in het begin van je zwangerschap zit je af te tellen tot de echo's. de 8 weken echo. daarna die van 12 en natuurlijk die van 20 weken.... maar wat volgt er dan? ik zit nu op 22 weken (en heb dan zelf een pretecho gepland) en ik vroeg me af hoe het nu verder gaat. krijg je nog echo's of alleen maar controle's? en om de hoeveel tijd. ik heb geen idee eigenlijk groetjes
Hai Silly, ik heb ook net de 20 wkn echo achter de rug en ben ook wel benieuwd wat er nu verder komt. Ik lees even mee
normaal heb je enkel de 12 wk en de 20wk echo. als de zwangerschap verder gewoon verloopt zonder comlicaties zullen er geen echos volgen. soms krijg je een verwijzing voor een groeiecho of bijvoorbeeld een liggingsecho als er twijfels zijn maar dit zal dan pas tegen het einde van de zwangerschap zijn
En dan normaal gesproken niets. Gewoon wachten tot de baby komt... Tenzij er een medische noodzaak voor een echo is natuurlijk. Ik kon ook niet op de baby wachten en heb met 26 weken een pretecho laten maken.
zelf krijg ik om de 2 weken nog een echo.... moet eerlijk zeggen... heb het nu wel gezien hoor... in het begin is het leuk... maar nu weet ik wel hoe zo'n 2d echo eruit ziet.... ook hoor ik het hartje dus elke 2 weken... heb met 25 weken een 3d echo laten maken.. dat zou je kunnen doen, verder is het gewoon wachten op de bevalling.
ja ik heb inderdaad rond 24 weken een 3D echo. wel jammer dan dat je geen echo's meer krijgt maar aan de andere kant betekent het inderdaad ook dan wel weer dat je op de goede weg bent
Sommige vks doen volgens mij nog een liggingsecho rond de 32 weken oid. Maar dat is niet standaard. Bij mij was het na de 20 weken echo ook klaar.
Normaal heb je inderdaad alleen bij 10-12 weken en 20 weken een echo. En daarna alleen nog VK controles. Steeds iets vaker, dat wel. Op het eind mag je elke week langskomen. Geloof dat het hier doorsnee bezoek in de weken: 24-27-30-32-34-36-37-38-39-40-41 en dan om de 2a3 dagen en bij 42 door naar de Gyn.. Al heb ik vanwege omstandigheden bij 28 en 37 weken nog wel echo's gehad..
Heb met 5+3, 9+3, 12+5 en 19+5 echo's gehad, en bij de eerste controle bij de gyn met 13 weken, kreeg ik direct te horen dat ik rond 29/30 weken iig een groeiecho krijg. Loop bij de gyn ivm schildklier en overgewicht, en dat laatste is volgens mij de reden van de extra echo. Wil sowieso rond 25/26 weken een 3D echo laten maken.
Ik wil zelf nog wel een groeiecho, omdat ik me wat zorgen maak over het formaat baby. Maar op zich heb ik nu minder behoefte aan echo's dan in het eerste deel van de zwangerschap. Ik voel de baby dagelijks, dus op de één of andere manier geloof ik wel dat het goed zit.
Hier echo's 8,10 en 12 weken (kind leek iets te klein maar groeit nu prima). met 22 weken de 20 weken echo (alles prima) en straks met 28 en dacht 34 weken groeiecho's. Dat ligt aan de vk die ik heb. Zij vind het prettig om het goed te weten en bij groeiachterstand in te kunnen grijpen en eventueel bij een te groot kind ook dat op tijd te weten. Maar dat ligt dus echt aan de vk. Weet dat hier in de omgeving ook vk's zijn die dat dus niet doen...