Hallo, telkens als ik naar het toilet ga zie ik dat mijn slipje een beetje nat is... ik vermoed dat het vruchtwater is want het ruikt niet naar urine het is ook gewoon helder van kleur en soms is er wat witverlies bij maar nooit veel. zou dit inderdaad vruchtwater kunnen zijn en moet ik mij hier zorgen om maken? groetjes en alvast bedant voor het antwoord. Sigrid
Hoi Sigrid, als je vruchtwater verliest, blijft het lopen. Probeer eerst een uurtje met een hydrofiele luier/washand in je onderbroek te lopen en kijk of die nat wordt. Zoja, bel je verloskundige, zo niet, is het waarschijnlijk gewoon afscheiding en kun je rustig afwachten. Wanneer je twijfelt bel je verloskundige. Door de zwangerschapshormonen kun je afscheiding krijgen dat net water lijkt. Helder/wittig van kleur. Dat zie je vaak aan het eind van de zwangerschap. Dat kan absoluut geen kwaad. Als inderdaad je vliezen zijn gebroken, is de kans dat je gaat bevallen groot, maar omdat je nog geen 37 weken bent, moet dat dan wel onder leiding van de gynaecoloog. Groetjes Brigitte