Ik gebruik deze maand voor het eerst ovulatietesten. Het kan zijn dat ik te laat begonnen ben, want mijn cyclus is onregelmatig. Heb je de dagen na je eisprong evengoed een streepje? En wordt dat streepje dan ook steeds lichter en verdwijnt ie. Of heb je sowieso altijd een licht tweede streepje? Wie weet dat?
wij hebben allemaal een bepaalde concentratie lh in ons lichaam zitten. Dus er zal altijd een lijntje of een licht lijntje te bespeuren zijn, enkel wanneer je je eisprong hebt opgespeurd zal deze een "knaller" geve, dan zal de lijn heel dik worden ( even dik als de controlijn of dikker ). Als ie lichter is heb je geen positieve ovulietest
Hier mijn testen, zodat je een idee hebt Bij mij zie je duidelijk wanneer er echt een knaller, en dus veel LH, aanwezig was. De overige dagen ook een aantal tweede streepjes zichtbaar, maar niet zo donker als de teststreep Heb overigens wel eens gelezen dat sommige dames niet zo'n megaknaller krijgen, maar wel hun eisprong hebben gehad Succes ermee!
Klopt. Elke vrouw heeft de gehele cyclus LH in haar lichaam waar een ovulatietest met een licht tweede streepje op kan reageren. Dat is ook meteen de reden dat een ovulatietest alleen positief te noemen is als beide streepjes minstens even donker zijn. Pas dan heb je je LH-piek te pakken.