afleidingstips!

Discussion in 'Zwanger worden' started by willemijntjes, Oct 1, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. willemijntjes

willemijntjes Niet meer actief

ha,

Ronde 5. En elke maand is het lastiger om niet de laatste twee weken van de cyclus bij elk zuchtje of krampje te denken: zou het? zou het? gister was dag 5 en had ik echte menstruatiekrampen. die hielde een nacht aan. nu is het allemaal weer weg en ben ik elk uur aan het focussen op mijn lijf: voel ik nog wat? ja, natuurlijk voel ik zo nog wel wat! zo kon ik me vroeger op de basisschool zelfs ziek krijgen als ik geen zin had om naar school te gaan: gewoon heel hard denken aan hoofd- en buikpijn en na een goed uur had ik altijd een van de twee. met andere woorden: wie heeft er een goede tip om het hoofd op andere gedachten te brengen?

ik heb nu tegen mezelf gezegd dat als ik deze maand niet zwanger ben, ik het los moet laten tot aan januari. misschien geen ovu-testen, geen banner, geen forum. gewoon leven, en vrijen wanneer het leuk is, en wanneer ik ongeveer ga ovuleren.
    maar ik heb eigenlijk geen idee hoe dat moet. Het is een beetje dezelfde opgave als tegen jezelf zeggen: denk niet aan een blauwe vuilniszak. niet doen, gewoon niet aan denken.... ;)

tips, anyone? ik lees toch vaak dat mensen het even 'rustig aan doen'. hoe doen jullie dan dan in praktijk?

dank!

2. Versluis

Versluis Fanatiek lid

Jul 10, 2011
    1,924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Ik neem mezelf elke maand hetzelfde voor, en ik meen het ook echt. Maar elke maand weer gebeurt hetzelfde. Elke dag denk ik er vele malen aan en ben ik me ook erg bewust van elke soort pijntje, krampje, anders dan anders gevoel. Om gek van te worden. Dus ik zou je graag advies willen geven, maar ik kan het zelf niet eens volhouden. Ik denk dat dat ook zo blijft, omdat het een diepgewortelde wens is, een kindje krijgen. Daarom is dit forum juist zo fijn, je kan je ei kwijt en vindt vele soortgelijke verhalen.

Gewoon zorgen dat je er plezier in blijft houden, ook al ben je je ervan bewust dat je op dat moment wel of niet op je vruchtbaarst bent. Een sleur of moetje moet het nooit worden, dat gaat denk ik ook een druk leggen op alles en komt het dus ook niet ten goede. In mijn geval is manlief erg blij dat ie om de dag mag haha

3. Brenda23

Brenda23 Lid

Nov 18, 2010
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lastig he allemaal! Ik vind dat ook vooral het loslaten!
    Wij zijn nu met ronde 13 bezig en ik heb me er een jaar lang heel erg mee bezig gehouden... Nu deze maand heb ik het wat meer los kunnen laten, door me te focussen op andere dingen waar ik op het moment ook erg van geniet... En ik denk dat als je eenmaal de wens heb dat je het nooit los kan laten, de wens wordt alleen maar groter, naarmate het langer gaat duren..., Alleen is het voor jezelf makkelijker om er niet constant mee bezig te zijn...

Ik heb niet echt tips, maar er komt vast een moment dat je het voor jezelf wat makkelijker maakt... ;)

Ik wens je iig heel veel goeds en ik hoop dat het gauw raak is voor je...

liefs...

4. dianapl

dianapl Actief lid

Jan 31, 2011
    105
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben al 18 maanden bezig voor een kindje maar ik kan het ook niet los laten. Ook al denk ik elke maand ik ga er nu niet mee bezig zijn maar toch doe ik het toch. Dit is ook de laatste maand en dan ga ik naar de dokter.

5. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

Jun 8, 2011
    3,405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    Ik heb er ook heel erg last van... iedere maand denk ik.. zou het?! MAakt me zelfs verdrietig.. en nu we in de 5de ronde zitten, beginnen ik te twijfelen.. misschien kan ik wel niet zwanger worden, of is mijn vriend zijn zaad slecht of? jeetje.. pff...

6. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Afleiding : aheu lezen fietsen wandelen , genieten van elkaar .
    Succes met zwanger worden.
    Er helemaal niet mee bezig zijn is on mogelijk meis. dit zijn de woorden van mijn gyn des tijds.

7. Samantha89

Samantha89 Actief lid

Oct 2, 2011
    376
    0
    0
    Verkoopmedewerkster bij Kruidvat
    Rilland
    Ja dat kan ik ook niet,, iedereen zegt ook tegen mij niet mee bezig zijn dan komt het vanzelf,, Maar ik werk in een winkel en dan zie je weer zwangere mensen rondlopen of moeders met een kinderwagen en dan ga je weer denken zo wil ik er straks ook bij lopen en ooh wat leuk :)
    En idd als het wat langer duurt ga je denken zal ik dan niet zwanger kunnen worden of ligt t misschien aan mijn vriend? :S
    Echt erg :)

8. LiittleOne

LiittleOne Fanatiek lid

Nov 25, 2010
    1,220
    1
    0
    Je bent pas bij ronde vijf! Niet te snel gaan twijfelen, vooral niet bang zijn dat het niet gaat lukken, werkt ave rechts.
    Blijf geloven, hopen en heb elkaar vooral heel erg lief!

9. Melkos

Melkos Bekend lid

Sep 7, 2011
    696
    398
    63
    Female
    ik kan het wel begrijpen van bjanc ik heb dat ook gehad van oh nee dalijk kan ik niet zwanger worden of oh nee mijn man heeft mssn slecht zaad maar nu heb ik dat niet meer dat werkt idd averechts gewoon erin geloven tis voor jou pas ronde 5 die van mij ronde 3 we hebben nog vele rondes tegaan gaat het snel dan gebeurt het gaat het niet snel dan nog maar wachten hoe erg dat ook is helaas

10. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

Feb 4, 2011
    3,233
    0
    36
    Female
    Simpelveld
    Allemaal bekende verhalen...
    IK ben nu bezig aan ronde 11...

Maar het los laten is idd onmogelijk....
    Duurde het allemaal maar niet zo lang...

Als ik in Nov nog niet zwanger ben dan moet ik naar de gynaecoloog...

11. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

Aug 15, 2011
    4,055
    4
    38
    Ik heb het ook hoor! En wij zijn pas in ronde 2....
    Vorige maand was het zo erg dat ik bij iedere steek op internet opzocht wat het zou kunnen zijn. Continu zat ik op dit forum, om er gek van te worden!
    Ik heb toen besloten er niet meer op te kijken, en dat heeft gewerkt. Maar nu ik weer de ovulatie heb gehad, ben ik toch even stiekem hier aan het lezen. Maar van iedere 30 minuten, ben ik nu naar 1x in de 2 weken gegaan. Ik probeer niet de hele tijd online te zijn en verhalen te lezen. Ik voel me daardoor ook een stuk "lichter" in mijn hoofd en ik neem me ook voor dat ieder steekje erbij hoort. Ik ken mijn lichaan na het ontpillen immers nog niet zo goed, dus beoordelen of het wel of niet raak is kan ik ook niet.

Maar dat je er helemaal niet aan kunt denken, is inderdaad onmogelijk!

Succes meis!!

Share This Page