Afkorting van naam lelijk vinden

Discussie in 'Babynamen' gestart door hummeltje5, 19 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wollig

    Wollig Bekend lid

    25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    Naam van mijn dochter kan *blijkbaar* op 2 hele lelijke manieren afgekort worden. Ik had het nooit bedacht. Schoonzusje lijkt het erom te doen.
    Er is verder niet echt een logische afkorting waardoor ik toch altijd haar hele naam gebruik.

    Alhoewel, ze heeft een -e op het einde, zoals juliette. Ik zei tijdens de zwangerschap al dat het mét een -e was en er geen julliet gezegd mocht worden! Maar uiteindelijk zeg ik helaas zelf ook vaak alleen de eerste twee lettergrepen. Of ik maak er julietje van. (Maar dan heet mijn dochter dus geen Juliette maar een andere -e naam).
     
  2. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.933
    7.855
    113
    Vrouw
    De naam van mijn middelste zou afgekort kunnen worden op een manier die ik niet leuk vind. Als het tegen mij zou zijn dan zou ik er wat van zeggen, als het tegen hem zou zijn dan is het aan hem om te bepalen wat hij ervan vindt. Ik kan geen leuke manier bedenken om het af te korten. We hebben het geprobeerd maar zijn uitgekomen op een bijnaam ipv een afkorting :p

    Mijn dochters naam heb ik juist gekozen met het doel om die af te korten. Zodat ze allemaal een andere beginletter zouden hebben. Daarbij vond ik de volledige naam meer passen bij een volwassene en de afkorting meer bij een kind.
     
  3. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    bij mijn dochter gebruiken we dezelfde afkortingen
    Er zijn zelfs mensen die denken dat ze echt Lien heet :p
     
  4. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.563
    8.992
    113
    Vrouw
    Ik heet van oorsprong Elisabeth. Mijn moeder vond dat te lang om over straat te roepen als we naar binnen moesten dus werd het Lisa.. alsnog noemt intimi mij Lies en dan denk ik waarom?? Ik bedoel zijn ook gewoon 4 letters.

    Net als Patrick, Pat, en Ria (oudere garde) vaak als afkorting word gezien van Maria wat helemaal niet hoeft, maar voor het gemak word afgekort naar Ri of er zomaar een letter bij krijgt en je er Riet van maakt.

    Why? Ik snap dat niet.
     
  5. taliaa

    taliaa VIP lid

    2 mrt 2007
    15.453
    1.634
    113
    Brabant

    Aanstellerig weet ik niet, maar ik heb dus echt een hekel eraan als mensen mijn naam (3 lettergrepen) afkorten.
    Zeker als het niet mijn aller, allerbeste vrienden zijn.
    Kleine moeite, groot gebaar:)

    Onze oudste (4lettergrepen) wordt door de zussen en vriendinnen bij1 lettergreep genoemd. Niet de afkorting die we bedacht hadden:)

    Een beetje als dat je rozemarijn afkort naar ro en niet naar roos:)
    De middelste heeft een naam die men niet afkort. Klinkt ook nergens naar.
    De jongste heeft temperament. Die heeft de eerste 2 jaar volledig anders geheten. Mensen dachten echt dat dat haar naam was. En nog als ik boos ben of haar echt moet hebben, komt die naam bij me op.
    Maar toen ze 2 was zette ze haar handjes in haar zij en zei: ikke heet *naahaahaam*.
    Niemand durft haar naam ook maar af te korten of wat.

    Dus niet elke naam wordt afgekort en sommige afkortingen zijn onverklaarbaar
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  6. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.457
    3.313
    113
    Als je mij ooit had gezegd dat ik m'n zoon Lenny zou noemen zou ik je ook voor gek verklaren en toch kort ik oa z'n naam zo af. Naast nog een heleboel naampjes:roflmao::roflmao:.

    Zou mij er niet te druk om maken.
     

Deel Deze Pagina