Hallo allemaal! Tijdens het lezen van de topics kom ik steeds weer nieuwe afkortingen tegen, maar waar ze nou allemaal voor staan? Afkortingen die ik zoal tegenkom: NOD --> Niet ongesteldheidsdag (de dag dat je ongesteld zou moeten worden?) DPO --> Day's past ovulation (aantal dagen na ovulatie) FF --> Fertility friend? BM --> Baarmoeder? MK --> Miskraam? MA? Vl? MMM? Zo zijn er nog wel meer. Voelt nu een beetje als een domme vraag, maar er zijn misschien wel meer nieuwe members die dit zich afvragen. Hoop dat jullie me kunnen helpen!
mmm= medische malle molen. Als je rechts bovenin op zoeken klikt en dan zoeken op afkortingen. Er moet ergens een lijst met afkortingen zijn Wat ik mij afvraag en niet kan vinden is: ts to
Goeie vraag! Ik weet dat MA missed abortion betekent en ik denk dat mmm medische malle molen betekent en vl vriendlief geloof ik. FF fertility friend? Geen idee wat dat betekent
http://www.zwangerschapspagina.nl/vruchtbaarheidsbehandelingen/57211-gebruikte-afkortingen.html Er is een link met de afkortingen. ff is een app waaar je je temp etc in kan zetten waardoor die je eisprong vind.
MA= missed abortion VL= vriendlief (of ML, manlief) MMM= medische malle molen FF ken ik niet goed, w.s. idd. fertility friend BM= idd. baarmoeder MK= idd. miskraam Verder nog: Gyn.= gynaecoloog ZH= ziekenhuis TP= terugplaatsing (IVF bijvoorbeeld) CP= ?? (die weet ik zelf ook niet, denk: cryo terugplaatsing..) Meer schiet me even niet te binnen...
Herkenbaar! Moest in het begin ook alles opzoeken . 2kv5 is ook zo een leuke afkorting als je deze niet kent: 2 kruidvattesten voor 5 euro .