Hallo, Sinds vandaag nieuw. En sinds begin dit jaar gestopt met de pil. En dan slaat soms de twijfel toe. Is het wel het juiste moment. Gaat het financieel lukken... Ons kindje zou vier dagen per week naar het kdv of gastouder moeten. Ontaarde ouders... En dan mijn collega vandaag.... Er brandde wat aan. Dus ik riep hem. Zegt hij later. Ik rook niks. Je lijkt wel zwanger dat je dat van zo ver weg rook... Zou natuurlijk wel heel snel zijn. Mijn cycli is nog niets eens weer normaal op gang! Maar never say never! En dan weer twijfelen...
Twijfelen doet iedereen wel eens denk ik wij moeten ook voor 3 dagen oppas hebben, denk dat ik daar tegen die tijd ook wel commentaar over ga krijgen. Tja .. Ik kan alleen maar zeggen ( mijn ervaring ) hoe langer je met de pil stopt, kun je aan het idee wennen dat je er erg voor wilt gaan en gaan de twijfels weg.. Maar dat heb ik Succes. !
Twijfels zijn normaal, het is nogal niet een beslissing om te nemen. Zoals hierboven ook al werd gezegd, hoe langer je bezig bent, hoe kleiner de twijfel en hoe groter de wens
Jazeker! Dat wil toch (bijna) iedereen Maar dan heerst er nu griep, en dan bedenk ik weer hoe we dat moeten gaan oplossen als het zover is. Ik weet, wie dan leeft, wie dan zorgt natuurlijk. Maar ik wil. Wel al over nagedacht hebben. Een kinderwagen enzo hebben we eigenlijk al uitgezocht. Natuurlijk niet gekocht, maar we weten wel wat we mooi en praktisch vinden. Dan kriebelt het juist weer heel erg. Wat zouden we graag zo'n mooie wagen in de gang hebben staan...
Dingen als griep komen, maar die gaan ook weer. Je kunt het zo moeilijk maken als je zelf wilt. Als ik ziek ben dan zet ik de kleine voor de tv. Daar wordt ze echt niet slechter van hoor, zo'n dagje Al zij ziek is, dan blijf ik thuis. Vrije dagen gaan snel haha, maar goed, dat is niet anders. Financieel, tja, wie kan in de toekomst kijken? Een kindje kan heel duur zijn, maar je kan ook best met minder hoor. Aanbiedingen in de gaten houden kwa luiers e.d en verder heeft het vooral liefde nodig. Wat hiervoor gezegd is heb ik geen ervaring mee. Wij hadden besloten ervoor te gaan en waren drie weken later heel verrast toen de test positief was. Geen tijd gehad om te wennen aan het idee dat we ervoor gingen, maar de twijfel was er wel ook al waren we al zwanger. En het is allemaal goed gekomen. Dat zal bij jullie ook zo zijn.
Twijfel zal er altijd zijn, je wilt je kleintje natuurlijk alles willen geven etc wat hij/zij verdient. En dat is ook logisch. Maar het is wel handig als je kunt relativeren. Inderdaad griep en andere ziektes komen en gaan, dat hou je toch niet tegen. En financieel? Tja ik was 3 maanden zwanger toen mijn contract niet verlengd werd. Ik kreeg pas opnieuw een baan toen de kleine een jaar was. Dus hele zwangerschap en 1e jaar thuis geweest. En toch zijn we er heel goed doorgekomen. Je zult misschien wat rustiger aan moeten doen met de uitgaves en slim kopen, maar voor alles is een oplossing. En als je het van de andere kant bekijkt: ik heb het 1e jaar van ons 1e kindje heel bewust elke dag mogen beleven en dat zou ik voor geen goud willen inruilen!!!!!!!!! Dus voor al het negatieve is er ook wel iets positiefs te vinden. Maak je niet druk om dingen die buiten je macht liggen en lekker van elkaar genieten nu. Zoals Linn al zei, je kunt niet in de toekomst kijken dus wie weet wat er allemaal op je pad komt, misschien juist wel heel veel goede dingen.......
Haha, jazeker! Het is ook een weloverwogen beslissing hoor. Mocht het nu al raak zijn dan komt het ook goed. Allebei een vaste baan. Ik wel op projectbasis, maar na dit project zeer waarschijnlijk alweer een ander project bij dezelfde instelling. Ook spaargeld en dat gaat ook helemaal goed komen. Zitten nu qua ideeen ook op dezelfde lijn wat opvoeden betreft. Kan altijd anders lopen als het zover is natuurlijk. We wachten af. Voel me niet meteen anders nu. Behalve wat minder eetlust en beter ruiken dus. Maar kan ook ontpillen zijn. Voorlopig ga ik nergens vanuit en wacht gewoon nog af.
Volgens mij gaat het helemaal goed komen met jullie. Twijfels zijn juist goed, dat betekent dat je alle voor- en nadelen goed aan het afwegen bent en een weloverwogen beslissing neemt. Veel succes met zwanger worden!