Inwendig onderzoek, bevalling opwekken?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by HelmaSerdar, Mar 9, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. HelmaSerdar

HelmaSerdar Actief lid

Jul 18, 2008
    179
    0
    0
    Juffrouw PSZ
    Zevenbergen
    Hallo

ik ben net terug van de Verloskundige voor controle. En omdat ik in een team zit had ik vandaag iemand die ik al heel lang niet gezien heb.
    Nu heeft ze eerst gevoeld op mijn buik en toen wilde ze even een inwendig onderzoek doen om te kijken hoe de baby ligt en hoe diep.
    Nu ben ik weer thuis en bloed ik flink met wat slijm erbij (dit had ze wel gezegt) maar nu heb ik ook iedere keer lichte buikkrampen.
    En mijn rug begint zeer te doen.
    Kan het zijn doordat zij (wat hardhandig) gevoeld heeft de bavallig of tenminste de weeen activiteit begonnen is of is dit gevoel normaal en zal het overgaan?

PS: Volgens haar lag de baby nog erg hoog en nog niet vast terwijl een andere een wee geleden zei dat het vast lag en goed ingedaald.
    Vind zo'n verloskundige team niet prettig maar goed.....

Alvast vriendelijk bedankt

Helma

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOi Helma,

Ik ben het niet helemaal eens met de reden voor het inwendige onderzoek, de diepte van de ligging heeft helemaal geen meerwaarde en als ze twijffeld over de ligging kan ze dit ook met een echo bekijken dit is minder belastend voor jou.
    Ik snap heel goed waarom je een team nu niet zo prettig vind. terwijl er juist heel veel voordelen aan zitten.
    Alleen echt strippen kan eventueel weeen opwekken maar alleen als je lichaam daar klaar voor is. En bij 38 weken is dit niet altijd. Het zorgt dan vaak voor harde buiken en niet voor echte weeen.
    Warmte help je baarmoeder ontspannen ,kruip lekker onder de douch of in bad of met een kruikje op de bank/bed.

Imke

Share This Page