Afleiding onderweg bijna 7?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door bunchy, 30 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    On topic: wat een fijne tips! Bedankt zeg!!
    Ik ga ermee ad slag!

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.144
    8.874
    113
    Nu snap ik het niet meer...ze moeten leren omgaan met verveling en van schermpjes raken ze verveeld? Lijkt me dan juist ideaal? :p Maar dat is vast niet wat je bedoeld. ;)

Youtan, Fuddey en nijn37 vinden dit leuk.
  3. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    ik heb zitten google-en op verkeersbingo maar niks gevonden. hoopte bij afbeeldingen iets uit te kunnen printen maar ook niet. hoe kom ik aan verkeersbingo? ik vind het namelijk echt een top idee!

4. VBJ82

VBJ82 Niet meer actief

Verkopen ze ook bij Intertoys. €10,- meen ik. Heb het pas cadeau gedaan.

5. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Hier zijn luisterboeken een uitkomst en mijn oude walkman met cassettes van Pietje Puk.
    Wij hebben geen DVD-schermpjes in de auto en bezitten geen tablet-achtige zaken.
    Zl. mag zijn DS meenemen, maar daar spreken we een tijd over af. Het is niet de bedoeling dat hij de hele rit in een ongelukkige houding voorovergebogen over een scherm zit en niet aanspreekbaar is.
    We wisselen ook wel van plaats, dan mag hij een uurtje voorin zitten, met de kaart op schoot om TomTom te helpen ;)

Vorig jaar heb ik van de site van ANWB een paar soorten autobingo uitgeprint. Was leuk om te doen! Toen kon ik ook een soort kaart op kinderniveau printen vanuit Nl naar Duitsland , waar we toen heengingen.

Bij elke stop even laten rennen en niet teveel suikerhoudend snoepgoed/etenswaar geven. Gewoon fruit/rauwe groente en water, helpt in mijn ogen ook goed tegen gezeur om meer (vanwege de suiker)

6. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Ik heb het vorig jaar wel via de afbeeldingen van Google geprint, misschien zoeken op autobingo?
    Verder als tips: tiptoi (boeken en autobingo), kleurboeken, woordzoekers, vakantiedoeboek, stripboek, leesboek, knuffels, etc. Q mag altijd een klein kratje vullen wat voor haar voeten komt te staan en daar zitten dan dit soort dingen in (en een paar Barbies meestal maar de meeste jongens vinden dat niet zo leuk). Verder krijgt ze er een zakje rijstenwafels in (van die baby dingen) en wat krentjes, ze mag dan zelf beslissen wanneer ze die op eet en dat is natuurlijk super leuk..

7. tuc

tuc Niet meer actief

Goh, ik begrijp heel goed dat een lange autoreis gewoon heel vervelend is voor kinderen. Als volwassene zie je hoe de reis opschiet, heb je al een beeld van je bestemming...voor kinderen is dat gewoon heel anders.
    Het hele jaar door ben ik erg pedagogisch en doordacht bezig. Die 2x per jaar dat we ver rijden (heen en terug) mogen ze van mij 12 uur aan een stuk tv kijken hoor.
    Ik vraag mij af wat je hiermee wil bewijzen of aan wie??

Maar dingen die ze hier onderweg doen:
    - raamstickers
    - lezen
    - slapen
    - autobingo (anwb)
    - smartgames
    - mini loco
    Maar vooral veel tv kijken dus.

cowgirl80, Treez en suus1983 vinden dit leuk.
  8. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    Mm heeft niks met bewijzen te maken want hang het niet aan de klok maar we hebben gewoon een beperkt schermpjes beleid!
    Iedereen zo zijn ding en iedereen doet wat hij zij het beste acht toch?
    Ik regel genoeg leuke afleiding en ben dol op leuke spelletjes en gesprekken..

9. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Vervelen, frustatie tolerantie ontwikkelen en leren om af te moeten zien klinkt niet heel leuk anders ;) Ik denk dat je eerdere woordkeuze bij mij een beetje een vreemde associatie opriep - mijn idee van 'afzien' is echt behoorlijk negatief.
    Hier ook weinig schermpjes, in de auto ook niet, maar dat zou ik dus echt geen afzien noemen.

10. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    hahahaha nou precies!
    Hier leuke film en spelletjes op de tablet, geloof me na een paar uur zijn ze dat ding ook wel zat. Ik heb kleurpotloden en tijdschriften mee, ik geloof het wel!

11. Ahava

Ahava Fanatiek lid

27 mei 2011
    1.138
    201
    63
    Ik heb een andere mening hierin.
    Thuis doen we helemaal niet moeilijk over schermpjes.
    Maar op vakantie gaan ze niet mee, dan hebben we alle tijd voor elkaar, leven we buiten en hebben we gewoon een programma zonder schermpjes.

Ook vinden wij dat de reis al onderdeel van de vakantie is, dus geen noodzakelijk kwaad. En dat proberen we de kinderen ook al bij te brengen. We kopen samen een routekaart, stippelen samen de route uit, kiezen de parkeerplaatsen vast uit waar speeltuintjes zijn. Daarnaast neem ik inderdaad ook wel aardig wat vertier mee (luisterboeken, leuke cd's, samen zingen, naar buiten kijken, boeken, puzzelboeken, autobingo enz.)

Dus ik snap je wel bunchy! Fijne vakantie, zelf ontspannen zijn en benadrukken dat de reis ook leuk is en een onderdeel van de vakantie!

12. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Ik heb er vorig jaar nog een gekocht via bol.com, een euro of 25/30, dacht ik. Doet het prima! Maar was idd even zoeken...

13. Treez

Treez Niet meer actief

Wij hebben ook tafeltjes aan de stoel voor ze hangen. Tussenin een bak met speelgoed met barbies etc. Ze zijn ook altijd veel aan het knutselen, kleuren, spelen etc., maar stiekem vind ik het een stuk fijner als ze gewoon televisie kijken :rolleyes:. Geen ruzie en continue achterstevoren zitten om weer wat te regelen/ pakken of whatever en wij kunnen ons gewoon op de weg en het verkeer concentreren. Thuis hebben we niet eens televisie, maar al mijn principes gaan overboord op het moment dat we meer dan 1000 km moeten rijden haha. Ik ga wel weer pedagogisch doen als ik op de plaats van bestemming ben.

Caithy vindt dit leuk.
  14. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Hihi. Inderdaad. Ik heb mij lang verzet tegen dvd spelers achterin. Maar het is op lange ritten superfijn.
    En ik heb ook gemerkt de laatste keer dat oudste regelmatig de tablet effe weglegde en zijn boek pakte.

Ook een optie trouwens als je een kind hebt wat graag leest. Boeken, strips, die boeken etc

15. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Op internet staat ook auto bingo, daar kan mij zoon zich een hele tijd mee bezig houden

16. Fietwordtmama

Zelf gemaakt :)
    We hadden een sticker wel met borden en zelf kaartjes gemaakt van stevig karton. Een ideetje van vroeger, toen mijn broer, zus en ik op de achterbank zaten.
    Toen hadden we ieder een kaart met 5 door ons gekozen verkeersborden en dan moesten we bijhouden hoeveel we er zagen. En dan op het eind van de rit had 1 van de borden gewonnen.

17. Fietwordtmama

Oja... In Frankrijk doen we het nummerborden spel. Vind zoveel mogelijk departementen. Paar jaar terug zo fanatiek gespeeld dat we er bijna voor gingen omrijden op de terugreis.
    Google: Frankrijk departement nummers

Deel Deze Pagina