Siene als roepnaam bij Josephine ? Of is dat te onduidelijk. Siene is naar mijn oma, maar vind een officiële naam die wat langer is mooi.
Het kan natuurlijk prima als jij vindt dat Siene en Jospehine aan elkaar verwand zijn. Ik vind bij Josephine Fiene logischer en bij Siene Fransine.
Mjah het scheelt natuurlijk maar 1 letter met Fiene, en de S zit ook in Josephine. Fransiene vind ik dan weer niet zo mooi En oma's officiële doopnaam was Klazina, dat vind ik dan weer vreselijk Dus vandaar dat ik het zo had bedacht haha
Siene ke...doet me denken aan het eurovisiesongfestival. Vind het niet zo mooi, ik vind Josephine als roepnaam mooi of Josiene.
@Derbi ja mijn nichtje heet Sieneke hahaha dus ken hem niet alleen van het songfestival dat scheelt misschien maar Sieneke vind ik ook niet echt mooi. Maar ik vond mijn oma zo'n bijzondere vrouw, en ik had zo'n goede band met haar. Lijkt me echt mooi om op die manier te vernoemen ook al is de naam misschien wat ouderwets. Maar ik vind het weer wat anders dan Fiene, dat hoor ik best vaak de laatste tijd
Jouw kindje geeft die naam een betekenis en associatie waardoor het eventuele ouderwetse wegvalt. Ik snap goed dat je het wil doen en los van smaak kan het echt wel! valt in de categorie normale namen.
Ikzelf heet Sien dus vind ik Siene wat bot eerlijk gezegd maar het kan wel. Ik heb nog stage gedaan in een rusthuis en heb vaak de vraag gekregen of mijn naam van Josephine kwam.
Ik vind Josefien (dus op z'n Hollands geschreven) een fantastische naam,was een optie voor onze dochter maar we hebben m toch laten vallen. Een evt volgende dochter zou ik graag zo noemen en dan toch Fien(e) als afkorting/roepnaam..