Goedenavond, zou iemand van jullie mij kunnen helpen met het ontrafelen van mijn baringsverslag? Wat betekenen de volgende afkortingen: irr. KB+ vbv vw-. B/ (???, ik weet niet zeker of dit 1 afkorting is) UO 3/4 nx ct130/reg VT:sacr. 1/2 verstr. portio VT reflectoire persdrang pethidine epiduraal (dit zal ws de ruggenprik zijn, aangezien ik weet dat ik die gehad heb) spontaan in partu gekomen sedatie epi TBV 1300CC R/ferro Sorry dat het zo'n lange lijst is geworden, ik hoop niet dat jullie dit erg vinden. In ieder geval alvast hartstikke bedankt voor de moeite!! BGW
hoi, dit is inderdaad wel een hele lijst ja. We lijken wel tovenaars he, met al die geheimtaal!! Komt ie: irr= irregulair, meestal over harttonen, betekent onregelmatig KB+ weet ik niet, waar staat het, in wat voor context? vbv vaginaal bloedverlies vw-: geen vruchtwater te zien B/ beleid Uo: uitwendig onderzoek, 3/4 nx de baarmoeder stond op 3/4 afstand tussenje navel en je borstbeen cort: cortonen (harttonen) 130 per minuut regulair, dat is regelmatig VT vaginaal toucher(inwendig onderzoek) pethidine: prik in je been voor pijnstilling epiduraal is ruggeprik spontaan in partu gekomen, je bevalling is vanzelf begonnen sedati: dat doelt weer op die pethidine epi: knip tbv: totaal bloedverlies 1,3 liter R/ferro: recept voor ijzerpillen Mirjam
Echt super bedankt voor de moeite!!!!! Nog even : KB+ In de context : Geen pijn tussen ww door, KB+. Nu geen vbv meer. Hopenlijk kom je hier ook uit, in ieder geval alvast bedankt. groetjes BGW