Onze zoon likt constant aan zn lippen. Het begon waarschijnlijk met droge lippen, maar inmiddels heeft hij helemaal rode schrale randen erom heen en houdt het zichzelf dus in stand! Doe er nu snachts bepanthen op om het sneller te laten genezen, en overdag probeer ik het vet te houden, maar hij likt het er gewoon af het is echt een vies gezicht, maar hoe meer je de nadruk erop legt, hoe dwangmatiger het wordt heb ik weleens gehoord dus wil er ook niet teveel een "ding' van maken.. iemand tips?
Liplik eczeem, liplik syndroom: ontstoken lippen + huid | Mens en Gezondheid: Aandoeningen De enige oplossing echter.. Is niet likken Die had je vast zelf al bedacht.
Hier doet zoon dat ook en het is duidelijk erger wanneer er iets spannends is. Hij kan er zelf niet veel aan doen en dus vindt hij het erg vervelend om erop aangesproken te worden alsof hij iets fouts zou doen. We richten ons dus meer op de oorzaak (spanningen weg halen) en op genezing ('s avonds voor het slapengaan een vette zalf erop.. die hij er zelf op mag smeren) en voor overdag heeft hij een labello. We hebben aan hem uitgelegd dat het rood wordt (spiegel erbij) en dat het zeer kan doen (keertje met chips prikte het!) en dat het helpt wanneer hij dat niet meer doet. Dit heeft met nagelsbijten heel goed geholpen dus we denken dat het uiteindelijk hiermee ook wel zal helpen. Verder negeren we het vooral. Het gaat wel beter (zeker na de feestdagen!)
OMG! Hij heeft het liplik syndroom! Inderdaad, dat dus... Ja, spannende tijden herken ik wel: bijna jarig, wennen op school, BSO... dus daar kunnen we niet heel veel aan doen. En droge lippen door de verwarming/ kou... Misschien moet ik het hem idd laten zien. Pijn doet t geloof ik niet, dus eigenlijk wel jammer want dan zou hij zich er ook aan herinneren dat ie het beter niet kan doen.