Ben ik er te veel mee bezig?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Delicious, 1 feb 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Delicious

Delicious Lid

1 feb 2022
    20
    1
    3
    Vrouw
    Hoi allemaal,

Ik ben nieuw op het forum en ook nieuw in het zwanger proberen te worden. Wij hebben sinds kort besloten te gaan voor ons eerste kindje, en ben dus sinds 10 januari gestopt met de pil. De week van 10 januari was dus mijn bloeding. Daarna dus geen nieuwe strip meer begonnen. De eerste 3 dagen was ik meteen ontzettend misselijk. Daarna was het ineens weg en nergens meer last van gehad.

Een vriendin van mij die een maand geleden bevallen is van haar eerste kindjes (twee gezonde meisjes!) adviseerde mij om ovulatie testen te gaan doen om mijn eisprong te gaan vinden.

Na ongeveer een week ben ik begonnen met die testen, elke keer een licht streepje, maar geen duidelijke. Ik was er te veel mee bezig en deed het ook niet met regelmaat of op dezelfde tijdstippen, dus eigenlijk misschien niet zo slim gedaan. Op gegeven moment besloot ik het maar te laten, en te wachten tot ik mijn eerste echte menstruatie ga hebben.

Nu heb ik sinds een paar dagen last van misselijk vlagen, pijn in mijn onderbuik en licht roze bloed verlies/roze afscheiding bij het afvegen. Gisteren ook een soort helder rood vliesje iets erbij. Daarnaast ook licht gevoelige tepels. Ik vraag me af of dit te maken heeft met een ei sprong? Deze heb ik namelijk niet op de ovulatie testen gemerkt. We hebben wel om de dag geklust en elke keer met de benen omhoog gelegen erna ;)

Afgelopen weekend een zwangerschapstest gedaan (nogmaals ben compleet nieuw in dit alles) maar die was uiteraard negatief. Ook de ovulatie test van dit weekend en vandaag weer negatief, zelfs geen licht streepje, helemaal niks..

Ben ik er te veel mee bezig? Hoort dit nog bij het ontpillen? Moet ik gewoon wachten tot een menstruatie?

Ik heb het gevoel dat ik mezelf gek maak, omdat we het natuurlijk zo vraagt willen, zwanger worden ;)

alvast bedankt en sorry voor het lange verhaal.
    Liefs,
    Delicious

2. Nora92

Nora92 Fanatiek lid

17 dec 2018
    3.890
    4.900
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zo spannend als je er voor het eerst samen voor gaat. Er gaat een hele nieuwe wereld voor je open. :)
    Herken je gevoelens wel hoor! Niks geks aan.
    Als tip zou ik je geven om je lichaam even weer te leren kennen zonder de kunstmatige hormonen. Ontpillen kan wel een jaar duren voor sommige vrouwen.
    Je weet nog niet hoe lang jullie zullen moeten wachten, de 1 is meteen zwanger de ander is 2 jaar bezig. Probeer vooral niet meteen jezelf uit te putten. Geniet van de seks met je vriend. Als je 2 keer per week seks hebt voor een paar weken lang, kan je nooit je eisprong missen.

Verder is het gewoon even afwachten hoe slopen dat soms ook kan zijn.
    Mochten je cycli nou de komende maanden alle kanten op gaan qua aantal dagen, kan je altijd nog overstappen op ovulatie testen om hem niet te missen.. een jaar bezig zijn is niet een uitzondering. :)

3. DangerBlonde

DangerBlonde Fanatiek lid

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Je gaat er extra op letten nu wat je allemaal voelt, dat is heel normaal als je bezig bent met zwanger worden ;)
    Het kan idd nog ontpillen zijn, je lijf moet weer even resetten en alles zelf oppakken. Het kan pms zijn die je met de pil niet had en nu wel. Kun je dezelfde klachten van hebben, ook de misselijkheid door de stijging van progesteron.

Als je ovulatie testen wilt doen moet je die elke dag rond hetzelfde tijdstip doen idd. Rond je verwachte eisprong zou je er ook 2 per dag kunnen doen, een in de ochtend en een later op de dag bijvoorbeeld.
    Maar omdat je net begint is het misschien ook wijs om even niks te testen en gewoon plezier te hebben ;) dan is het niet zo statisch. Om de dag seks hebben in je vruchtbare werk is een hele prima manier, als jullie dat beide leuk vinden. Succes!

4. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.891
    8.065
    113
    Ik denk niet dat je er teveel mee bezig bent. Zodra je de keus maakt om voor een kindje te gaan, wil je natuurlijk ook dat dat zo snel mogelijk lukt!
    Ik kan me de eerste maanden nog zo goed herinneren :o::o:

Ik denk dat het vooral het ontpillen is, dat duurt soms een tijdje.
    Ik was al jaren niet aan de pil en ging nog niet meteen met ovulatietesten aan de slag. Eerst met een app je menstruatie bijhouden en dan op de goede dagen seks hebben.
    Na een paar maanden ging ik temperaturen (vreselijk!). Werkte ook niet. Toen ging ik over op ovulatietesten. Werkte ook niet :roflmao:
    Het is allemaal logisch en ik hoop dat het snel raak mag zijn!

5. Delicious

Delicious Lid

1 feb 2022
    20
    1
    3
    Vrouw
    Fijn om te horen dat jullie er ook zo mee bezig zijn geweest op het begin ;) ik wilde al heel lang aan kinderen beginnen maar vriend nog niet en met kerst vertelde hij er nu ook klaar voor te zijn, ja dan wil je het liefst die volgende dag al zwanger Zijn :roflmao:

Ik zal mijn geduld maar op de proef moeten stellen en wachten tot ik een keer een menstruatie heb en dan gaan bijhouden haha!

Is er een tijdstip op de dag dat het beste is voor ovulatie testen? Op het werk heb ik niet de mogelijkheid in een bekertje te gaan plassen in de middag. En ben ook pas laat thuis. Maar ik begreep dat ochtend urine niet werkt?

6. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.891
    8.065
    113
    Ik deed de testen twee keer op een lag. Ik miste hem namelijk soms als ik het maar één keer deed! Gewoon in de ochtend en avond deed ik het.

Deel Deze Pagina