Wat kan ik het beste doen??

Discussie in 'Voeding' gestart door paars, 26 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. paars

paars Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.117
    18
    38
    mn zoontje is nu 17 weken.
    ik ben deze week begonnen met rijstebloem in de fles van 19.00 sindsdien slaapt hij ook tot de volgende ochtend 7.00.
    kzit nu dus op 4 flessen..
    mijn schema is nu
    7.00
    11.00
    15.00
    19.00
    bij de fles van 11.00 komt hij rond 10 10.30 al
    en bij de fles van 19.00 komt hij meestal al om 18.00
    Ik Wil nu starten met een fruithapje.
    Wat kan ik dan het beste doen??
    Ik wil eigenlijk niet tegelijk met groenten en fruit beginnen. zou ik dan bijv om 10.00 een beetje fruit kunnen doen en dan om 18.00 ook? zodat hij het iig tot 19.00 uithoud??
    Ik begin morgen met potjes fruit.. en dan vanaf maandag vers..
    Op internet heb ik gelezen dat je fruit wel in kan vriezen in ijsblokvormen.. maar hoe dekken jullie dit af??
    Ik wil met vers beginnen met appel en later peer.. maar zijn er nog meer soorten fruit die je met 4 maanden al vers kan gaan geven??

Alvast bedankt!!

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    We zitten een beetje in dezelfde situatie! Mijn zoontje is ook bijna 18 weken nu en we zijn sinds 2 weken ook begonnen met groenten en fruit.
    Ik zit ook op 4 flessen. Mijn zoontje houdt t redelijk uit qua tijden en ik gebruik die fruit en groenten happen inderdaad ook om de voedingen iets te rekken waardoor de laatste voeding rond 20 uur uitkomt! Niet dat hij nu nog noemenswaardig veel eet van het fruit, maar als afleiding werkt t perfect!
    Ik heb tot nu toe peer, appel, nectarine, sperziebonen, wortel, banaan en bruine bonen met appel geprobeerd. Mn zoontje eet vrijwel alles op!! Al heeft ie wel al bepaalde dingen die hij lekkerder vindt. Ik heb alle soorten 2 dagen achter elkaar geprobeerd om te kijken op allergische reacties.
    Omdat een potje maar 24 uur houdbaar is probeer ik gewoon voor elke voeding een paar hapjes anders kun je hele potjes weggooien! Hij eet nu ongeveer een half potje per dag.
    Om die reden ben ik ook zelf gaan maken en dan idd invriezen in ijsblokjes vormpjes. Plastic diepvrieszakje erom heen en klaar! Ik heb gekeken welk fruit en groenten ze in potjes voor 4 maanden verkopen en dat heb ik gemaakt. Zo pak ik 2 of 3 klontjes voor 1 keer.
    Zelfgemaakt krijg ik alleen niet zo glad als uit een potje maar mn zoontje vindt het wel lekker! Het zelfgemaakte fruit met klontjes dan, de wortel met klontjes was hier een minder groot succes.
    Ik vind het potjesaanbod alleen niet erg gevarieerd en vraag me bv ook af of je meloen, mango, aardappel, of tomaat ook mag geven? Of dat dit heel allergiegevoelig is? Of pas vanf 6 maanden?

3. paars

paars Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.117
    18
    38
    Hey!! ik kan je dus geen antwoord geven haha.. maar ben je eerst alleen met fruit begonnen of tegelijk ook met groenten??
    Ik wou eigenlijk eerst een week ofzo fruit proberen om 10.00 en 18.00 en dan die van 18.00 straks groenten doen...

4. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Je zou ook de flessen op kunnen hogen, omdat je nu op 4 flessen zit, mag je ook wat meer geven, zodat je kindje het langer volhoudt.

Ik zou fruit 1 keer per dag geven, een paar dagen hetzelfde achter elkaar en dan langzaam opbouwen. ik ben toen na 2 weken ook groente gaan geven.

kijk eens op www.allesoverkinderen.nl onder voedingsschema of op www.keukenkikker.nl. daar kun je van alles vinden.

Deel Deze Pagina