Ik lees hier heel veel afkorting/codes, en vroeg mij af of iemand me hier wat duidelijk in kan geven? MK begrijp ik nog wel, maar ik zie ook codes als BBZ ben ik inmiddels ook achter. - LF (bericht "ineens kortere LF) En zo zijn er nog meer afkortingen die ik vaak tegenkom, maar niet snap wat het is. Helaas heb ik zo snel niet meer voorbeelden... maar wellicht snappen jullie wat ik bedoel?
Ik moest daar ook giga aan wennen haha. LF is in ieder geval de periode tussen je eisprong en je menstruatie. Gemiddeld is dat 14 dagen maar bij sommige vrouwen is de LF langer of korter. Het woord waarde afkorting voor staat weet ik niet hoe ik dag moet schrijven whaha sorry. Miss iemand anders die dat kan beantwoorden. Nog meer afkortingen die je niet begrijpt? Meest voorkomende zijn NOD (niet ongesteldheids dag, de eerste dag van de volgende menstruatie waarvan je dus hoopt dat ie niet komt haha) en DPO (days past ovulation).
LF = luteale fase De luteale fase is de periode waarin je baarmoeder zich klaarmaakt voor de eventuele innesteling van een bevruchte eicel. Deze fase begint de dag na de ovulatie en eindigt op de laatste dag van de menstruatiecyclus, dus de dag voordat je ongesteld wordt. NOD = Niet Ongesteldheids Dag DPO = Days Past Ovulation TS = Topic Starter MMM = Medische Malle Molen VMK = Vroege Miskraam MA = Missed Abortion Ehm... zijn er nog meer? Ik weet even niks meer
Ik begreep er eerst ook niks van hoor! In het forum 'over deze site' staat bovenaan een topic met meest gestelde vragen. Als je dat leest kun je op een gegeven moment een lijst aanklinken waar de afkortingen instaan. En als er dan nog eentje voorbij komt die daar niet bij staat gewoon lekker vragen!
Hier staat een lijst http://www.zwangerschapspagina.nl/vruchtbaarheidsbehandelingen/57211-gebruikte-afkortingen.html
In deze lijst staat KV voor kunstvoeding. Tot nog toe heb ik het hier alleen gelezen voor kruidvat Daarnaast miste ik de afkortingen ml en vl in de lijst. Dit betekend manlief en vriendlief. Ik denk dat je nu een heel eind moet komen
Of kraamverzorgster... Als je de term nog nooit bent tegengekomen voor kunstvoeding, heb je wel wat kunstvoeding/borstvoeding topics gemist! Niet dat dat erg is, want ze zijn toch allemaal hetzelfde.
Klopt! Ben nog niet heel lang lid en me nog niet bezig gehouden met borstvoeding/kunstvoeding.. Eerst maar een cyclus en dan aan de klus
Ja dat lijkt me wel een verstandige volgorde! (En zelfs dan zou ik me afvragen of je je serieus in die topics wilt mengen, misschien alleen een paar keer zo lang je er voor jezelf niet uit bent, want die zijn niet allemaal even gezellig.) Ik hoop dat je binnenkort een regelmatige cyclus krijgt, met een normale lengte.
Hahaha ja die volgorde leek me ook wel het best Tegen die tijd zie ik wel of die topics interessant genoeg vind om er mee te mengen Ik hoop ook op een normale cyclus! Maakt het allemaal net even wat makkelijker