Hoi, Op dit moment ben ik niet zwanger en we zijn van plan een half jaar te wachten alvorens we weer gaan proberen. Maar... Wat zijn nou eigenlijk echt de risico's als je 'snel' weer zwanger bent? De een zegt minimaal een jaar wachte, de ander 9 maanden? Mijn zwangerschap verliep zonder klachten en ook de bevalling ging erg goed en vlot (wel 10 dagen te laat). Na 3 weken kon ik ook eigenlijk alles weer en voelde mijn bekken bodem ook niet meer zwaar. Gr. Pollybaby86
Hallo PollyBaby86, Er is niets op tegen om weer snel zwanger te worden. Zeker omdat je zwangerschap en bevalling goed verlopen zijn. Het is anders indien je een keizersnede gehad zou hebben, ivm het litteken. Men adviseert inderdaad om 9 maanden tot een jaar te wachten, omdat de belasting voor het lichaam groot is, als je binnen een jaar zwanger bent. Bepaalde voorraden in je lichaam, zoals bijvoorbeeld je ijzervooraad moet weer opgebouwd worden na een bevalling en daar heeft het lichaam tijd voor nodig. Soms zie je ook dat er meer lichamelijke ongemakken zijn, als je snel weer zwanger bent. Zoals vermoeidheidsklachten en meer last van het bekken. Dus het kan geen kwaad om snel weer zwanger te worden, alleen zal je waarschijnlijk minder lichamelijke klachten hebben in de zwangerschap als je net iets langer wacht. Succes! Groetjes Monique