil in drinken. wel in productie. op dit moment zit ik rond de eisprong. - en ik weet zeker dat ik niet zwanger ben. Het is trouwens ook geen spruw. Niets in zijn mond te zien. Hij poept goed, vrijwel elke dag. pfffftt.... maak me nu toch echt zorgen.
Hoe is het gegaan gisteren? Moest je naar het ziekenhuis? Blijf kolven! Bij mama, bij de borst is nog steeds een goede plek voor je kindje! Geen oorpijn, longontsteking? Veel succes
We zijn gister avond laat in het ziekenhuis geweest. Hij was uitgedroogd volgens de arts daar. Maar toen het infuus klaargemaakt werd, werd er naar mijn shirt gehapt en heeft hij heel lang gedronken. Na de bloeduitslagen mochten we naar huis. Onbekend wat het was. Vandaag heeft hij de hele dag goed gedronken. Het blijven toch rare wezens die baby's! Bedankt in ieder geval voor het meedenken.