afkorting "lil"?

Discussion in 'Babynamen' started by kleineM, Oct 23, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Yummy

Yummy Fanatiek lid

Jan 7, 2011
    4,571
    8
    38
    Brabant
    Ik zou er wel rekening mee houden dat het gaat gebeuren. Als je dat echt verschrikkelijk vind zou ik al van begins af aan zeggen dat je niet wil dat mensen haar naam afkorten.
    De namen van mijn kinderen worden ook vaak afgekort en ik moet eerlijk bekennen dat ik ze zelf ook regelmatig afkort. Bij mijn kids worden de namen afgekort naar Lie (zoon) en Nien (dochter).
    De naam die we bedacht hebben voor onze derde zal vast ook afgekort gaan worden (Ree of Rees gok ik).

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik ken wel een paar Lily's, hoor eigenlijk zelden dat ze 'Lil' genoemd worden. Klinkt een beetje vreemd ja, en al helemaal als je er 'ons' voor plakt. Of je een onsje lil zou gaan kopen of zo.

Nadeel is, bij elke naam kunnen mensen met rare koosnaampjes of verkortingen komen.

Als je Lily mooi vind...gewoon je dochter zo noemen en foutzeggers verbeteren tot ze het goed doen!

3. Liekj

Liekj Niet meer actief

Mijn dochter heet ook Lily en wordt amper Lil genoemd..
    Lekker die naam gebruiken ;)

mooie naam trouwens! ;)

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Als je bv in Brabant woont is 'ons' voor een naam zetten heel normal :). Wordt ook absoluut niet geassocieerd met een onsje 'naam' gaan kopen ;)

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Je dochter is nu nog jong. Grote kans dat haar vriendinnen later haar wel eens Lil gaan noemen. Ga ik bij onze kinderen, vooral de oudste, wel vanuit dat ze haar naam gaan afkorten. De vraag is of ze het dan erg vindt en er iets van zegt. Nu wel, straks wellicht niet meer ;)

6. kleineM

kleineM Fanatiek lid

Oct 7, 2014
    3,215
    1,516
    113
    yep brabant it is ;) Dus gaan ze ons Lily zeggen of ons Lil?

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Ons Lily ;)

8. kleineM

kleineM Fanatiek lid

Oct 7, 2014