'blazen' met eten: eten ontdekken of geen trek meer?

Discussie in 'Voeding' gestart door rus05, 24 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rus05

rus05 Bekend lid

31 mrt 2011
    643
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Graag jullie advies. Mijn dochter I is 5,5 maand en ik heb haar afgelopen vrijdag voor het eerst gepureerde peer gegeven, een uur na haar fles van 180/6. Ze vond het heerlijk, mond ging meteen wagenwijd open en de hele peer ging er met smaak in. Gisteren: precies hetzelfde scenario. Vandaag? Even anders...ze heeft nog geen kwart van de peer op, en het allerleukste vond ze een soort van 'blazen' met eten in haar mond wat er zo dus spetterend naar buiten kwam. Ze had er volgens mij de grootste lol mee, en we zaten allebei helemaal onder :p

Maar nou mijn vraag: is dit spelenderwijs het eten leren kennen, en moet ik het dus langere tijd toestaan? Of is het haar manier om aan te geven dat ze niet meer hoeft, in welk geval ik gewoon op dat moment moet stoppen met haar lepeltjes peer te geven? Ik heb haar trouwens de peer op precies dezelfde tijd gegeven, een uur na haar fles.

Bedankt voor het advies!

groetjes Rus05

2. mama4life

mama4life Bekend lid

20 dec 2011
    910
    0
    0
    Weinig momenteel
    Zuid-Holland
    Geen idee of t bij jouw kindje zo is, maar hier doet de kleine man dat ook... Is hier t teken dat hij ondertussen vrolijk aan t lossen is (oftewel volle pamper creeeren)... :D

Knufs

3. rus05

rus05 Bekend lid

31 mrt 2011
    643
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wel wat windjes :) maar daarna luier verschoond en geen inhoud te zien :)

4. rus05

rus05 Bekend lid

31 mrt 2011
    643
    1
    0
    NULL
    NULL
    niemand verder? kan me niet voorstellen :)

5. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    dat is gewoon eten ontdekken..

ik heb vanaf 6 mnd gewoon altijd stukken eten aangeboden, en daar werd ook in het begin van alles mee gedaan ipv eten..(denk aan, likken, erin knijpen, sabbelen, in prikken, uitsmeren etc etc etc :p)
    melk is toch de hoofdvoeding dus over heveelheden zou ik me nog niet druk maken, ze is nog zo jong ;)

6. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Als onze dochter dat doet, heeft ze geen trek meer en wordt het meer een soort spelen.

7. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Mijn zoon heeft die periode ook gehad. Hij deed het omdat ie het leuk vond, hij had er dan de dikste lol om.

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als ze blazen of spelen eten ze niet. Wat mij betreft was dat altijd het teken dat het eten voorbij was en het eten weg te halen.

9. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Mijn zoontje doet dat ook nog weleens en ik lig dan echt dubbel! Maar hij is anderhalf en begrijpt redelijk dat het een keer leuk is maar dat hij niet bezig moet blijven. Ik zou aannemen dat ze genoeg heeft en het eten weghalen. Zonder boos te worden overigens.

Deel Deze Pagina