Meiden die hier ervaring mee hebben? Ik ben vorig jaar op mijn dertigste verjaardag geholpen. Heb een lisexcisie ondergaan. Had niet zo een goed uitstrijkje. Iemand die na een lisexcisie zwanger is geworden? Groetjes Daan
Haai Daan, Zelf heb ik een lisexcisie 8 jaar geleden ondergaan. Ik ben toen 3 jaar later zwanger geworden. De kans op vroeggeboorte is er natuurlijk. Zwangerschap is goed gegaan en het jaar erna was ik weer zwanger . Het is nu 8 jaar stabiel gebleven en moet nu opnieuw deze maand een lisexcisie ondergaan.
Ik heb in juni of juli 2015 een lisexisie gehad. Na 4 maanden was mijn uitstrijkje goed (pap 1) en kregen we groen licht om zwanger te worden. In de eerste ronde was het meteen raak, maar dit is na 5,5 week uitgelopen op een miskraam. Ik denk niet dat dit te maken had met de lisexisie. Nu, 4 weken na de miskraam, ben ik opnieuw zwanger. Het lijkt me dus geen gevolgen hebben voor het zwanger worden. Mijn gyneacoloog heeft me destijds verteld dat de kans op vroeggeboorte pas toeneemt na twee lisexisies waarbij ze wat dieper weefsel verwijderen. Ik maak me daar dus niet zo druk om
Ik heb januari 2015 een lisexisie. Controle in februari was pap1. Moet nu volgende maand weer voor controle maar vermoed dat ik zwanger ben. 30 december gestopt met de pil. Eigenlijk willen we de controle in februari afwachten voor ik zwanger raak maar misschien loopt het toch iets anders Bij mij heeft de gynaecoloog gezegd dat ik gewoon zwanger kon worden en het geen gevolgen heeft voor ceen zwangerschap / geboorte.
Hoi, Hier in september 2014 een lisexcisie gehad na pap4 en in december 2014 zwanger geraakt (hadden niet verwacht omdat cyclus nog niet echt lekker liep). Gynaecoloog had aangegeven dat medisch gezien er geen bezwaren waren, maar dat vaak stellen wachten tot eerste controle uitstrijkje. Die controle heb ik nu in november gehad, nadat onze zoon in augustus is geboren. Nu in april/ mei 2016 nog een controle uitstrijkje, als die goed is, willen we direct voor een tweede kindje gaan, aangezien ik al 36 ben, en we dus niet te lang willen wachten. didi